עתניאל בן קנז כתב:אגב, כנראה שנעלם מעיניך, שהאחרונים אכן דנו אודות 'הדסים מורכבים' (מובא גם במ"ב - ונוטה להיתר). עכ"פ גם שם מדובר ב'זן אחר'. וחששו בספיקות שונים.
לא הבנתי מה אתה רוצה להסיק מזה בדיוק.
אבל אם כבר העלית את העניין הזה, אין מושג כזה של הרכבת הדסים, אין היתכנות כזו, וכבר דובר רבות על זה.
אבל גם בגמרא מצינו שהיו זנים שונים של הדסים, כגון הדס המצרי, ולא היה שום שאלה בדבר כשרותו, אי לאו שינוי שמו.
אבל בסופו של דבר אני די משוכנע שאתה עושה עצמך תם. וכי אין לנו זנים שונים של אתרוגים? היענעווע, היווני, הישראלי, המרוקאי, התימני וכדו', מעולם לא שמענו מישהו יפקפק על זה אי לאו חיסרון של הרכבה!!
וחוץ מכל הנ"ל, הרי במשנה מפורש שנפרצו עליה פסולים! והרי פירשו הראשונים שנפרצו הכוונה שהם נופלים לצדדים, אם כן לא מצינו ערבה כשרה בזן שמשתמשים בארצנו.
עתניאל בן קנז כתב:
וחוץ מכל הנ"ל, הרי במשנה מפורש שנפרצו עליה פסולים! והרי פירשו הראשונים שנפרצו הכוונה שהם נופלים לצדדים, אם כן לא מצינו ערבה כשרה בזן שמשתמשים בארצנו.
אז מה ברצונך להסיק? שהערבות של ארץ ישראל אינם ערבות??? וכל הדורות שנטלו (גם באירופה!), הנביאים התנאים הראשונים והאחרונים, ערבות אלו לא יצאו??? וכולם היו צריך לקחת דוקא 'שאצער ערבות'???
יש להאריך ביישובים. אבל לא נצא משורת הדיון כעת - אודות ה'שאצער ערבות'..
רק להדגיש, שלא ענית על גוף השאלה! בסופו של דבר מבואר במשנה שערבות כאלו פסולים!! אכן בשעת הדחק אפשר לסמוך על שאר ראשונים בביאור המשנה נפרצו, אבל לכתחילה לקחת ערבות כאלו?!?! אתמהה!!!
אבל על מה ששאלת, שמעתי מכמה מומחים שכאשר משאירים את העלים לפרק זמן ארוך יותר, אז העץ מתקשה ואז זה עומד בצורה חזקה. כל הבעיה נוצר בשנים האחרונות כאשר התחילו "להדר" כביכול על ערבות עם לבלב, שאין לו שום מקור וטעם, שהן ענפים לחים וצעירים שעדיין אין להם כוח לעמוד.