עושה חדשות כתב:ואם כן, הרי משכח"ל בליל ראשון מי שאכל כזית ויצא יד"ח, ואם ימשיך לאכול יותר מכביצה לא ייצא ידי חובה למפרע,
והיינו באופן הנ"ל דהא כזית לא איכפ"ל דיאכל חוץ לסוכה, וא"כ לא תיקנו בה חכמים לעקור המצוה, אבל אם אכל כביצה הרי כבר נכלל בהאי תקנתא ולא יצא יד"ח.
איש טלז כתב:דעת הגריש"א זצ"ל והגר"נ קרליץ שבאשה אין דין דשמא ימשך ויוצאת יד"ח
ונתנו ידידים כתב:איש טלז כתב:דעת הגריש"א זצ"ל והגר"נ קרליץ שבאשה אין דין דשמא ימשך ויוצאת יד"ח
היכן כתוב, והאם הוא בנוגע לשאלה זו ממש
בברכה המשולשת כתב:ונתנו ידידים כתב:איש טלז כתב:דעת הגריש"א זצ"ל והגר"נ קרליץ שבאשה אין דין דשמא ימשך ויוצאת יד"ח
היכן כתוב, והאם הוא בנוגע לשאלה זו ממש
נתבקשתי להעיר: הגרנ"ק הוא בספרו חוט השני על סוכה פרק יא, מדבר ממש על זה, דין נשים
ראיתי בעיתון (הפלס בשנה שעברה) ששאלו לפי חידושו של הגרי"ש שאשה יכולה לישב בסוכה והשלחן בתוך הבית ומקיימת מצווה, ומשום דלא שייך גזירת שמא ימשך באשה משום דאינה מחוייבת.
והקשו שלפי זה נימא שגם אינה צריכה להסיר הטבעות משום דלא שייכת גבה גזירה דמיעוט המקפיד, וזו לא שמענו. והביאו מספר מנחת דוד [חולין] בשם ר' יעקב אדלשטיין לחלק בין גזירה כללית דחציצה לגזירה פרטית בסוכה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים