מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

סדר הפרקים לפי המאורעות - בירמיהו

הלכות, חקרי מנהג, ומאמרים לעיון ולהורדה.
יהודהא
הודעות: 1533
הצטרף: ג' אוגוסט 24, 2021 2:27 pm

סדר הפרקים לפי המאורעות - בירמיהו

הודעהעל ידי יהודהא » ה' אוגוסט 08, 2024 9:57 am

א.
בימי בין במצרים נלמדים רבים מעניני המקדש להביע את תקוותינו ואמונתינו בגאולה הקרובה -אמן.

ומצד שני - עסקינן בנבואות החורבן בתהליכים ובאירועים דאז.
וספר ירמיהו הינו הספר הראשי המרכז בתוכו את הנבואות את ציווי ה' לנביא את מלכי ישראל. ומלכי האומות . ממלכות מצרים בבל ואשור. נביאי האמת והשקר ,תגובותיהם של הזקנים והעם - ובקיצור כל מה ששייך לאותם ימים.

ב. הרציפות.
אולם בקריאת ספר ירמיהו קיים קושי לעקוב אחר סדר האירועים הקשרים התיארוכים והסתעפויותיהם.

שכן באם נבדוק את התאריכים המפורשים שבירמיהו נמצא שיש נבואות שתאריכם מוקדם ונכתבו בפרק מאוחר, ולעומתם ישנם פרקים שתאריכם מאוחר ומופיעים בפרקים מוקדמים.

לדוגמה:
פרק מה נ, ובפרק מו מצויינים שנה ה 4 ליהויקים. ובפרק לו המוקדם מצויינת השנה ה 5 שלו.

גם לגבי המלכים
הסדר אינו מסודר:
בפרקים לב.לג,לז .לט. נאמרו בימי המלך צדקיהו כמפורש בהם.
ובפרקים מה, מו נ. המאוחרים נאמרו בימי יהויקים שמלך לפניו.

ג.
וכדי להקל על הלימוד והבנת הנבואות והאישים הקשורים אליהם לפי סדרם להלן צילום של טבלה המקלה מאוד על לימוד והבנת הדברים.
אין להתייחס לתאריכים הלועזיים השגויים.

כמו"כ כדאי ללמוד גם בספר מלכים על חלקים מהאירועים ששם
פורטו בצורה מפורטת יותר.
צילום מסך 2024-08-08 095317.png
צילום מסך 2024-08-08 095317.png (531.47 KiB) נצפה 633 פעמים

מקור עולם התנך.

הטבלה בצד ימין היא הגדלה ופירוט של השנה וחצי האחרונה לפני החורבן.
הטור "מקורות חיצוניים" מתאר אירועים שמוזכרים רק מחוץ לתנך וידועים מהממצאים הארכיאולוגיים.

** מתנצל על האיכות - אולי אצליח לשפר.
נערך לאחרונה על ידי יהודהא ב ו' אוגוסט 09, 2024 2:02 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.

יהודהא
הודעות: 1533
הצטרף: ג' אוגוסט 24, 2021 2:27 pm

Re: סדר הדברים - בירמיהו.

הודעהעל ידי יהודהא » ה' אוגוסט 08, 2024 5:00 pm

ברור יותר מהקודם אבל לא מושלם

צילום מסך 2024-08-08 163423.png
צילום מסך 2024-08-08 163423.png (683.19 KiB) נצפה 602 פעמים


ולמטה -לשנה וחצי האחרונה של המצור והחורבן.
IMG-20240808-WA0140 (002).jpg
IMG-20240808-WA0140 (002).jpg (360.21 KiB) נצפה 602 פעמים

יהודהא
הודעות: 1533
הצטרף: ג' אוגוסט 24, 2021 2:27 pm

Re: סדר הפרקים לפי המאורעות - בירמיהו.

הודעהעל ידי יהודהא » ג' אוגוסט 13, 2024 11:02 pm

טבלת האירועים.

א.
תיקון וניסוח מחדש.
בצילום לעיל על התאמת הארועים לסדר הפרקים בירמיהו ישנה פיסקה הטעונה הסבר.

הכוונה לנכתב "וועידה אנטי בבלית בירושלים (ירמיה כז)".
שכן הטבלה מראה על שיוכה למלך צדקיהו. ובעיון בפרק נראה שהיא נאמרה בראשית מלכות יהויקים כפי שמפורש בפסוק כז,א'.
אבל משם והלאה בפסוקים ג'. יב. כ'. ' .ואחריו בפרק כח,א. האירועים והנבואה נאמריםלצדקיהו. שמלך אחרי יהויכין.

ב.
לכן כותב הרד"ק והרי קרא ש-
... – נבואה זו נאמרה לירמיהו בשנה ראשונה למלכות יהויקים ואמר לו האל כי כשימלוך צדקיהו אחר ממלכות יהויקים ויהויכין יעשה מוסרות ומטות וישלחם למלכים הנזכרים ביד מלאכים הבאים ירושלם אל צדקיהו (ירמיהו כ״ז:ג׳).

ג.
ואין זו הנבואה היחידה שנאמרה מראש. שהרי "איכה" עצמה נאמרה כעשרים שנה לפני החורבן [בגמרא יש מחלוקת בנידון].
ולכן הנבואה של פרק כז אכן ..נאמרה בימי יהויקים שמנבא את העתיד מתייחסת לימי צדקיהו כמו שמצויין בטבלה.
נערך לאחרונה על ידי יהודהא ב ד' אוגוסט 14, 2024 4:46 pm, נערך 4 פעמים בסך הכל.

ונתנו ידידים
הודעות: 1324
הצטרף: ה' יולי 14, 2016 9:27 am

Re: סדר הפרקים לפי המאורעות - בירמיהו.

הודעהעל ידי ונתנו ידידים » ד' אוגוסט 14, 2024 12:19 pm

יישר כח
אבל אולי תוכל לעשות הפוך, תסדר את ירמיה לפי סדר המאורעות
דהיינו למשל תכתוב
ירמיה ט
ב
ז
כג
מז
וכו'
סתם זרקתי מספרים לדוגמא בעלמא

יהודהא
הודעות: 1533
הצטרף: ג' אוגוסט 24, 2021 2:27 pm

Re: סדר הפרקים לפי המאורעות - בירמיהו.

הודעהעל ידי יהודהא » ה' אוגוסט 15, 2024 9:27 am

ונתנו ידידים כתב:יישר כח
אבל אולי תוכל לעשות הפוך, תסדר את ירמיה לפי סדר המאורעות

-------------------

א.
להלן לקט :
*לא מושלם - וכולל גם אירועים וגם נבואות .
*לא שלם - בוודאי יש כאן דילוגים , יתרות וחסרונות.
אבל יש כאן ריכוז שיכול להועיל בכיוון דבריך, ויבוא האחרים וישלימו.

גם אם נציין את הכותרות עם שמות הנמענים של הנבואות -נישאר באי וודאות.שכן לעיתים הפתיחה לאדם ולזמן אחד, ובהמשך הפרק כבר שייכים לתקופות ואנשים אחרים.

בחלוקה ראשית ופחות מדוייקת מגדירים את-
פרקים ז-כ. לימי יהויקים.
כז- לה נחמה. בהם מחיי ירמיהו - כו. כח.כט.לב.לו.מה.מח.
פרקים מ"ו-נ"א: נבואות על עמים אחרים שנאמרו בזמנים שונים.
נב - החורבן.

ב.
ולהלן אפרט חלק:
א.
1.
יאשיהו.
ירמיהו ג, ו
וַיֹּ֨אמֶר ה' אֵלַ֗י בִּימֵי֙ יֹאשִׁיָּ֣הוּ הַמֶּ֔לֶךְ הֲֽרָאִ֔יתָ אֲשֶׁ֥ר עָשְׂתָ֖ה מְשֻׁבָ֣ה יִשְׂרָאֵ֑ל הֹלְכָ֨ה הִ֜יא עַל־כׇּל־הַ֣ר גָּבֹ֗הַּ וְאֶל־תַּ֛חַת כׇּל־עֵ֥ץ רַעֲנָ֖ן

2. ימי יהויקים:
כו,א. כז, א. ראשית ימיי יהויקים.
פרקים - כה,א. לו, א. מה,א. מו, א- ג. כולם בשנה הרביעית ליהויקים.
לו,ט. בשנתו ה 5, בחודש ה 9.
פרק לה, א. בימי יהויקים.
3. בימי צדקיהו.
לז,א. מט,לד. בראשית מלכותו.
כח,א.נא,נט-ס. בשנתו ה 4.
לט א,ב. בשנה ה 9.
לב,א. לג,א . בשנה העשירית.
לח,ה.
נב,יא.
כז,יה.
לד,ו-ז.

4. בימי גדליה.

לט.
מא,א. מא,ד. מב,ז.

ג-כה. אין תיארוך.
----------------------------------

חלק - ג. הפסוקים.
א.
יאשיהו.

ירמיהו ג, ו
וַיֹּ֨אמֶר יְהוָ֜ה אֵלַ֗י בִּימֵי֙ יֹאשִׁיָּ֣הוּ הַמֶּ֔לֶךְ הֲֽרָאִ֔יתָ אֲשֶׁ֥ר עָשְׂתָ֖ה מְשֻׁבָ֣ה יִשְׂרָאֵ֑ל הֹלְכָ֨ה הִ֜יא עַל־כׇּל־הַ֣ר גָּבֹ֗הַּ וְאֶל־תַּ֛חַת כׇּל־עֵ֥ץ רַעֲנָ֖ן
------------
ב.
יהויכין
ן.
* ירמיהו כב, כד
חַי־אָנִי֮ נְאֻם'ה' כִּ֣י אִם־יִהְיֶ֞ה כׇּנְיָ֤הוּ בֶן־יְהֽוֹיָקִים֙ מֶ֣לֶךְ יְהוּדָ֔ה חוֹתָ֖ם עַל־יַ֣ד יְמִינִ֑י כִּ֥י מִשָּׁ֖ם אֶתְּקֶֽנְךָּ׃
* ירמיהו כד, א
הִרְאַנִי֮ ה' וְהִנֵּ֗ה שְׁנֵי֙ דּוּדָאֵ֣י תְאֵנִ֔ים מוּעָדִ֕ים לִפְנֵ֖י הֵיכַ֣ל ה' אַחֲרֵ֣י הַגְל֣וֹת נְבוּכַדְרֶאצַּ֣ר מֶֽלֶךְ־בָּבֶ֡ל אֶת־יְכׇנְיָ֣הוּ בֶן־יְהוֹיָקִ֣ים מֶֽלֶךְ־יְהוּדָה֩ וְאֶת־שָׂרֵ֨י יְהוּדָ֜ה וְאֶת־הֶחָרָ֤שׁ וְאֶת־הַמַּסְגֵּר֙ מִיר֣וּשָׁלִַ֔ם וַיְבִאֵ֖ם בָּבֶֽל׃

* ירמיהו כז, כ
אֲשֶׁ֣ר לֹֽא־לְקָחָ֗ם נְבֽוּכַדְנֶאצַּר֙ מֶ֣לֶךְ בָּבֶ֔ל בַּ֠גְלוֹתוֹ אֶת־(יכוניה) [יְכׇונְיָ֨ה] בֶן־יְהוֹיָקִ֧ים מֶֽלֶךְ־יְהוּדָ֛ה מִירֽוּשָׁלִַ֖ם בָּבֶ֑לָה וְאֵ֛ת כׇּל־חֹרֵ֥י יְהוּדָ֖ה
* ירמיהו כח, ד
וְאֶת־יְכׇנְיָ֣ה בֶן־יְהוֹיָקִ֣ים מֶֽלֶךְ־יְ֠הוּדָה וְאֶת־כׇּל־גָּל֨וּת יְהוּדָ֜ה הַבָּאִ֣ים בָּבֶ֗לָה אֲנִ֥י מֵשִׁ֛יב אֶל־הַמָּק֥וֹם הַזֶּ֖ה נְאֻם־יְהוָ֑ה כִּ֣י אֶשְׁבֹּ֔ר

* ירמיהו כח, ד
וְאֶת־יְכׇנְיָ֣ה בֶן־יְהוֹיָקִ֣ים מֶֽלֶךְ־יְ֠הוּדָה וְאֶת־כׇּל־גָּל֨וּת יְהוּדָ֜ה הַבָּאִ֣ים בָּבֶ֗לָה אֲנִ֥י מֵשִׁ֛יב אֶל־הַמָּק֥וֹם הַזֶּ֖ה נְאֻם־ה' כִּ֣י אֶשְׁבֹּ֔ר

* ירמיהו כט, ב
אַחֲרֵ֣י צֵ֣את יְכׇנְיָֽה־הַ֠מֶּלֶךְ וְהַגְּבִירָ֨ה וְהַסָּרִיסִ֜ים שָׂרֵ֨י יְהוּדָ֧ה וִירוּשָׁלִַ֛ם וְהֶחָרָ֥שׁ וְהַמַּסְגֵּ֖ר מִירוּשָׁלִָֽם׃
* ירמיהו נב, לא
וַיְהִי֩ בִשְׁלֹשִׁ֨ים וָשֶׁ֜בַע שָׁנָ֗ה לְגָלוּת֙ יְהוֹיָכִ֣ן מֶֽלֶךְ־יְהוּדָ֔ה בִּשְׁנֵי֤ם עָשָׂר֙ חֹ֔דֶשׁ בְּעֶשְׂרִ֥ים וַחֲמִשָּׁ֖ה לַחֹ֑דֶשׁ נָשָׂ֡א אֱוִ֣יל מְרֹדַךְ֩ מֶ֨לֶךְ בָּבֶ֜ל בִּשְׁנַ֣ת מַלְכֻת֗וֹ אֶת־רֹאשׁ֙ יְהוֹיָכִ֣ין מֶֽלֶךְ־יְהוּדָ֔ה וַיֹּצֵ֥א אוֹת֖וֹ מִבֵּ֥ית (הכליא) [הַכְּלֽוּא]׃
-----

ג.
יהויקים.

* ירמיהו כב, יח
לָכֵ֞ן כֹּֽה־אָמַ֣ר ה' אֶל־יְהוֹיָקִ֤ים בֶּן־יֹאשִׁיָּ֨הוּ֙ מֶ֣לֶךְ יְהוּדָ֔ה לֹא־יִסְפְּד֣וּ ל֔וֹ ה֥וֹי אָחִ֖י וְה֣וֹי אָח֑וֹת לֹא־יִסְפְּד֣וּ ל֔וֹ ה֥וֹי אָד֖וֹן וְה֥וֹי (הדה) * * ירמיהו כד, א
הִרְאַנִי֮ה' וְהִנֵּ֗ה שְׁנֵי֙ דּוּדָאֵ֣י תְאֵנִ֔ים מוּעָדִ֕ים לִפְנֵ֖י הֵיכַ֣ל ה' אַחֲרֵ֣י הַגְל֣וֹת נְבוּכַדְרֶאצַּ֣ר מֶֽלֶךְ־בָּבֶ֡ל אֶת־יְכׇנְיָ֣הוּ בֶן־יְהוֹיָקִ֣ים מֶֽלֶךְ־יְהוּדָה֩ וְאֶת־שָׂרֵ֨י יְהוּדָ֜ה וְאֶת־הֶחָרָ֤שׁ וְאֶת־הַמַּסְגֵּר֙ מִיר֣וּשָׁלִַ֔ם וַיְבִאֵ֖ם בָּבֶֽל׃

* ירמיהו כה, א
הַדָּבָ֞ר אֲשֶׁר־הָיָ֤ה עַֽל־יִרְמְיָ֨הוּ֙ עַל־כׇּל־עַ֣ם יְהוּדָ֔ה בַּשָּׁנָה֙ הָֽרְבִעִ֔ית לִיהוֹיָקִ֥ים בֶּן־יֹאשִׁיָּ֖הוּ מֶ֣לֶךְ יְהוּדָ֑ה הִ֗יא הַשָּׁנָה֙ הָרִ֣אשֹׁנִ֔ית לִנְבֽוּכַדְרֶאצַּ֖ר מֶ֥לֶךְ בָּבֶֽל׃
* ירמיהו כו, א
בְּרֵאשִׁ֗ית מַמְלְכ֛וּת יְהוֹיָקִ֥ים בֶּן־יֹאשִׁיָּ֖הוּ מֶ֣לֶךְ יְהוּדָ֑ה הָיָה֙ הַדָּבָ֣ר הַזֶּ֔ה מֵאֵ֥ת יְהוָ֖ה לֵאמֹֽר׃
* ירמיהו כו, כא
וַיִּשְׁמַ֣ע הַמֶּֽלֶךְ־יְ֠הוֹיָקִים וְכׇל־גִּבּוֹרָ֤יו וְכׇל־הַשָּׂרִים֙ אֶת־דְּבָרָ֔יו וַיְבַקֵּ֥שׁ הַמֶּ֖לֶךְ הֲמִית֑וֹ וַיִּשְׁמַ֤ע אוּרִיָּ֨הוּ֙ וַיִּרָ֔א וַיִּבְרַ֖ח וַיָּבֹ֥א מִצְרָֽיִם׃

* ירמיהו כז, א
בְּרֵאשִׁ֗ית מַמְלֶ֛כֶת יְהוֹיָקִ֥ם בֶּן־יֹאושִׁיָּ֖הוּ מֶ֣לֶךְ יְהוּדָ֑ה הָיָ֞ה הַדָּבָ֤ר הַזֶּה֙ אֶֽל־יִרְמְיָ֔ה מֵאֵ֥ת ה' לֵאמֹֽר׃
* ירמיהו לה, א
הַדָּבָ֛ר אֲשֶׁר־הָיָ֥ה אֶֽל־יִרְמְיָ֖הוּ מֵאֵ֣ת יְהוָ֑ה בִּימֵ֨י יְהוֹיָקִ֧ים בֶּן־יֹאשִׁיָּ֛הוּ מֶ֥לֶךְ יְהוּדָ֖ה לֵאמֹֽר׃

* ירמיהו לו, א
וַֽיְהִי֙ בַּשָּׁנָ֣ה הָרְבִיעִ֔ת לִיהוֹיָקִ֥ים בֶּן־יֹאשִׁיָּ֖הוּ מֶ֣לֶךְ יְהוּדָ֑ה הָיָ֞ה הַדָּבָ֤ר הַזֶּה֙ אֶֽל־יִרְמְיָ֔הוּ מֵאֵ֥ת יְהוָ֖ה לֵאמֹֽר׃
* ירמיהו לו, ט
וַיְהִ֣י בַשָּׁנָ֣ה הַ֠חֲמִשִׁית לִיהוֹיָקִ֨ים בֶּן־יֹאשִׁיָּ֤הוּ מֶֽלֶךְ־יְהוּדָה֙ בַּחֹ֣דֶשׁ הַתְּשִׁעִ֔י קָרְא֨וּ צ֜וֹם לִפְנֵ֧י יְהוָ֛ה כׇּל־הָעָ֖ם בִּירֽוּשָׁלִָ֑ם וְכׇל־הָעָ֗ם הַבָּאִ֛ים

* ירמיהו לו, כח
שׁ֥וּב קַח־לְךָ֖ מְגִלָּ֣ה אַחֶ֑רֶת וּכְתֹ֣ב עָלֶ֗יהָ אֵ֤ת כׇּל־הַדְּבָרִים֙ הָרִ֣אשֹׁנִ֔ים אֲשֶׁ֣ר הָי֗וּ עַל־הַמְּגִלָּה֙ הָרִ֣אשֹׁנָ֔ה אֲשֶׁ֥ר שָׂרַ֖ף יְהוֹיָקִ֥ים מֶֽלֶךְ־יְהוּדָֽה׃ * ירמיהו לו, כט
וְעַל־יְהוֹיָקִ֤ים מֶֽלֶךְ־יְהוּדָה֙ תֹּאמַ֔ר כֹּ֖ה אָמַ֣ר ה' אַ֠תָּה שָׂרַ֜פְתָּ אֶת־הַמְּגִלָּ֤ה הַזֹּאת֙ לֵאמֹ֔ר מַדּוּעַ֩ כָּתַ֨בְתָּ עָלֶ֜יהָ לֵאמֹ֗ר בֹּֽא־יָב֤וֹא מֶֽלֶךְ־בָּבֶל֙

* ירמיהו לו, ל
לָכֵ֞ן כֹּֽה־אָמַ֣ר יְהוָ֗ה עַל־יְהֽוֹיָקִים֙ מֶ֣לֶךְ יְהוּדָ֔ה לֹא־יִֽהְיֶה־לּ֥וֹ יוֹשֵׁ֖ב עַל־כִּסֵּ֣א דָוִ֑ד וְנִבְלָתוֹ֙ תִּֽהְיֶ֣ה מֻשְׁלֶ֔כֶת לַחֹ֥רֶב בַּיּ֖וֹם וְלַקֶּ֥רַח בַּלָּֽיְלָה׃
* ירמיהו לו, לב
וְיִרְמְיָ֜הוּ לָקַ֣ח ׀ מְגִלָּ֣ה אַחֶ֗רֶת וַֽיִּתְּנָהּ֮ אֶל־בָּר֣וּךְ בֶּן־נֵרִיָּהוּ֮ הַסֹּפֵר֒ וַיִּכְתֹּ֤ב עָלֶ֨יהָ֙ מִפִּ֣י יִרְמְיָ֔הוּ אֵ֚ת כׇּל־דִּבְרֵ֣י הַסֵּ֔פֶר אֲשֶׁ֥ר שָׂרַ֛ף יְהוֹיָקִ֥ים

* ירמיהו מה, א-ב.
הַדָּבָ֗ר אֲשֶׁ֤ר דִּבֶּר֙ יִרְמְיָ֣הוּ הַנָּבִ֔יא אֶל־בָּר֖וּךְ בֶּֽן־נֵֽרִיָּ֑ה בְּכׇתְבוֹ֩ אֶת־הַדְּבָרִ֨ים הָאֵ֤לֶּה עַל־סֵ֨פֶר֙ מִפִּ֣י יִרְמְיָ֔הוּ בַּשָּׁנָה֙ הָֽרְבִעִ֔ית לִיהוֹיָקִ֧ים ..
לְמִצְרַ֗יִם עַל־חֵ֨יל פַּרְעֹ֤ה נְכוֹ֙ מֶ֣לֶךְ מִצְרַ֔יִם אֲשֶׁר־הָיָ֥ה עַל־נְהַר־פְּרָ֖ת בְּכַרְכְּמִ֑שׁ אֲשֶׁ֣ר הִכָּ֗ה נְבֽוּכַדְרֶאצַּר֙ מֶ֣לֶךְ בָּבֶ֔ל בִּשְׁנַת֙ הָֽרְבִיעִ֔ית לִיהוֹיָקִ֥ים בֶּן־יֹאשִׁיָּ֖הוּ מֶ֥לֶךְ יְהוּדָֽה׃
----------------

ד. צדקיהו.
* ירמיהו פרקים לב. לד. ראה בפנים.
וגם-
* ירמיהו כא, א
הַדָּבָ֛ר אֲשֶׁר־הָיָ֥ה אֶֽל־יִרְמְיָ֖הוּ מֵאֵ֣תה' בִּשְׁלֹ֨חַ אֵלָ֜יו הַמֶּ֣לֶךְ צִדְקִיָּ֗הוּ אֶת־פַּשְׁחוּר֙ בֶּן־מַלְכִּיָּ֔ה וְאֶת־צְפַנְיָ֧ה בֶן־מַעֲשֵׂיָ֛ה הַכֹּהֵ֖ן
* ירמיהו כא, ג
וַיֹּ֥אמֶר יִרְמְיָ֖הוּ אֲלֵיהֶ֑ם כֹּ֥ה תֹאמְרֻ֖ן אֶל־צִדְקִיָּֽהוּ. כֹּֽה־אָמַ֨ר ה' אֱלֹהֵ֣י יִשְׂרָאֵ֗ל הִנְנִ֣י מֵסֵב֮ אֶת־כְּלֵ֣י הַמִּלְחָמָה֮ אֲשֶׁ֣ר בְּיֶדְכֶם֒
* ירמיהו כא, ז.
וְאַחֲרֵי־כֵ֣ן נְאֻם־יְהוָ֡ה אֶתֵּ֣ן אֶת־צִדְקִיָּ֣הוּ מֶֽלֶךְ־יְהוּדָ֣ה וְאֶת־עֲבָדָ֣יו ׀ וְאֶת־הָעָ֡ם וְאֶת־הַנִּשְׁאָרִים֩ בָּעִ֨יר הַזֹּ֜את..


* ירמיהו כב, יא
כִּ֣י כֹ֣ה אָֽמַר־ ה' אֶל־שַׁלֻּ֨ם [= צדקיהו] בֶּן־יֹאשִׁיָּ֜הוּ מֶ֣לֶךְ יְהוּדָ֗ה הַמֹּלֵךְ֙ תַּ֚חַת יֹאשִׁיָּ֣הוּ אָבִ֔יו אֲשֶׁ֥ר יָצָ֖א מִן־הַמָּק֣וֹם הַזֶּ֑ה לֹֽא־יָשׁ֥וּב * * * ירמיהו כד, ח.
וְכַתְּאֵנִים֙ הָֽרָע֔וֹת אֲשֶׁ֥ר לֹא־תֵאָכַ֖לְנָה מֵרֹ֑עַ כִּי־כֹ֣ה ׀ אָמַ֣ר ה' כֵּ֣ן אֶ֠תֵּן אֶת־צִדְקִיָּ֨הוּ מֶֽלֶךְ־יְהוּדָ֤ה וְאֶת־שָׂרָיו֙ וְאֵ֣ת ׀ שְׁאֵרִ֣ית יְרוּשָׁלִַ֗ם

* ירמיהו כז, ג
וְשִׁלַּחְתָּם֩ אֶל־מֶ֨לֶךְ אֱד֜וֹם וְאֶל־מֶ֣לֶךְ מוֹאָ֗ב וְאֶל־מֶ֨לֶךְ֙ בְּנֵ֣י עַמּ֔וֹן... בְּיַ֤ד מַלְאָכִים֙ הַבָּאִ֣ים יְרוּשָׁלִַ֔ם אֶל־צִדְקִיָּ֖הוּ מֶ֥לֶךְ יְהוּדָֽה׃
* ירמיהו לז, א
וַיִּ֨מְלׇךְ־מֶ֔לֶךְ צִדְקִיָּ֖הוּ בֶּן־יֹֽאשִׁיָּ֑הוּ תַּ֗חַת כׇּנְיָ֨הוּ֙ בֶּן־יְה֣וֹיָקִ֔ים אֲשֶׁ֥ר הִמְלִ֛יךְ נְבוּכַדְרֶאצַּ֥ר מֶֽלֶךְ־בָּבֶ֖ל בְּאֶ֥רֶץ יְהוּדָֽה׃
* ירמיהו לז, יז
וַיִּשְׁלַח֩ הַמֶּ֨לֶךְ צִדְקִיָּ֜הוּ וַיִּקָּחֵ֗הוּ וַיִּשְׁאָלֵ֨הוּ הַמֶּ֤לֶךְ .. וַיֹּ֕אמֶר הֲיֵ֥שׁ דָּבָ֖ר מֵאֵ֣ת יְהוָ֑ה וַיֹּ֤אמֶר יִרְמְיָ֨הוּ֙ יֵ֔שׁ וַיֹּ֕אמֶר בְּיַ֥ד מֶֽלֶךְ־בָּבֶ֖ל תִּנָּתֵֽן׃

* ירמיהו לח, יז
וַיֹּ֣אמֶר יִרְמְיָ֣הוּ אֶל־צִדְקִיָּ֡הוּ כֹּֽה־אָמַ֣ר ה' אֱלֹהֵ֨י צְבָא֜וֹת אֱלֹהֵ֣י יִשְׂרָאֵ֗ל אִם־יָצֹ֨א תֵצֵ֜א אֶל־שָׂרֵ֤י מֶֽלֶךְ־בָּבֶל֙ וְחָיְתָ֣ה נַפְשֶׁ֔ךָ וְהָעִ֣יר הַזֹּ֔את לֹ֥א תִשָּׂרֵ֖ף בָּאֵ֑שׁ וְחָיִ֖תָה אַתָּ֥ה וּבֵיתֶֽךָ׃
* ירמיהו לח, יט-כ.
וַיֹּ֛אמֶר הַמֶּ֥לֶךְ צִדְקִיָּ֖הוּ אֶֽל־יִרְמְיָ֑הוּ אֲנִ֧י דֹאֵ֣ג אֶת־הַיְּהוּדִ֗ים אֲשֶׁ֤ר נָֽפְלוּ֙ אֶל־הַכַּשְׂדִּ֔ים פֶּֽן־יִתְּנ֥וּ אֹתִ֛י בְּיָדָ֖ם וְהִתְעַלְּלוּ־בִֽי׃
וַיֹּ֥אמֶר יִרְמְיָ֖הוּ לֹ֣א יִתֵּ֑נוּ שְֽׁמַֽע⁠־נָ֣א׀ בְּק֣וֹל ה' לַאֲשֶׁ֤ר אֲנִי֙ דֹּבֵ֣ר אֵלֶ֔יךָ וְיִ֥יטַב לְךָ֖ וּתְחִ֥י נַפְשֶֽׁךָ׃

* ירמיהו נא, נט
הַדָּבָ֞ר אֲשֶׁר־צִוָּ֣ה ׀ יִרְמְיָ֣הוּ הַנָּבִ֗יא אֶת־שְׂרָיָ֣ה בֶן־נֵרִיָּה֮ .. בְּלֶכְתּ֞וֹ אֶת־צִדְקִיָּ֤הוּ מֶֽלֶךְ־יְהוּדָה֙ בָּבֶ֔ל בִּשְׁנַ֥ת הָרְבִעִ֖ית לְמׇלְכ֑וֹ

ה. גדליהו.
גדליה בן אחיקם .אירועים ולא נבואות.
* מרוכזים בפרקים: לט.מ. מא. מג.


חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 18 אורחים