למה לא יתבטל פסולו של ה'מעמיד' ברוב סכך כשר?
כמו דאיתא בשו'ע סימן תרל'א סעיף ח' גבי מי שסיכך בשפודין של ברזל שאפשר לבטלן ברוב סכך כשר.
עזריאל ברגר כתב:"מעמיד" אינו בטל גם בהלכות תערובות מאכלים (כגון מה שמעמידים בו את הגבינה).
במילים אחרות:
בדרך כלל "ביטול" הוא להחשיב את הדבר הבטל כמי שאינו קיים, וכאן - אם יינטל המעמיד לא יהיה לך סכך.
עזריאל ברגר כתב:ב. מכיוון שהסכך לא מעורב עם המעמיד אלא עומד עליו בפ"ע - אולי יש יותר צד לומר שלא יבטלנו.
ג. באיסורין - אין מבטלין איסור לכתחילה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 53 אורחים