בברכה המשולשת כתב:צריך לזכור שבכל מקרה זה דינא דגמרא בשבוע שחל בו
???
בברכה המשולשת כתב:צריך לזכור שבכל מקרה זה דינא דגמרא בשבוע שחל בו
בברכה המשולשת כתב:למיטב ידיעתי, אין שום דרך לדעת מה הייתה רמת החום באמת, לפני המדידה הלוויינית בארבעים וקצת השנים האחרונות.
(אגב, מספר השריפות בעולם, במגמת ירידה כבר עשרות רבות של שנים, ואין צורך להתייחס לדברי קנאי האקלים, שאין להם שחר)
ואין זו המסגרת המתאימה לדון בכך.
אלכסנדרוס כתב:מסתבר שקנאי האנטי-אקלים אינם פחות נרגזים ומבוהלים.
טענו כאן שמנהג רבותינו הקדושים מאשכנז זצ"ל נקבע בארץ סגריר, שעד היום אין בה לאדם הממוצע מזגן בביתו, ואילו כיום אנחנו תקועים בחסדי השם בארץ שכורת שמש וסנדלים תנ"כיים. ואמנם האראלים המשעשעים עצמם בקעמפ בארה"ב יתקשו למצוא היתר בדבר.
נחמת ארי כתב:האם ידוע למאן דהו על מחקר על הרגלי הרחצה והכיבוס בזמן חז"ל? אודה להפניה.
אלכסנדרוס כתב:ואמנם האראלים המשעשעים עצמם בקעמפ בארה"ב יתקשו למצוא היתר בדבר.
כדכד כתב:מחקר אין לי אבל
א. ברמב"ם כתוב שהדרך ליכנס למרחץ משבעה ימים לשבעה ימים.
ב. בזמן חז"ל לא היו מים זורמים בברזים ולשם רחצה היה נצרך ללכת למרחץ או לנהר או למעין הקרוב ולשם כבוס היה נצרך ללכת לנהר וגם אז היתה זו עבודה קשה.
בלי מחקר אני משער שהיו מכבסים ותרחצים הרבה פחות מבימינו.
דרומי כתב:כמה אנשים, בימינו ובארצנו, מקפידים לא להסיר את הגרביים אלא מתחת לשמיכה?
דרומי כתב:לך תשאל כל ילד שאמו רבה אתו עד שהוא מסכים להיכנס למקלחת...
אם זה 'רחיצה של תענוג'
[וחילופו בבריכת מים קרים דוקא]
ובאמת יכול כ"א לראות בעצמו שדוקא בחורף הרחיצה בחמין היא בעיקרה לתענוג וקשה לצאת...
ש. ספראי כתב:חידה יפה שראיתיה היום בעיני למעשה:
איך יתכן שלפי ההלכה אסור לאדם לאכול בשרי ואסור לו לאכול חלבי, אך יכול לאכול פרווה?
ש. ספראי כתב:חידה יפה שראיתיה היום בעיני למעשה:
איך יתכן שלפי ההלכה אסור לאדם לאכול בשרי ואסור לו לאכול חלבי, אך יכול לאכול פרווה?
עליך עיננו כתב:תשאל כל אדם מה הכי מפריע לו ובמה הוא הכי 'מרגיש' את הימים האלו?
האם באיסור נישואין? וגם בתספורת שלא מסתפרים רק פעם בחודש וכן באיסור כביסה שיש היום לכל אחד בגדים לשבוע וכן באיסור בשר ויין שיש שכך נוהגים כל השנה לאכול רק בשבת
אז איך מרגישים אבלות אם לא ע"י איסור רחיצה?
איה"נ בזמן הגמ' והראשונים המצב היה שונה.
נחומצ'ה כתב:אמש נודע לי, שגם אצל יוצאי מארוקו, נהגו לא לרחוץ בשבוע זה.
.
אהרן תאומים כתב:רק מחשבה של קונפליקט מצד אחד אותם המקפידים מבית החזונישניקס לא להתרחץ מקבלים את שיעוריו הגדולים של החזו"א בתירוץ שנשתנו הטבעיים, ומדוע של ישתמשו בתירוץ זה בכדי להתרחץ? מצד שני אותם המגלים לפי ארכיאולגיה ושאר מרעין שמה שהיה הוא שיהיה וגודלי בני אדם ושאר שיעורין נשארו פחות או יותר באותו שיעור הם היו צריכים להקפיד לא להתרחץ, ובכל אופן במבט נוסף כולא עלמא מודי שהיום הבגדים לא מפשתן האוכל הוא סינטטי ייצור הריח והזיעה שונה לחלוטין וממילא אולי צריכים להתרחץ
קאצק כתב:חיים שיש בהם כתב:קאצק כתב:מה יעשו עובדי ד' שנוהגים לא להתקלח בבית.
הגע בעצמך - מקילים בזלזול באבילות על ביהמ"ק החרב ומחמירים שלא להתרחץ בבית.
סולם ערכים מעוות
כאשר אין השגות בדרכי קדושה, מקבלים תשובה בנוסח זה.
שמשון כתב:אחד הרבנים נשאל אם מותר לרחוץ במים ווקאליים או לטבול במקוה ווקאלי
והשיב שאם הזיעה היא ווקאלית מותר
אור עולם כתב:אם נמשיך את הקו הלאה - הותרו כל סוגי גילוח הזקן...
עזריאל ברגר כתב:אכן שמעתי שאחינו התימנים מקילים בזה.
קאצק כתב:מה יעשו עובדי ד' שנוהגים לא להתקלח בבית.
בן פקועה כתב:רחיצה להסיר הזיעה מותרת, אבל טבילה במקווה מהיכ"ת?
אור עולם כתב:אולי בטבילה במקווה ריין יש להקל שאינו נחשב רחיצה.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 20 אורחים