ואף שהדברים הם פשוטים שהרי כבר נפסק כן במשנ"ב כידוע מכל מקום שמעתי אומרים שלא נהגו
לכן בנותן טעם להביא דברי גדולי דורינו שיש לנהוג כן
ובאמת יש לתמוה על מנהג הישיבות והכוללים [האשכנזים] שזנחו ענין חשוב זה
גם ראיתי כיום שהגרח"ק שליט"א העיד בשם אביו זצ"ל שזוכר מישיבת נוברהדוק, שהיו עורכים כל בני הישיבה כל יום תיקון חצות בבכיות נוראות על שכינתא בגלותא, ומייחלים לביאת מקדשנו בב"א עכ"ד
עוד אוסיף שהגר"ש דבלצקי זצ"ל הו"ל תיקון חצות מבלי האריכות הנדפסת בסידורים וניתן בכמה דקות להיות מהמצטערים בצער השכינה ניתן לראותו כאן
תיקון חצות אמר רבנו שראוי לאברכים לומר תיקון חצות בצהרים של ימי בין המצרים, כמו שכבר מוזכר במשנ”ב (סי’ תקנ”א ס”ק ק”ג). ואמר לצלם תיקון חצות ולחלק, ואף על שולחנו היה מונח אז כל התקופה תיקון חצות.
כמה פעמים אחרי שיצאו אנשים מרבנו באישון לילה, ראו [מבעד לחלון] שאומר תיקון חצות