קאצק כתב:מה יעשו עובדי ד' שנוהגים לא להתקלח בבית.
מאי משמע? למה לא להתקלח בבית ומה זה קשור לעבדות השם?
קאצק כתב:מה יעשו עובדי ד' שנוהגים לא להתקלח בבית.
עושה חדשות כתב:
לגופו של ענין, אם נניח שהמציאות בימינו היא שונה וכבר אין לאסור רחיצה, אולי היה מקום (לא תקנה גורפת אבל עכ"פ הנהגה נכונה ליר"ש) להימנע מתענוגות אחרים תמורת זה. להבין, הרי אין איסור ברחיצה מצ"ע אלא מצד גרימת התענוג, ואי נימא דהאידנא ל"ח תענוג וממילא מותר, עכ"פ יש לאסור (לדוג') שתיית קוקה קולה קר.
קאצק כתב:חיים שיש בהם כתב:קאצק כתב:מה יעשו עובדי ד' שנוהגים לא להתקלח בבית.
הגע בעצמך - מקילים בזלזול באבילות על ביהמ"ק החרב ומחמירים שלא להתרחץ בבית.
סולם ערכים מעוות
כאשר אין השגות בדרכי קדושה, מקבלים תשובה בנוסח זה.
מה שנכון נכון כתב:והנה תיאור בני ברק בימי קדם (תש"ט), ומסתמא פ"ת היתה די דומה לה (אף ש"אין כב"ב כמעט בכל הסביבה").
לענין כתב:היה כאן אשכול בעבר בדבר רחיצה לקיום המצוה בתשעת הימים, ואיני מצליח למצוא את האשכול. מי שיוכל לציין אליו ע"י קישור אודה לו במאד.
שאלתי היא, באם נכריע את הנ"ל להיתרא, איך הדין לחו"נ, ואם שריא הערמה בהא.
קאצק כתב:חיים שיש בהם כתב:קאצק כתב:מה יעשו עובדי ד' שנוהגים לא להתקלח בבית.
הגע בעצמך - מקילים בזלזול באבילות על ביהמ"ק החרב ומחמירים שלא להתרחץ בבית.
סולם ערכים מעוות
כאשר אין השגות בדרכי קדושה, מקבלים תשובה בנוסח זה.
שמש כתב:מה פשר המנהג המוזר הזה?
ידוע לי (ולכולם) על כו"כ ת"ח יראים ושלמים שרוחצים בביתם, האם אינם ראויים לתואר 'עובדי ה'' בעיניך?
ומה הבעיה במראה שבמקלחת (אגב, אפשר להסיר אותה, ניסיתי בעצמי)?
שמש כתב:מה פשר המנהג המוזר הזה?
ידוע לי (ולכולם) על כו"כ ת"ח יראים ושלמים שרוחצים בביתם, האם אינם ראויים לתואר 'עובדי ה'' בעיניך?
ומה הבעיה במראה שבמקלחת (אגב, אפשר להסיר אותה, ניסיתי בעצמי)?
קאצק כתב:היכן בדיוק מזלזלים באבלות ביהמ"ק ??
עובדי ה' נוהגים ללכת למקווה ולא להתרחץ בבית, מה בדיוק הזלזול באבלות?
כידוע ברוב הבתים המכובדים יש גם מראה בחדר המקלחת. וד"ל.
הא לחמא עניא כתב:ללכת בבוקר למקוה להתקלח ולהסתבן כרגיל בפרהסיא, איני יודע איזה צד היתר יש בזה.
בשלמא למי שצריך, שיעשה את זה בבית בצנעא ובכבוד גדול, אבל למה בפרהסיא??? מי התיר לעשות כ"כ ברבים???
האין זה איזשהו הרגשת זלזול וריחוק מצער ואבלות החורבן??
נקודה למחשבה!!!
כדכד כתב:איני מבין
לא מה פשר ההקפדה לא להתקלח בבית ולא על מה יצא הקצף על אותם המתקלחים במקוה - הן אם יש להם היתר לטבול הרי שיש להם היתר להתרחץ כדי להסיר הלכלוך טרם הטבילה וכל מי שמתקלח במקווה בא אדעתא דהכי ואיזה זלזול באבלות יש כאן?
קאצק כתב:
כידוע ברוב הבתים המכובדים יש גם מראה בחדר המקלחת. וד"ל.
ברקים רב כתב:קאצק כתב:
כידוע ברוב הבתים המכובדים יש גם מראה בחדר המקלחת. וד"ל.
הזוי.
ההרגל שלא מתרחצים בבית אין לו ערך כשלעצמו, אלא הוא חלק ממערכת של פרישות ועדינות שחסידים חריפים נהגו בה בימים עברו, ועניינה הוא שאין עושים עסק מצרכי הגוף, ולכן חסידים לא היו 'מסבנים' את גופם ולא עוסקים בריח ומראה הגוף וכל כיו"ב, והסתפקו בטבילה בלבד, ובפרט בארצות הקרות. יש גם עובדי ה' שאינם ליטאים שזה דרכם וסגנונם וה"ט דהגרח"ק.
מגוחך לראות היום אברכים ובחורים שמסבנים עצמם בנרד וכרכום קודם הטבילה ואחריה, ונושאים איתם למקוה את הדאודורנט המיוחד בריח האהוב עליהם, אבל ח"ו לא מתרחצים בבית בבני ברק המהבילה.
קאצק כתב:מעניין, במקווה שאני נוהג לטבול לא ראיתי לא אברך ולא בחור המורח על עצמו את הנ"ל,
מה שאני כאן ראיתי והרחתי, לא בבתי כנסת חסידים, אברכים ובחורים שנודף מהם ריח של נשים.
[/b]
קאצק כתב:וכבר אמר אחד מגדולי האדמורי"ם
לא תנאף ותירגם אונקלוס לא תגוף. עידון הגוף ופינוקו גם הוא מעין ניאוף.
חיים שיש בהם כתב:קאצק כתב:מעניין, במקווה שאני נוהג לטבול לא ראיתי לא אברך ולא בחור המורח על עצמו את הנ"ל,
מה שאני כאן ראיתי והרחתי, לא בבתי כנסת חסידים, אברכים ובחורים שנודף מהם ריח של נשים.
[/b]
איני יודע היכן אתה טובל, אך גם במקום מגוריי יש מקווה אחת שכל הבאים לטבול בה אינם מתרחצים כמעט משום שיש בה רק מקלחת אחת שאינה במצב מרנין בל' המעטה...
טבלתי בעשרות מקוואות, באר"י, באירופה, ובארה"ב, וכמעט ולא ראיתי מקווה אחת שאינה מלאה במיני שמפו'ס וסבון לעשרות ולמאות. גם אם אתה אינך רואה זאת, אבל המצב כהיום אצל חלק ניכר מהחסידים שאינם שרויים באטמוספירה שלך, ואני מדבר על הדור הצעיר, שהם רוחצים עצמם לעילא ולעילא לפני הטבילה ולאחריה, עד שעולה עשן לבן.
קאצק כתב:חיים שיש בהם כתב:קאצק כתב:מעניין, במקווה שאני נוהג לטבול לא ראיתי לא אברך ולא בחור המורח על עצמו את הנ"ל,
מה שאני כאן ראיתי והרחתי, לא בבתי כנסת חסידים, אברכים ובחורים שנודף מהם ריח של נשים.
[/b]
איני יודע היכן אתה טובל, אך גם במקום מגוריי יש מקווה אחת שכל הבאים לטבול בה אינם מתרחצים כמעט משום שיש בה רק מקלחת אחת שאינה במצב מרנין בל' המעטה...
טבלתי בעשרות מקוואות, באר"י, באירופה, ובארה"ב, וכמעט ולא ראיתי מקווה אחת שאינה מלאה במיני שמפו'ס וסבון לעשרות ולמאות. גם אם אתה אינך רואה זאת, אבל המצב כהיום אצל חלק ניכר מהחסידים שאינם שרויים באטמוספירה שלך, ואני מדבר על הדור הצעיר, שהם רוחצים עצמם לעילא ולעילא לפני הטבילה ולאחריה, עד שעולה עשן לבן.
שמופ'ס וסבון זה לא מה שכתבת לעיל:
כתבת שמסבנים עצמם בנרד וכרכום קודם הטבילה ואחריה, ונושאים איתם למקוה את הדאודורנט המיוחד בריח האהוב עליהם
לא מאמין שיש בחור ישיבה חסידי שעושה זאת, ובכך שכתבת את הנ"ל ,זה בגדר הוצאת שם רע .
אש משמים כתב:כבר כתבתי פעם דעתי על עניין הטבילה במקווה. ובראותי כל הנידון כאן על איזה סבון כל אחד משתמש ואיך מסתבן ואיזה ריחות עולה מכל רוחץ שוב עולה בי החלחלה ואומר הייתי לולי דמיסתפינא שמקווה (בצורתו ההמונית כנהוג) הוא ליחידים בעלי נפש העולים בדרך ה'.
קאצק כתב:ברקים רב כתב:קאצק כתב:
כידוע ברוב הבתים המכובדים יש גם מראה בחדר המקלחת. וד"ל.
הזוי.
ההרגל שלא מתרחצים בבית אין לו ערך כשלעצמו, אלא הוא חלק ממערכת של פרישות ועדינות שחסידים חריפים נהגו בה בימים עברו, ועניינה הוא שאין עושים עסק מצרכי הגוף, ולכן חסידים לא היו 'מסבנים' את גופם ולא עוסקים בריח ומראה הגוף וכל כיו"ב, והסתפקו בטבילה בלבד, ובפרט בארצות הקרות. יש גם עובדי ה' שאינם ליטאים שזה דרכם וסגנונם וה"ט דהגרח"ק.
מגוחך לראות היום אברכים ובחורים שמסבנים עצמם בנרד וכרכום קודם הטבילה ואחריה, ונושאים איתם למקוה את הדאודורנט המיוחד בריח האהוב עליהם, אבל ח"ו לא מתרחצים בבית בבני ברק המהבילה.
מעניין, במקווה שאני נוהג לטבול לא ראיתי לא אברך ולא בחור המורח על עצמו את הנ"ל,
מה שאני כאן ראיתי והרחתי, לא בבתי כנסת חסידים, אברכים ובחורים שנודף מהם ריח של נשים.
וכבר אמר אחד מגדולי האדמורי"ם
לא תנאף ותירגם אונקלוס לא תגוף. עידון הגוף ופינוקו גם הוא מעין ניאוף.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 19 אורחים