שומר מצווה כתב:על פי פס' זה לכאו' זמן הגאולה צריך להיות אלפיים שנה ויותר ,ואיך זה מסתדר עם שית אלפי שנין הוי עלמא?
שום בעל בכי כתב:מה פירוש "והרגע הוא אחד ממאתיים בשעה", זה משהו ידוע?
שומר מצווה כתב:על פי פס' זה לכאו' זמן הגאולה צריך להיות אלפיים שנה ויותר ,ואיך זה מסתדר עם שית אלפי שנין הוי עלמא?
סנהדרין צט, א
תניא אידך רבי אליעזר אומר ימות המשיח ארבעים שנה כתיב הכא ויענך וירעבך ויאכלך וכתיב התם שמחנו כימות עניתנו שנות ראינו רעה רבי דוסא אומר ארבע מאות שנה כתיב הכא ועבדום וענו אתם ארבע מאות שנה וכתיב התם שמחנו כימות עניתנו
מאמר הגאולה לרמח"ל כתב:...וכשיגיע זמן המנוחה הגדולה העתידה להיגלות בעולם, ייפתחו כל האוצרות האלה, ומהם יצאו כל מיני מחמדים ויינתנו לישראל חלף עבודתם הקשה שעבדו בגלותם. ועל הסוד הגדול הזה נאמר (תהלים צ טו): "שמחנו כימות עניתנו שנות ראינו רעה", כי כל הימים שהיו ישראל בגלות ואור לא נגה עליהם, אותו האור הראוי לאותם הימים לא אבד, אלא כל האור ההוא היה הקדוש - ברוך - הוא גונזו באלה האוצרות שאמרתי לך, וכשיהיה הזמן לפתוח אותם, אז יצא כל האור ההוא כאחד, ואז יהיה זמן שמחה לישראל אשר כמוה לא נהיתה, ויתקן העולם במנוחה והשקט, ולא יהיה עוד יגון בעולם כלל. ואם תאמר, שאין הפסוק מדבר רק על מספר השנים, הרי לא נשאר בששת האלפים השנים אשר לעולם כימים שהיינו בגלות עד היום הזה.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 15 אורחים