עושה חדשות כתב:א. האם דנים את כל הד' מינים יחד או כ"א לחוד, (או אפילו כל הדס לחוד). נפק"מ כשהוסיף על האתרוג הרבה יותר משליש, וכבר הוי שליש מערך כל המינים יחד, האם כעת ייפטר מלהדר בהדסים והלולב? ולאידך גיסא, אם האתרוג והלולב מחירם קבוע ואין מה להדר בהם, ואילו בהדסים יכול להדר הרבה, האם מחשבים את השליש ביחס להדסים לחוד או ביחס לכל ד' המינים? וכנ"ל יל"ד בתש"י ותש"ר, או בארבעת הפרשיות של התפילין, וכן הלאה.
אליהו בן עמרם כתב:לפני עומדים שני אתרוגים. על הראשון הפחות נאה מבקשים ממני חומש מנכסי.
האם צריך להוסיף שליש נוסף לקניית היותר נאה ממנו, אע'פ שאבזבז יותר מחומש על מצות אתרוג? או שתוספת שליש צריכה להיכלל גם היא במסגרת חומש. ואינה אלא במקרה שלא מבזבז יותר מחומש.
עזריאל ברגר כתב:אליהו בן עמרם כתב:לפני עומדים שני אתרוגים. על הראשון הפחות נאה מבקשים ממני חומש מנכסי.
האם צריך להוסיף שליש נוסף לקניית היותר נאה ממנו, אע'פ שאבזבז יותר מחומש על מצות אתרוג? או שתוספת שליש צריכה להיכלל גם היא במסגרת חומש. ואינה אלא במקרה שלא מבזבז יותר מחומש.
אילו לא היה האתרוג הפשוט קיים - היית פטור מלקנות את השני.
וכי בגלל שהוא הובא לפניך תתחייב לקנות את חברו?!
עזריאל ברגר כתב:נאמר זאת באופן אחר:
מצות ד' מינים כוללת בתוכה הרבה פרטים, אחד מהם הוא ההידור במצוה.
וכל הענין כולו - אין שום חיוב להשקיע בו יותר מחומש נכסיו.
עזריאל ברגר כתב:נאמר זאת באופן אחר:
מצות ד' מינים כוללת בתוכה הרבה פרטים, אחד מהם הוא ההידור במצוה.
וכל הענין כולו - אין שום חיוב להשקיע בו יותר מחומש נכסיו.
עזריאל ברגר כתב:לא כי,
אלא חומש אחד על הלולב, וחומש שני על האתרוג, ושלישי ורביעי על כל ערבה, וחמישי ושישי ושביעי על כל הדס.
(בעישורייתא דרבי, כמובן).
אליהו בן עמרם כתב:עזריאל ברגר כתב:לא כי,
אלא חומש אחד על הלולב, וחומש שני על האתרוג, ושלישי ורביעי על כל ערבה, וחמישי ושישי ושביעי על כל הדס.
(בעישורייתא דרבי, כמובן).
לא ירדתי לסו'ד.
הדרנא בך ממה שכתבת קודם לכן גבי הידור מצוה?
עזריאל ברגר כתב:אליהו בן עמרם כתב:עזריאל ברגר כתב:לא כי,
אלא חומש אחד על הלולב, וחומש שני על האתרוג, ושלישי ורביעי על כל ערבה, וחמישי ושישי ושביעי על כל הדס.
(בעישורייתא דרבי, כמובן).
לא ירדתי לסו'ד.
הדרנא בך ממה שכתבת קודם לכן גבי הידור מצוה?
כתבתי בציניות, שאם תפרוט את המצווה לפרטי פרטים - זה יגרום לך להוציא כמעט את כל ממונך...
המצווה היא אחת, ועל כולה בכללותה - מוציאים לא יותר מחומש.
אליהו בן עמרם כתב:לפני עומדים שני אתרוגים. על הראשון הפחות נאה מבקשים ממני חומש מנכסי.
האם צריך להוסיף שליש נוסף לקניית היותר נאה ממנו, אע'פ שאבזבז יותר מחומש על מצות אתרוג? או שתוספת שליש צריכה להיכלל גם היא במסגרת חומש. ואינה אלא במקרה שלא מבזבז יותר מחומש.
אליהו בן עמרם כתב:לפני עומדים שני אתרוגים. על הראשון הפחות נאה מבקשים ממני חומש מנכסי.
האם צריך להוסיף שליש נוסף לקניית היותר נאה ממנו, אע'פ שאבזבז יותר מחומש על מצות אתרוג? או שתוספת שליש צריכה להיכלל גם היא במסגרת חומש. ואינה אלא במקרה שלא מבזבז יותר מחומש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 25 אורחים