אפרקסתא דעניא כתב:האם יש בכלל קהילות כאלו? הרי בגמרא מפורש לקרוא חזון בשבת ר"ח אב, ותוס' כבר מביא שבפסיקתא כתוב שמעו. מכל מקום מוסכם בחז"ל שאין לקרוא השמים כסאי.
אפרקסתא דעניא כתב:האם יש בכלל קהילות כאלו? הרי בגמרא מפורש לקרוא חזון בשבת ר"ח אב, ותוס' כבר מביא שבפסיקתא כתוב שמעו. מכל מקום מוסכם בחז"ל שאין לקרוא השמים כסאי.
אפרקסתא דעניא כתב:האם יש בכלל קהילות כאלו? הרי בגמרא מפורש לקרוא חזון בשבת ר"ח אב, ותוס' כבר מביא שבפסיקתא כתוב שמעו. מכל מקום מוסכם בחז"ל שאין לקרוא השמים כסאי.
אפרקסתא דעניא כתב:האם יש בכלל קהילות כאלו? הרי בגמרא מפורש לקרוא חזון בשבת ר"ח אב, ותוס' כבר מביא שבפסיקתא כתוב שמעו. מכל מקום מוסכם בחז"ל שאין לקרוא השמים כסאי.
עלידוקר כתב:ביאלא, החוג חת"ם סופר
יראה- שלם כתב:בערוך השולחן גם מביא די"ל השמים כסאי בשבת זו.
כדכד כתב:השאלה היתה אם יש היום ק3הילות שנוהגות כך ולא אם יש פוסקים שכתבו כך
על דבר הרמ"א העיר הגר"א והמשנ"ב בשמו שלמעשה אין לנהוג כן וכמדומה שברוב הקהילות נהגו כדברי הגר"א ושלהשואל אם יש עוד קהילות שנהגו אחרת
אפרקסתא דעניא כתב:האם יש בכלל קהילות כאלו? הרי בגמרא מפורש לקרוא חזון בשבת ר"ח אב, ותוס' כבר מביא שבפסיקתא כתוב שמעו. מכל מקום מוסכם בחז"ל שאין לקרוא השמים כסאי.
עזריאל ברגר כתב:(מנהג חב"ד - שמעו, ומוסיפים פסוק ראשון ואחרון של השמים כסאי. אבל כאן כתבתי על הסברא)
לבי במערב כתב:להעיר מ'רשימת היומן' ריש ע' קנה, וש"נ.
פרי צדיק פר' מסעי (סוף אות יא) כתב:וזה הטעם כשחל ראש חודש אב בשבת מפטירין השמים כסאי כמו שכתב רמ"א שכן עיקר במקום שאין מנהג
פרי צדיק לראש חודש מנחם אב (אות ג) כתב:וכן הפטרת שמעו חל תמיד בשבת ראש חודש אב או בשבת שמברכין בו ראש חודש אב
דרומי כתב:הרבי הרש"ב מליובאוויטש קרא פעם 'השמים כסאי' בקביעות כזאת, ואחר כמה שנים אמר שהתחרט על כך וצריך לקרוא דוקא 'שמעו'.
לבי במערב כתב:להעיר מ'רשימת היומן' ריש ע' קנה, וש"נ.
התם שאני, דבדרך הפנימיות יתכן לבאר אף ענינים שלא נפסקו להלכה, וכנודע.דמשק כתב:פרי צדיק פר' מסעי (סוף אות יא) כתב:וזה הטעם כשחל ראש חודש אב בשבת מפטירין השמים כסאי כמו שכתב רמ"א שכן עיקר במקום שאין מנהגפרי צדיק לראש חודש מנחם אב (אות ג) כתב:וכן הפטרת שמעו חל תמיד בשבת ראש חודש אב או בשבת שמברכין בו ראש חודש אב
דמשק כתב:פרי צדיק לראש חודש מנחם אב (אות ג) כתב:וכן הפטרת שמעו חל תמיד בשבת ראש חודש אב או בשבת שמברכין בו ראש חודש אב
דרומי כתב:הרבי הרש"ב מליובאוויטש קרא פעם 'השמים כסאי' בקביעות כזאת, ואחר כמה שנים אמר שהתחרט על כך וצריך לקרוא דוקא 'שמעו'.
ומעניין שגם אצל הרבי מליובאוויטש היו שינויים בהפטרה זו, אף שתמיד קרא 'שמעו', היו שינויים לענין אם להוסיף פסוק ראשון ואחרון של 'השמים כסאי' - שפעמים הוסיף ופעמים לא.
בני ברקי כתב:אאל"ט 3 שנים לא יפטירו השמים כסאי (מלבד מי שהפטיר השבוע)
פעם הבאה שיפטירו השמים כסאי בשבת ר"ח אלול תשפ"ב הבעל"ט
בני ברקי כתב:אאל"ט 3 שנים לא יפטירו השמים כסאי (מלבד מי שהפטיר השבוע)
פעם הבאה שיפטירו השמים כסאי בשבת ר"ח אלול תשפ"ב הבעל"ט
מעט דבש כתב:נהגו גם להוסיף פסוק ראשון ואחרון של 'מחר חודש', ופרט זה ברצוני לברר מה מקורו? בשו"ע נזכר לעשות כן רק כששבת ר"ח וגם יום א' ר"ח - שמפטירים בו 'השמים כסאי', ומוסיפים גם פסוקים מ'מחר חודש'; אבל מה המקור לעשות כן גם בהפטרת 'עניה סוערה'? אדרבא, מכך שלא הזכיר זאת בב"י משמע שלא נהגו כן.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 38 אורחים