עמוד 1 מתוך 6
יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 11:28 am
על ידי שווארצעוואלף
כידוע שיש שלא מתקלחים גם בשעה שריח רע נודף מהם ואם התירו איסור דרבנן מפני כבוד הבריות איזה היתר יש ל"החמיר" בזה?
נ.ב. בלי להיכנס עכשיו בנושא שכבר דנו בהרבה אם יש בכלל איסור בזמננו שממילא מתקלחים בכל יום ומה גם במים קרים שאינו רחיצה של תענוג וכו' הנושא אך ורק כבוד הבריות.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 11:34 am
על ידי ארזי ביתר
כמדומני, שאף אדם לא יסתמך על היתר זה, כאשר ישב 'שבעה' על פטירת אביו או אמו.
ולכן, אותם שזכו להרגיש את הצער על החורבן, והם אבלים על ירושלים בכל לבם, אינם מסוגלים להתקלח בימים אלו - שנקבעו לימי אבלות.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 11:37 am
על ידי דרומי
אינו דומה הנידון לראיה.
כשאדם באבלות ל"ע הרי הוא לא יוצא מביתו הממוזג ולא הולך לעבודה וכו'.
בתשעת הימים עולם כמנהגו נוהג, אדם צריך לצאת לבית הכנסת, לעבודה, לקניות וכו' וכו' ובאופן טבעי הוא מזיע וכו' וצריך לשמור על כבוד הבריות.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 11:41 am
על ידי איש גלילי
אני מכיר יהודי, שכל שנה הוא מתקלח מדי יום בתשעת הימים, כי 'אי אפשר לסבול את הזעה'. אבל כשהוא ישב שבעה על אמו בתקופת תמוז, לא החליף גרבים (!) במשך כל השבעה.
מ"מ את תופעת ההתקלחות 'כי אין ברירה', אינני מכיר רק מאנשים היוצאים לפרנסתם ונמצאים בחוץ, אלא גם מבחורי ישיבה המתענגים בכל היום על המזגן.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 11:42 am
על ידי ארזי ביתר
דרומי כתב:אינו דומה הנידון לראיה.
כשאדם באבלות ל"ע הרי הוא לא יוצא מביתו הממוזג ולא הולך לעבודה וכו'.
בתשעת הימים עולם כמנהגו נוהג, אדם צריך לצאת לבית הכנסת, לעבודה, לקניות וכו' וכו' ובאופן טבעי הוא מזיע וכו' וצריך לשמור על כבוד הבריות.
א. יכול להיות שזה קצת שונה. אך לא לגמרי. בהרבה מקרים שנכנסתי לניחום אבלים בתקופת תמוז-אב הלוהטת, היה ריח די לא נעים בבית...
ב. לעצם העניין, כמה וכמה מגדולי הפוסקים בדורנו, נדחקים מאוד בהיתר להתקלח, כך שזה לא היתר גורף. וממילא אין כאן שאלה של 'חומרא' במקום 'כבוד הבריות', אלא של 'ספק' במקום 'כבוד הבריות'. ובספק, איני סבור ש'כבוד הבריות' הוא צד הכרעה בספק.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 11:45 am
על ידי חד ברנש
למיטב ידיעתי (והיא לא מרובה), אבלות על אביו ועל אמו חמורה פי כמה מאבלות של תשעת הימים, שזו האחרונה אינה אלא כדין "שמועה רחוקה", שהרבה יותר קלה הלכתית.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 11:46 am
על ידי דרומי
כבוד הבריות הוא שיקול אפילו במקרה של ודאי, ועאכו"כ במקרה של ספק...
יתכן ויש לחלק בין המתגוררים באזור חרדי לגמרי ויש פחות חשש של חילול השם לבין המתגוררים ומסתובבים באזורים 'מעורבים'
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 11:51 am
על ידי שמחו
'מאמר' בנושא הנידון
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 11:51 am
על ידי יאיר
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 12:03 pm
על ידי שווארצעוואלף
דרומי כתב:כבוד הבריות הוא שיקול אפילו במקרה של ודאי, ועאכו"כ במקרה של ספק...
יתכן ויש לחלק בין המתגוררים באזור חרדי לגמרי ויש פחות חשש של חילול השם לבין המתגוררים ומסתובבים באזורים 'מעורבים'
נתחלף לך ספק בוודאי...
נכון שיש גם חילול השם אבל לא צריך להגיע לזה, האם חרדים לא בני אדם ג"כ שעליהם נאמרו כבוד הבריות?!
עדיין לא שמעתי שום טיעון לחלק בין זה למוקצה וכלאים שהתירו משום כבוד הבריות. (
חוץ שהנ"ל יותר חמורים מכמה סיבות עיין בלינק למעלה.)
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 12:27 pm
על ידי תוכן
אפשר להתקלח במים קרים, כך שזה לא רחיצה של תענוג.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 12:43 pm
על ידי קו ירוק
הדברים עתיקים.
רק יש לתמוה על כותרת הסקופ (הדי מקוממת, ואולי לא בכוונה תחילה) כשידועה דעתם של כמה מגדולי הפוסקים זצ"ל - גם בבני ברק החמה המהבילה..
יש הלכה, ואת הגדרים וההיתרים שלה - כ"א שישאל את רבו, או ילמד בעיון ההלכה ויכריע לעצמו מהי רחיצת תענוג ומה לא.
ואם נזכור את שחז"ל אמרו "כל המתאבל על ירושלים זוכה וראה בשמחתה, וכל שאינו מתאבל על ירושלים אינו זוכה ורואה בשמחתה", וחז"ל הם אלו שקבעו מה הם הגדרים באבלות זו, מלבד הרגשת הלב שהיא עיקר, זה בודאי יעזור ללמוד את ההלכה הזו ביתר עיון וזהירות.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 12:45 pm
על ידי פלגינן
ארזי ביתר כתב:כמדומני, שאף אדם לא יסתמך על היתר זה, כאשר ישב 'שבעה' על פטירת אביו או אמו.
קלישאה עתיקה. היום זה כבר לא כ"כ מובן.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 1:03 pm
על ידי שווארצעוואלף
קו ירוק כתב:הדברים עתיקים.
רק יש לתמוה על כותרת הסקופ (הדי מקוממת, ואולי לא בכוונה תחילה) כשידועה דעתם של כמה מגדולי הפוסקים זצ"ל - גם בבני ברק החמה המהבילה..
יש הלכה, ואת הגדרים וההיתרים שלה - כ"א שישאל את רבו, או ילמד בעיון ההלכה ויכריע לעצמו מהי רחיצת תענוג ומה לא.
ואם נזכור את שחז"ל אמרו "כל המתאבל על ירושלים זוכה וראה בשמחתה, וכל שאינו מתאבל על ירושלים אינו זוכה ורואה בשמחתה", וחז"ל הם אלו שקבעו מה הם הגדרים באבלות זו, מלבד הרגשת הלב שהיא עיקר, זה בודאי יעזור ללמוד את ההלכה הזו ביתר עיון וזהירות.
אתה צודק צריך לשנות הכותרת "מה ההיתר" במקום אם יש היתר...(
עכשיו רק נשאר לך להסביר באמת מה החילוק בין זה למה שהתירו חכמים, שאלה פשוטה, לא?) ושוב פעם דנים אם זה רחיצה של תענוג לא זה הנושא פה!
מה בדיוק רצית מכל מי שאינו מתאבל על ירושלים? אני יכול להביא לך עשרות מדרשים על חשיבות של שמירת שבת ובכל זאת התירו מוקצה למרות שיסודו מדברי הנביאים! סתם דמגוגיה.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 1:09 pm
על ידי קו ירוק
אתה מתאמץ לחדד את הסקופ המקומם עוד יותר..
אסור לרחוץ בתשעת הימים (או בשבוע שחל בו). נקודה.
הנושא הוא רחיצה שאינה של תענוג שאותה התירו.
ורחיצה לצורך כבוד הבריות או חילול השם או כל טצדקי אחר נבחן לפי כמה הוא בכלל ההיתר של רחיצה שאינה לתענוג.
לא הבנתי מה הדמוגגיה בדברים נכוחים ופשוטים שכתבתי לעיל.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 1:32 pm
על ידי ארזי ביתר
פלגינן כתב:ארזי ביתר כתב:כמדומני, שאף אדם לא יסתמך על היתר זה, כאשר ישב 'שבעה' על פטירת אביו או אמו.
קלישאה עתיקה. היום זה כבר לא כ"כ מובן.
מה לא מובן? אתה חושב שאנשים יסתמכו על היתר כלשהו להתרחץ בימי השבעה על הוריהם? או לחילופין, שמא אינך מבין את הקשר בין תשעת הימים לשבעת ימי האבלות על ז' קרובים?
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 1:39 pm
על ידי שווארצעוואלף
קו ירוק כתב:אתה מתאמץ לחדד את הסקופ המקומם עוד יותר...
אם מישהו היה פותח אשכול לדוגמה מה ההיתר להשתמש בחשמל בשבת היית גם אומר שזה מקומם למרות שהרבה רבנים מתירים?
קו ירוק כתב: נבחן לפי כמה הוא בכלל ההיתר של רחיצה שאינה לתענוג.
???
אולי כוונתך מה השיעור של ריח נודף, אם זה דווקא מחוץ לד' אמות או שיעורו במיל?
קו ירוק כתב:לא הבנתי מה הדמוגגיה בדברים נכוחים ופשוטים שכתבתי לעיל.
באמת לא הבנת?!
Re: יש חיוב לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות!!!
פורסם: ה' יולי 20, 2017 2:03 pm
על ידי אש משמים
שווארצעוואלף כתב:כידוע שיש שלא מתקלחים גם בשעה שריח רע נודף מהם ואם התירו איסור דרבנן מפני כבוד הבריות איזה היתר יש ל"החמיר" בזה?
נ.ב. בלי להיכנס עכשיו בנושא שכבר דנו בהרבה אם יש בכלל איסור בזמננו שממילא מתקלחים בכל יום ומה גם במים קרים שאינו רחיצה של תענוג וכו' הנושא אך ורק כבוד הבריות.
יש חיוב לא להתקלח!!!
בושה וחרפה היא לנו שצריך להסביר מדוע צריך לשמור תורה ומצוות!!!
זהו כבוד הבריות הגדול ביותר וכמובן שאין לך כבוד שמים גדול יותר מלהסריח בימי אבלות אלו!!!
הקב"ה 'מסתובב' בעולם בלא בית בלא מי שיכיר יחשיב יאהב ויצטער בצערו ואתה מדבר על 'כבוד הבריות'???
אין זה אלא טמטום הלב שבנו והפיכת כל הלכה לנוחה ונעימה לנו, הלרפורמים נהיינו???נ.ב.
הייתי צריך לכתוב בחומרה רבה יותר אך אין זה מדרכי.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 2:07 pm
על ידי שווארצעוואלף
קשה לדעת אם אתה רציני או מתבדח, ממ"נ אין טעם להשיב...
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 2:12 pm
על ידי שמחו
ברוח האשכול אמשיך את הדיון:
היאך הדין במי שמסתובב בין בני עדות המזרח שאינם נוהגים אבלות מראש חודש, האם מותר לו שלא להתקלח ולגרום להם סבל שאינם מחוייבים בו....
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 2:23 pm
על ידי עקביה
"אף על פי שהאש יורדת מן השמים, מצוה להביא מן ההדיוט", ומ"מ אחלה פניו שלא יטריח וירבה עלינו יותר מדי מן ההדיוט.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 2:40 pm
על ידי אש משמים
לא התבדחתי כלל.
קשה לי להאמין שכולם כ"כ אטומים לבעיה שנוצרה בציבור ה'חרדי' וה'דתי' שהכל צריך להתאים לאדם וצריך ללכת ע"פ מה שנעים לו עד שהגענו למצב ששם האשכול הוא "האם מותר לקיים הלכה מפורשת בפוסקים כולם ללא שום עוררין"?
אנו מקיימים את ההלכות רק משום שנוח ונעים לנו ותו לא מידי, שהרי אם אפשר להתרחץ ולמצוא לזה טיעון הלכתי מיד נרוץ להתרחץ. זה ממש נבל ברשות התורה לא להתאבל ולהצטער וכמובן לא להרגיש שום קשר לחורבן ביהמ"ק והכל עם 'הכשר מהדרין' וטיעונים הלכתיים.
יתכן שזה אף נבל שלא ברשות התורה בזה שעוקרים את כל ההלכות ע"פ סברות וטיעונים זרים.
הרפורמים גם טוענים טענות בסגנון הזה שהיום לא מתאים לנהוג כך או אחרת משום שהזמן השתנה והחום גדל ועוד ועוד.
מתוך כאב ויאוש יצאה האש ומצאה קוצים...
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 2:51 pm
על ידי שש ושמח
לא ברור מה אתה רוצה. אני בד"כ לא מתרחץ, אבל גם אני יודע שאם השתנתה המציאות יש לשנות את המנהג, רק שלדעתי המציאות לא השתנתה באופן משמעותי כ"כ. סביר להניח שעוד כמה עשרות שנים כולם יתרחצו בט' הימים, ואין בזה שום פסול.
Re: יש חיוב לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות!!!
פורסם: ה' יולי 20, 2017 2:53 pm
על ידי פרנקל תאומים
אש משמים כתב:יש חיוב לא להתקלח!!!
בושה וחרפה היא לנו שצריך להסביר מדוע צריך לשמור תורה ומצוות!!!
זהו כבוד הבריות הגדול ביותר וכמובן שאין לך כבוד שמים גדול יותר מלהסריח בימי אבלות אלו!!!
הקב"ה 'מסתובב' בעולם בלא בית בלא מי שיכיר יחשיב יאהב ויצטער בצערו ואתה מדבר על 'כבוד הבריות'???
אין זה אלא טמטום הלב שבנו והפיכת כל הלכה לנוחה ונעימה לנו, הלרפורמים נהיינו???
נ.ב.
הייתי צריך לכתוב בחומרה רבה יותר אך אין זה מדרכי.
היוכל מעכ"ת להמציא בפני הלומדים את מקורה הטהור של ההלכה שנתחדשה בבית מדרשו, "שאין לך כבוד שמים גדול יותר מלהסריח בימי אבלות אלו"?
האם ההלכה העוסקת באיסור הרחיצה בימים אלו נוגעת בו מצד "מעלת ההסרחה לכבוד שמים" או מצד החובה למעט בתענוג?
נ"ב:
ההלכה הברורה ידועה לכולנו: מעיקר הדין אין להתרחץ, אך אם אדם סובל מאד מהזיעה וגם מתבזה מן הסירחון, לדעת הרבה מגדולי ההוראה מותר לו להתרחץ. ועליו לעשות כן באופן שממעט את תענוג הרחיצה (רחיצה זריזה, והשבה"ל כתב שיעשה אבר אבר, וכמדומה שלהאג"מ יכול להתרחץ כדרכו), אי סגי ליה בלי סבון, אז בלי סבון, ואי סגי ליה בהספגת גופו במגבת רטובה שאין בה טופח ע"מ להטפיח, וודאי א"ש לכו"ע.
אין להתעלם מההלכה הפשוטה שימים אלו אסורים ברחיצה של תענוג ואין להתיר את הרחיצה בהם כלאחר יד.
מאידך, אין להתעלם מהעובדה שאנשים היום (ואני בכללם) סובלים מאד מהזיעה ומאי הרחיצה בימים אלו, סובלים עד כדי קושי בתיפקוד. וכן, גם לכבוד הבריות נתנו הפוסקים משמעות בהקשר זה. ויש בזה גם מה לדון בגדר 'כבוד הבריות' אי דידיה או דעלמא (ריש פרק מי שהוציאוהו בעירובין, ובעוד דוכתי).
בקיצור, הפריזו כאן טובא לשני הצדדים.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 2:56 pm
על ידי יאיר
וע"ז נאמר כל המרבה להסריח ה"ז...
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 3:00 pm
על ידי פלגינן
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 3:01 pm
על ידי הרואה
פלגינן כתב:ארזי ביתר כתב:כמדומני, שאף אדם לא יסתמך על היתר זה, כאשר ישב 'שבעה' על פטירת אביו או אמו.
קלישאה עתיקה. היום זה כבר לא כ"כ מובן.
אני למשל כשישבתי שבעה על אמי והזעתי חשבתי להקל בזה מפאת כבוד ירושלים והמקדש שלא הוגן שעל כבודם אני מיקל ועל כבוד אמי אני מחמיר. בסופו של דבר לא הקלתי מסיבות טכניות.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 3:19 pm
על ידי שווארצעוואלף
אש משמים כתב:לא התבדחתי כלל....
עוד יותר גרועה...
רק שאלה קטנה, המשגיח אצלך בישיבה (גדולה?) יודע שאתה גולש באינטרנט?
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 3:21 pm
על ידי אש משמים
שווארצעוואלף כתב:אש משמים כתב:לא התבדחתי כלל....
עוד יותר גרועה...
רק שאלה קטנה, המשגיח אצלך בישיבה (גדולה?) יודע שאתה גולש באינטרנט?
הרבה בריאות וכל טוב.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 3:56 pm
על ידי ארזי ביתר
שמעתי פעם מרב גדול הגדרה בעניין:
אין שום היתר להיות 'מפגע אקולוגי'. אדם שאם אינו מתרחץ נכנס לגדר זה - מותר לו להתקלח. כיצד? תאר לעצמך שיש לך טיסה בשעה 6:00 ומונית לוקחת אותך בשעה 5:30 לשדה התעופה. בשעה 5:20 הנך נכנס להתקלח. כיצד תעשה זאת? באותו אופן מותר להתקלח בתשעת הימים - זו ההגדרה של 'רחיצה שאינה לתענוג'. כמובן, שרק עם מים קרים ורק עם מעט סבון.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 5:26 pm
על ידי עקביה
ארזי ביתר כתב:שמעתי פעם מרב גדול הגדרה בעניין:
אין שום היתר להיות 'מפגע אקולוגי'. אדם שאם אינו מתרחץ נכנס לגדר זה - מותר לו להתקלח. כיצד? תאר לעצמך שיש לך טיסה בשעה 6:00 ומונית לוקחת אותך בשעה 5:30 לשדה התעופה. בשעה 5:20 הנך נכנס להתקלח. כיצד תעשה זאת? באותו אופן מותר להתקלח בתשעת הימים - זו ההגדרה של 'רחיצה שאינה לתענוג'. כמובן, שרק עם מים קרים ורק עם מעט סבון.
לענ"ד אינו נראה כלל. מה עניין הלחץ המתואר לרחיצה שאינה לתענוג?
למה צריך להסתבך כ"כ בגדר רחיצה שאינה לתענוג? 'רחיצה שאינה לתענוג' פירושו רחיצה שהיא לא לשם תענוג...
בעירי המהבילה, בימים אלה, כאשר עובר עלי יום אחד ללא רחצה הגונה אני מתקשה לחיות חיים נורמליים ביום המחרת. כל רחיצה כזו צריכה להיעשות במתינות ועם הרבה סבון, כדי להעביר היטב את זיעת יום העבר ולפנות מקום לזיעת היום הבעל"ט. זו אינה רחיצה לתענוג.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 6:27 pm
על ידי כדכד
שווארצעוואלף כתב:אש משמים כתב:לא התבדחתי כלל....
עוד יותר גרועה...
רק שאלה קטנה, המשגיח אצלך בישיבה (גדולה?) יודע שאתה גולש באינטרנט?
אני מוחה על כבוד תורתו של הרב אש משמים!
נפגשנו רבות (וירטואלית) בין אשכולות הפורום. התוכחנו לא מעט אך למדתי להכיר שהוא תלמיד חכם וירא שמים מרבים
יתכן שהפריז על מידותיו במ"ש כאן אולם להתחיל להפוך את הנושא לאישי וללעוג זה אינו ממין הענין
Re: יש חיוב לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות!!!
פורסם: ה' יולי 20, 2017 6:59 pm
על ידי ישראליק
יש חיוב לא להתקלח!!!
בושה וחרפה היא לנו שצריך להסביר מדוע צריך לשמור תורה ומצוות!!!
זהו כבוד הבריות הגדול ביותר וכמובן שאין לך כבוד שמים גדול יותר מלהסריח בימי אבלות אלו!!!
הקב"ה 'מסתובב' בעולם בלא בית בלא מי שיכיר יחשיב יאהב ויצטער בצערו ואתה מדבר על 'כבוד הבריות'???
אין זה אלא טמטום הלב שבנו והפיכת כל הלכה לנוחה ונעימה לנו, הלרפורמים נהיינו???
נ.ב.
הייתי צריך לכתוב בחומרה רבה יותר אך אין זה מדרכי
תודה לא-ל יתברך שאין לכבודו התרת הוראה
Re: יש חיוב לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות!!!
פורסם: ה' יולי 20, 2017 7:03 pm
על ידי כדכד
ישראליק כתב:יש חיוב לא להתקלח!!!
בושה וחרפה היא לנו שצריך להסביר מדוע צריך לשמור תורה ומצוות!!!
זהו כבוד הבריות הגדול ביותר וכמובן שאין לך כבוד שמים גדול יותר מלהסריח בימי אבלות אלו!!!
הקב"ה 'מסתובב' בעולם בלא בית בלא מי שיכיר יחשיב יאהב ויצטער בצערו ואתה מדבר על 'כבוד הבריות'???
אין זה אלא טמטום הלב שבנו והפיכת כל הלכה לנוחה ונעימה לנו, הלרפורמים נהיינו???
נ.ב.
הייתי צריך לכתוב בחומרה רבה יותר אך אין זה מדרכי
תודה לא-ל יתברך שאין לכבודו התרת הוראה
מנין לך שאין לו?
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 7:09 pm
על ידי ישראליק
הנותן לשכוי בינה, נתן בי מקצת מן המקצת שכל, לבוא להחלטה זו
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 7:13 pm
על ידי צולניק
עקביה כתב:ארזי ביתר כתב:שמעתי פעם מרב גדול הגדרה בעניין:
אין שום היתר להיות 'מפגע אקולוגי'. אדם שאם אינו מתרחץ נכנס לגדר זה - מותר לו להתקלח. כיצד? תאר לעצמך שיש לך טיסה בשעה 6:00 ומונית לוקחת אותך בשעה 5:30 לשדה התעופה. בשעה 5:20 הנך נכנס להתקלח. כיצד תעשה זאת? באותו אופן מותר להתקלח בתשעת הימים - זו ההגדרה של 'רחיצה שאינה לתענוג'. כמובן, שרק עם מים קרים ורק עם מעט סבון.
לענ"ד אינו נראה כלל. מה עניין הלחץ המתואר לרחיצה שאינה לתענוג?
למה צריך להסתבך כ"כ בגדר רחיצה שאינה לתענוג? 'רחיצה שאינה לתענוג' פירושו רחיצה שהיא לא לשם תענוג...
בעירי המהבילה, בימים אלה, כאשר עובר עלי יום אחד ללא רחצה הגונה אני מתקשה לחיות חיים נורמליים ביום המחרת. כל רחיצה כזו צריכה להיעשות במתינות ועם הרבה סבון, כדי להעביר היטב את זיעת יום העבר ולפנות מקום לזיעת היום הבעל"ט. זו אינה רחיצה לתענוג.
המציאות הרגילה היא שהרחיצה תחילתה להורדת הזיעה והלכלוך וממנה נמשכים להאריך [אם מעט ואם הרבה] ברחיצה של תענוג, תוספת רחיצה זו בוודאי אסורה בימים אלו.
Re: יש היתר לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות?
פורסם: ה' יולי 20, 2017 7:24 pm
על ידי ישראליק
צולניק כתב:עקביה כתב:ארזי ביתר כתב:שמעתי פעם מרב גדול הגדרה בעניין:
אין שום היתר להיות 'מפגע אקולוגי'. אדם שאם אינו מתרחץ נכנס לגדר זה - מותר לו להתקלח. כיצד? תאר לעצמך שיש לך טיסה בשעה 6:00 ומונית לוקחת אותך בשעה 5:30 לשדה התעופה. בשעה 5:20 הנך נכנס להתקלח. כיצד תעשה זאת? באותו אופן מותר להתקלח בתשעת הימים - זו ההגדרה של 'רחיצה שאינה לתענוג'. כמובן, שרק עם מים קרים ורק עם מעט סבון.
לענ"ד אינו נראה כלל. מה עניין הלחץ המתואר לרחיצה שאינה לתענוג?
למה צריך להסתבך כ"כ בגדר רחיצה שאינה לתענוג? 'רחיצה שאינה לתענוג' פירושו רחיצה שהיא לא לשם תענוג...
בעירי המהבילה, בימים אלה, כאשר עובר עלי יום אחד ללא רחצה הגונה אני מתקשה לחיות חיים נורמליים ביום המחרת. כל רחיצה כזו צריכה להיעשות במתינות ועם הרבה סבון, כדי להעביר היטב את זיעת יום העבר ולפנות מקום לזיעת היום הבעל"ט. זו אינה רחיצה לתענוג.
המציאות הרגילה היא שהרחיצה תחילתה להורדת הזיעה והלכלוך וממנה נמשכים להאריך [אם מעט ואם הרבה] ברחיצה של תענוג, תוספת רחיצה זו בוודאי אסורה בימים אלו.
אולי יכול כבודו להביא מקור לתוספת זו?
Re: יש חיוב לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות!!!
פורסם: ה' יולי 20, 2017 8:51 pm
על ידי אש משמים
.
Re: יש חיוב לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות!!!
פורסם: ה' יולי 20, 2017 9:13 pm
על ידי אש משמים
ישראליק כתב:יש חיוב לא להתקלח!!!
בושה וחרפה היא לנו שצריך להסביר מדוע צריך לשמור תורה ומצוות!!!
זהו כבוד הבריות הגדול ביותר וכמובן שאין לך כבוד שמים גדול יותר מלהסריח בימי אבלות אלו!!!
הקב"ה 'מסתובב' בעולם בלא בית בלא מי שיכיר יחשיב יאהב ויצטער בצערו ואתה מדבר על 'כבוד הבריות'???
אין זה אלא טמטום הלב שבנו והפיכת כל הלכה לנוחה ונעימה לנו, הלרפורמים נהיינו???
נ.ב.
הייתי צריך לכתוב בחומרה רבה יותר אך אין זה מדרכי
תודה לא-ל יתברך שאין לכבודו התרת הוראה
אני רואה שמה שכתבתי לא הובן כראוי.
אני לא נזעקתי על ההיתרים של מורי ההוראה אלא על הגישה הכללית שהיום אפשר למחוק מהשו"ע את הלכות רחיצה בתשעת הימים משום 'כבוד הבריות', כשזה נובע כמובן מחוסר התאמת התורה לנוחות האדם והתפנקותו בימים החמים.
ודאי שמי שחייב ולא יכול שלא להתרחץ מותר לו לרחוץ גופו כפי ההלכה אבל כל רוח הדברים שהיום אסור לקיים את מנהגי האבלות משום כבוד הבריות זה רוח ה'יהדות החדשה' וע"ז מחיתי.
אגב, מותר לאדם להצטער בצער המקום כמה ימים בשנה !
Re: יש חיוב לא להתקלח בתשעת הימים בארצות החמות!!!
פורסם: ה' יולי 20, 2017 9:59 pm
על ידי עדיאל ברויאר
אש משמים כתב:ישראליק כתב:יש חיוב לא להתקלח!!!
בושה וחרפה היא לנו שצריך להסביר מדוע צריך לשמור תורה ומצוות!!!
זהו כבוד הבריות הגדול ביותר וכמובן שאין לך כבוד שמים גדול יותר מלהסריח בימי אבלות אלו!!!
הקב"ה 'מסתובב' בעולם בלא בית בלא מי שיכיר יחשיב יאהב ויצטער בצערו ואתה מדבר על 'כבוד הבריות'???
אין זה אלא טמטום הלב שבנו והפיכת כל הלכה לנוחה ונעימה לנו, הלרפורמים נהיינו???
נ.ב.
הייתי צריך לכתוב בחומרה רבה יותר אך אין זה מדרכי
תודה לא-ל יתברך שאין לכבודו התרת הוראה
אני רואה שמה שכתבתי לא הובן כראוי.
אני לא נזעקתי על ההיתרים של מורי ההוראה אלא על הגישה הכללית שהיום אפשר למחוק מהשו"ע את הלכות רחיצה בתשעת הימים משום 'כבוד הבריות', כשזה נובע כמובן מחוסר התאמת התורה לנוחות האדם והתפנקותו בימים החמים.
ודאי שמי שחייב ולא יכול שלא להתרחץ מותר לו לרחוץ גופו כפי ההלכה אבל כל רוח הדברים שהיום אסור לקיים את מנהגי האבלות משום כבוד הבריות זה רוח ה'יהדות החדשה' וע"ז מחיתי.
אגב, מותר לאדם להצטער בצער המקום כמה ימים בשנה !
אני מכיר ת"ח אחד שאין לחשוד בו כלל בנ"ל, והוא אינו מהסס להחמיר מאוד כשהוא נדרש לכך, ובנוסף אני מסופק אם מעודי ראיתי מישהו שמגיע לעומק הכאב של אבלותו על החורבן, ויחד עם זאת הוא מורה הוראה שיש חובה להתקלח בכל יום מתשעת הימים (למעט ט' באב) במים חמים (שכידוע מנקים הרבה יותר טוב מאשר מים קרים) וסבון כדי לא לעבור על מחלל את ה' דאורייתא שאין עליו כפרה ביו"כ.