הודעהעל ידי שלמה בן חיים » א' אוקטובר 08, 2017 3:25 pm
מאי שנא מהיה ישן בסוכה וירדו גשמים ונכנס לתוך ביתו ופסקו הגשמים טרם ששכב שדעת המגן אברהם שיחזור ללסוכה אף שכבר העלה את הכרים והכסתות שלו. ואף שיש חולקים כמבואר במשנה ברורה סימן תרלט ס"ק מ ושם בשער הציון ס"ק עו דן במי ששכב בבגדיו אם מחייבים אותו לחזור לסוכה או דווקא אם כבר הסיר את בגדיו, ושם בס"ק עז מביא מחלוקת אם כשפשט בגדיו ולא שכב אם מחייבים אותו לחזור לסוכה. ונראה ברור שאנו בכל הנ"ל לא היה ספק אצלינו וברור שלא היינו משנים מקום השינה שלנו אחר שכבר שכבנו בין בבגדים בין שלא בבגדים וכן אחר שפשטנו הבגדים בין שכבנו לישון בין לא שכבנו לישון. משמע בדברי הפוסקים שההגדרה של מצטער אינה בדיוק לפי מה שהיה עושה סתם אדם בכל יום כשהיתה לו בחירה אם לישון כאן או כאן. ואף שאין לי גדר ברור בזה, אך כפי הנראה הנידון אינו פשוט כל כך [באשכול סמוך כתבתי בדין מפונקים של ימינו שצריכים מזגן ולא מסוגלים בלעדיו, אם חשיב מצטער ושם פשיטא להו לכל המגיבים שודאי הוי מצטער ואני בכותבי את הספק שלי התכוונתי מחמת נידונים הנ"ל המבוארים בפוסקים ששם משמע שהגד אינו ברור כמו שברור למגיבים באשכול הסמוך, ויש להאריך בזה עוד].
ושו"ר כי הרב בעל האפרסקתא דעניא כאן אזיל לשיטתו שם...