הנה במשנה כתוב שלבשו בגדי לבן אך בזהר פרשת תרומה (קלה) כתוב שלבשו בגדי תולעת שני וצ"ע.
אשמח לקבל תשובה על דרך פשט.
לארץ ולדרים כתב:הנה במשנה כתוב שלבשו בגדי לבן אך בזהר פרשת תרומה (קלה) כתוב שלבשו בגדי תולעת שני וצ"ע.
אשמח לקבל תשובה על דרך פשט.
יראה- שלם כתב:לארץ ולדרים כתב:הנה במשנה כתוב שלבשו בגדי לבן אך בזהר פרשת תרומה (קלה) כתוב שלבשו בגדי תולעת שני וצ"ע.
אשמח לקבל תשובה על דרך פשט.
בבני יששכר מאמר בתולה במחול.
ומעתה יאירו עינינו בדברי הזהר פרשת תרומה דף קל"ה ע"א בפסוק וזאת התרומה אשר תקחו מאתם (שמות כה, ג) זהב ברזא דיומא דראש השנה דאיהו יומא דזהב יומא דדינא וכו' (זהב סומקא מדת הדין), וכסף דא יום הכפורים דמתלבנן חוביהון דישראל כתלגא וכו' (כסף לבן כשלג מורה על מדת החסד גוון לובן), ונחשת יומא דקרבנין דחג דאינון רתיכי דעמין ואינון איקרון רזא דהרי נחשת וכו', ותכלת דא פסח שולטנא דרזא דמהימנותא רזא דגוונא תיכלא וכו', וארגמן דא שבועות רזא דארגוונא דתורה שבכתב וכו', ותולעת שני דא איהו ט"ו באב דבנות ישראל הוי נפקו במאני מילת כד"א (איכה ד, ה) האמונים עלי תולע עכ"ל, הנה בכולם טעמם מובן בזהר, אבל טעם שנקרא ט"ו באב תולעת שני אינו מובן, ומה שאמרו בזהר משום דבנות ישראל נפקו בכלי מילת, הנה היו יוצאים בכלי לבן כמבואר בגמרא ולמה יקרא להיום ההוא תולעת שני הוא צבע אדום, ולדרכינו הנ"ל יובן הדבר בטוב טעם, יכונה להיום תולעת שני על שם שבנות ישראל יוצאות בכלי לבן, להורות אשר הש"י מתחסד עמנו ביום המשפט אם יהיו חטאיכם כשנים כשלג ילבינו ואם יאדימו כתולע כצמר יהיו, והוא הנרצה ביום הזה יוצאין במחול ובוטחין בהש"י אשר יעשה מן תולעת ושני שלג וצמר בגדי לבן לכבוד ולתפארת לכנסת ישראל, על כן נקרא יום זה תולעת שני, ודי בזה הערה למבין דבר מתוך דבר.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 46 אורחים