איש טלז כתב:שו"ר שעמד בהערה הנ"ל בשיעורי הגרמ"ד עה"ת ח"ב עמוד תקסא
דמשק כתב:ולפי מה דמתאמרא בחב"ד דדור המדבר שלחו שלוחים לקאלאבריא לקחת להם אתרוגי יאנעווע, דברי הרמב"ם מדוקדקים להפליא...
איש חסידות והלכה כתב:יש צדדים באחרונים שדור המדבר לא נטלו ד' מינים וא"כ הר"מ נפלא
נהר שלום כתב:דמשק כתב:ולפי מה דמתאמרא בחב"ד דדור המדבר שלחו שלוחים לקאלאבריא לקחת להם אתרוגי יאנעווע, דברי הרמב"ם מדוקדקים להפליא...
ומה עם ירד גבריאל ונעץ קנה בים ועלה בו שירטון ועליו נבנה כרך גדול של רומי. ואמר עולא איטליה של יון זה כרך גדול של רומי.
אף על פי שדברים אלו נראים מענין תורה שבכתב כולן מפורשין הן מפי משה מהר סיני וכולן הלכה למעשה הן בידינו וכזה ראו אבותינו דנין בבית דינו של יהושע ובבית דינו של שמואל הרמתי ובכל בית דין ובית דין שעמדו מימות משה ועד עכשיו.
לענין כתב:
מעניין הבדלי הגישות. האם יותר קל לומר שהגמרא שאומרת שנעץ קנה בים זה שלא כפשוטו, או שמא דברי הבעל התניא אינם כפשוטו.
חרסון כתב:לענין כתב:
מעניין הבדלי הגישות. האם יותר קל לומר שהגמרא שאומרת שנעץ קנה בים זה שלא כפשוטו, או שמא דברי הבעל התניא אינם כפשוטו.
מסתמא קל יותר להוציא דברי בעה"ת מפשוטם, אלמלא השארתם בפשוטם מבארת כו"כ מקומות אחרים בדחז"ל, וכדברי הרבי באגרת.
איש חסידות והלכה כתב:יש צדדים באחרונים שדור המדבר לא נטלו ד' מינים וא"כ הר"מ נפלא
פלוריש כתב:בדבריו על עין תחת עין ממון, כותב הרמב"ם כך (חובל ומזיק א, ו)אף על פי שדברים אלו נראים מענין תורה שבכתב כולן מפורשין הן מפי משה מהר סיני וכולן הלכה למעשה הן בידינו וכזה ראו אבותינו דנין בבית דינו של יהושע ובבית דינו של שמואל הרמתי ובכל בית דין ובית דין שעמדו מימות משה ועד עכשיו.
אם זה מפורש מפי משה, למה הרמב"ם כותב שראינו זאת בבית דינו של יהושע ובכל בי"ד שעמד מימות משה, ולא כתב שכך ראינו מאז בית דינו של משה ועד עכשיו?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים