הודעהעל ידי אליהו חיים » א' ספטמבר 26, 2021 10:22 pm
ידועים דברי מרן הגרי"ז זצ"ל בקונטרס על יומא סוכה בסוף הספר דלשי' הרמב"ם שמחת בית השואבה מדין שמחת יו"ט במקדש מדכתיב ושמחתם ולא מדין שמחת הניסוך כרש"י ולכן לא הובא בהל' תמידין ומוספין יחד עם הניסוך אלא בסוף הל' לולב [ויש לומר בדרך אחרת דהוא שייך למצוות לולב במקדש שבעה ונלמד גם מקרא של ושמחתם דאף בזמן שלא נטלו לולב בלילה אבל השמחה בכל סדרת 'שבעת ימים' מחמת שמחת מצוות לולב במקדש, ועי' עמק ברכה], וע"ד הגרי"ז כתב הגר"י פערלא (בסה"מ להרס"ג) במילואים ח"ג סי' ה' (עמוד רל"ג) ושם כתב 'ובהכי ניחא שפיר מה שקראה שמחמת בית השואבה ולא קראוה שמחת השואבה' והביא מפיה"מ להרמב"ם ריש פ"ה דסוכה 'ובית השואבה שם המקום שהיו מתקנין לשמחה זו וקראו לו זה השם משום ושאבתם מים בששון' עכ"ל ור"ל דמקיימו בזמן השואבה בבית המקדש, אבל אין זה מצוות שמחת השואבה כמו לרש"י.