בברכה המשולשת כתב:חז"ל ביארו שחלק מאיכה נכתב לפני החורבן.
עזריאל ברגר כתב:ויאבל חל וחומה יחדיו אומללו.
טבעו בארץ שעריה.
עַל־זֶ֗ה הָיָ֤ה דָוֶה֙ לִבֵּ֔נוּ עַל־אֵ֖לֶּה חָשְׁכ֥וּ עֵינֵֽינוּ׃
עַ֤ל הַר־צִיּוֹן֙ שֶׁשָּׁמֵ֔ם שׁוּעָלִ֖ים הִלְּכוּ־בֽוֹ׃
היכלי שן כתב:בכל מגילת איכה לא מוזכר חורבן בית המקדש... (מלבד חצי פסוק: איכה ב, ז: "זָנַח ה' מִזְבְּחוֹ נִאֵר מִקְדָּשׁוֹ")
הלא דבר הוא!!!
מי יודע לתת בזה טעם!
בברכה המשולשת כתב:חז"ל ביארו שחלק מאיכה נכתב לפני החורבן.
בברכה המשולשת כתב:חז"ל ביארו שחלק מאיכה נכתב לפני החורבן.
צופה_ומביט כתב:בברכה המשולשת כתב:חז"ל ביארו שחלק מאיכה נכתב לפני החורבן.
רק פרק א.
ולדעת רבי נחמיה נכתבה כולה אחרי החורבן.
רבי חמא בר חנינא פתח:
(ירמיהו לו לב): ""וירמיהו לקח מגלה אחרת" וגו'"—
רבי חמא בר חנינא ורבנן. ר' חמא אמר: ועוד נוסף עליהם (שם), זה "איכה יעיב" (איכה ב); דברים, זה "איכה יועם" (איכה ד); רבים, זה "אני הגבר" (איכה ג); כהמה, "זכור ה'" (איכה ה).
ורבנן אמרי: ועוד נוסף עליהם, זה "איכה יעיב"; דברים, זה "איכה יועם"; רבים, זה "זכור ה'"; כהמה, זה "אני הגבר", שהוא מן תלתא תלתא פסוקי באלפא ביתא:
ואימתי נאמרה מגילת קינות? רבי יהודה אומר בימי יהויקים נאמרה. אמר לו רבי נחמיה וכי בוכים על המת עד שלא ימות? אלא אימתי נאמרה אחר חורבן הבית הרי פתרונו "אֵיכָה יָשְׁבָה בָּדָד".
היכלי שן כתב:עזריאל ברגר כתב:ויאבל חל וחומה יחדיו אומללו.
טבעו בארץ שעריה.
עַל־זֶ֗ה הָיָ֤ה דָוֶה֙ לִבֵּ֔נוּ עַל־אֵ֖לֶּה חָשְׁכ֥וּ עֵינֵֽינוּ׃
עַ֤ל הַר־צִיּוֹן֙ שֶׁשָּׁמֵ֔ם שׁוּעָלִ֖ים הִלְּכוּ־בֽוֹ׃
כל זה לא מפורש על בית המקדש. זה יכול להתפרש על ירושלים.
היכלי שן כתב:בכל מגילת איכה לא מוזכר חורבן בית המקדש... (מלבד חצי פסוק: איכה ב, ז: "זָנַח ה' מִזְבְּחוֹ נִאֵר מִקְדָּשׁוֹ")
הלא דבר הוא!!!
מי יודע לתת בזה טעם!
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים