ויצא יונה מן העיר... ויעש לו שם סוכה וישב תחתיה בצל.
וימן .. קיקיון ויעל מעל ליונה להיות לצל על ראשו... ולמה הוצרך לזה? הרי היה יושב בצל סוכתו?
וימן... תולעת. וכו' ותך השמש על ראש יונה ויתעלף. ושוב מכה הקושיא ברוב עוצמתה, היכן סוכתך?
ויש לתרץ כי יונה מעולי רגלים ונכנס לשמחת בית השואבה ושרתה עליו רוח הקודש במוצאי יו"ט הראשון של סוכות וירד יפו מהלך יום אחד מירושלים, וירד לספינה והוטל לים קודם עלות השחר, ויהי יונה במעי הדג ג' ימים וג' לילות, ויקא את יונה אל היבשה בתחילת יום ו' של סוכות, ויחל יונה לבוא בעיר מהלך יום אחד, ויצא ממנה בלילה והגיע מחוץ לעיר ביום הושענא רבה, ויעש לו שם סוכה וישב תחתיה בצל כמצוות התורה, אך להגיע ליל שמיני עצרת נאסר לו לישב בסוכה אם לא יפסלנה משום חשש בל תוסיף. וימן ה' קיקיון... להיות (הסוכה) לצל על ראשו, להציל לו מאיסור בל תוסיף. וכשיבש הקיקיון שוב נאסר עליו לישב בסוכה, ותך השמש על ראש יונה. והבן כי אמת הוא....
ויאמר ה' אתה חסת על הקיקיון ... ואני לא אחוס על נינוה? וצע"ג דהא יונה לא מצאנו שחס על הקיקיון כי אם על ראשו. וכמה קיקיונות יבשו ולא חרה לו, ורק על הקיקיון שעל ראשו חרה לו. ואיך נלמד מזה ק"ו לננוה?
אי"ה כשיהיה לי זמן אכתוב תשובה נפלאה לזה (קשור למה שאמר טוב מותי מחיי) ועד אז אשמח לשמוע דעת חברי הפורום בזה .