מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

טעם שמחת תורה בשמיני עצרת לפי הזוהר

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
צופה_ומביט
הודעות: 5794
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

טעם שמחת תורה בשמיני עצרת לפי הזוהר

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ה' אוקטובר 24, 2024 10:29 pm

ברעיא מהימנא ח"ג דף רנו, ב:
ונוהגין למעבד ישראל עמה חדוה ואתקריאת שמחת תורה ומעטרן לס''ת בכתר דיליה

האם בזמן רשב"י בא"י לא קראו את התורה בג' שנים וקצת, אלא סיימו אותה כל שנה בשמיני עצרת? [שזה הטעם הידוע לשמחת התורה ביום זה דווקא].
או שלדעת הזוהר שמחת תורה בשמיני עצרת קשורה בטעם פנימי לעיצומו/עניינו של יום [כמבואר שם מהו], ולא משום סיום התורה? [ואכן בספרי מחשבה ידוע קשר כזה].

נטיעות
הודעות: 550
הצטרף: א' פברואר 09, 2014 11:38 am

Re: טעם שמחת תורה בשמיני עצרת לפי הזוהר

הודעהעל ידי נטיעות » ה' אוקטובר 24, 2024 11:53 pm

ב"ה

זו היא אכן אחת הטענות המרכזיות ביותר של מאחרי תקופת חיבור הזוהר לזמנו של הרמד"ל מוצאו של גליונות הזוהר לראשונה.

קמנו ונתעודד
הודעות: 244
הצטרף: ב' ספטמבר 07, 2015 10:53 pm

Re: טעם שמחת תורה בשמיני עצרת לפי הזוהר

הודעהעל ידי קמנו ונתעודד » ו' אוקטובר 25, 2024 2:39 am

צופה_ומביט כתב:ברעיא מהימנא ח"ג דף רנו, ב:
ונוהגין למעבד ישראל עמה חדוה ואתקריאת שמחת תורה ומעטרן לס''ת בכתר דיליה

האם בזמן רשב"י בא"י לא קראו את התורה בג' שנים וקצת, אלא סיימו אותה כל שנה בשמיני עצרת? [שזה הטעם הידוע לשמחת התורה ביום זה דווקא].
או שלדעת הזוהר שמחת תורה בשמיני עצרת קשורה בטעם פנימי לעיצומו/עניינו של יום [כמבואר שם מהו], ולא משום סיום התורה? [ואכן בספרי מחשבה ידוע קשר כזה].

על פי פרופסור יוסף עופר המחזור החד שנתי הוא המקורי יותר

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: טעם שמחת תורה בשמיני עצרת לפי הזוהר

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ו' אוקטובר 25, 2024 9:04 am

קמנו ונתעודד כתב:
צופה_ומביט כתב:ברעיא מהימנא ח"ג דף רנו, ב:
ונוהגין למעבד ישראל עמה חדוה ואתקריאת שמחת תורה ומעטרן לס''ת בכתר דיליה

האם בזמן רשב"י בא"י לא קראו את התורה בג' שנים וקצת, אלא סיימו אותה כל שנה בשמיני עצרת? [שזה הטעם הידוע לשמחת התורה ביום זה דווקא].
או שלדעת הזוהר שמחת תורה בשמיני עצרת קשורה בטעם פנימי לעיצומו/עניינו של יום [כמבואר שם מהו], ולא משום סיום התורה? [ואכן בספרי מחשבה ידוע קשר כזה].

על פי פרופסור יוסף עופר המחזור החד שנתי הוא המקורי יותר


ויש בזה כידוע כבר מאמר מקיף של פליישר (ובעוד ממאמריו) שכתב כן.


חזור אל “סוכות ושמנ"ע”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים