אדג כתב:מכיון שע"פ קבלה הוא למיתוק ה' גבורות, "וכי נשי לא בעי חיי"? וכן טף.
עשוי לנחת כתב:קודם כל תסביר מה הכונה מיתוק ה' גבורות.
שנית, וכי אינך יודע שבכל מצוה יש ללא סוף עניינים גבוהים של מיתוק וכל מיני מילים כאלו שאין לי הקטן עסק בהם? וכי לכן כל מצוה על תיקוניה תהיה מוטלת על כל דרדק בן שנתיים????!!!
עשוי לנחת כתב:אדג כתב:מכיון שע"פ קבלה הוא למיתוק ה' גבורות, "וכי נשי לא בעי חיי"? וכן טף.
קודם כל תסביר מה הכונה מיתוק ה' גבורות.
מורה צדק כתב:יש עניין שכל אחד יקח ה' ערבות חדשות בידו, או שכמה יכולים להשתמש באגודה אחת?
חיס כתב:המקור למנהג ההושענות אף לקטנים וכו' כנראה מדברי הירושלמי ר״ה פ״ד ה״ח
א״ר יונה כתיב ואותי יום יום ידרושון זו תקיעה וערבה,
ופירש שני ימים בשנה הכל דורשין את ה׳ מגדולים ועד קטנים
והיינו ראש השנה הכל שומעין תקיעות שופר, והכל נוטלין ערבה בהושענא רבא (נטעי גבריאל)
לייבל כתב:חיס כתב:המקור למנהג ההושענות אף לקטנים וכו' כנראה מדברי הירושלמי ר״ה פ״ד ה״ח
א״ר יונה כתיב ואותי יום יום ידרושון זו תקיעה וערבה,
ופירש שני ימים בשנה הכל דורשין את ה׳ מגדולים ועד קטנים והיינו ראש השנה הכל שומעין תקיעות שופר, והכל נוטלין ערבה בהושענא רבא (נטעי גבריאל)
כוונתו כנראה לקטנים שהגיעו לחינוך, וכי קטן בן יומו חייב בשופר?
חיים כתב:כמדומה שבספר "ביתו נאוה קודש" על הרה"ק מבעלזא כתוב שהוא היה חובט את הערבות לילדיו חורגיו עד גיל מצות [וגם אחר כך על פי בקשתם].
לא ידען כתב:חיים כתב:כמדומה שבספר "ביתו נאוה קודש" על הרה"ק מבעלזא כתוב שהוא היה חובט את הערבות לילדיו חורגיו עד גיל מצות [וגם אחר כך על פי בקשתם].
לא נראה לי שניתן להביא ראי' ממנו. הוא גם היה ממנה אחרים לאכול עבורו ועוד. כל עניין השליחות אצלו היה מאוד אחר ממה שאנו רגילים בדיני שליחות וכדו'.
אשמח למענה!עושה חדשות כתב:אגב אשאל,
רשום אצלי שיש בראב"ד בעל 'הקבלה' משהו על המנהג להכות זה את זה בערבות, כעת ל"מ, אולי ידוע לכם?
עושה חדשות כתב: תש' הגאונים על מנהג חביטת הערבה, (כנגד השפתיים - כל לשון תקום למשפט תרשיעי וכו'), האם התש' מוסמכת? (כי שמעתי מערערים), ראיתי כעת שכעי"ז כתב ב'צידה לדרך'.
שערי תשובה סי' שמ כתב:רב צמח ז"ל. וששאלתם לענין ערבה שחובטין אותה בקרקע מהו הכי חזינן דערבה דומה לשפתים והיא באה לכפר עליהם מכאן ולהלאה יתן בעפר פיהו אולי יש תקוה ומשמא דקדמו' אמרו חביטא אמאי משום כל כלי יוצר עליך לא יצלח וכל לשון תקום אתך וגו' משום דעד כאן ביומין אלין השטן מקטרג וישראל ביומין אלין דנפישי מצות מבטלי ליה מכאן ולהלאה כל שפה דיקום עלייהו לא יכול לשלטאה ויהא נפיל בארעא:
"תשובת רש"ג לחכמי קירואן בעניין ליל הסדר שמביא רבינו הרקח", ל"מ כעת.צידה לדרך כתב:שחובטה בקרקע בתפילת המוסף או אחר שסיים ההושענות על מנת לענות ולכפר על שגיונות וכל לשון תקום איתך למשפט תרשיעי ורע לא יעוררו פה להם ולא ידברו
עושה חדשות כתב:אגב אשאל,
רשום אצלי שיש בראב"ד בעל 'הקבלה' משהו על המנהג להכות זה את זה בערבות, כעת ל"מ, אולי ידוע לכם?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים