חוקרנוביץ כתב:שמעתי סברה לומר שמאחר ומטרת הסורג לשמירה אבל מעוניין באויר לא חשיב לבוד.
פרי יהושע כתב:האם די בהנחה של ענף אחד לבטל הלבוד, ואם יש דבר כזה כלל,
אום אני חומה כתב:פרי יהושע כתב:האם די בהנחה של ענף אחד לבטל הלבוד, ואם יש דבר כזה כלל,
אמר לי בזמנו איזה מו"צ שאדרבה זה רק מגרע, כי הענף הוא סכך פסול (מעמידו מק"ט).
וכ"פ בספר חשוב לאחד מן האחרונים זללה"ה הנקרא משנה ברורה.יורד ומתעה כתב:מלבד שכל עניין הלבוד לחומרא הוא מפוקפק. והמנהג היה להקל בו.
זנב לשועלים כתב:וכ"פ בספר חשוב לאחד מן האחרונים זללה"ה הנקרא משנה ברורה.יורד ומתעה כתב:מלבד שכל עניין הלבוד לחומרא הוא מפוקפק. והמנהג היה להקל בו.
ש"ע סי' תרלב סעיף ד' כתב:אם יש סכך פסול שני טפחים ועוד סכך פסול שני טפחים ואויר פחות משלושה מפסיק ביניהם יש להסתפק אם שני הפסולים מצטרפים לפסול הסוכה
ושם בשעה"צ ביאר בשם המ"א דאמרינן לבוד להחמיר רק לקרב ולא לסתום וא"כ אם אין בסורגים עצמם ג"ט שרי כמ"ש הרב יו"מ.משנה ברורה שם ס"ק כ' כתב:מיהו אם אין בפסולים ארבעה לא אמרינן שיהא חשוב כסתום מחמת הלבוד דלא אמרינן לבוד להחמיר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 47 אורחים