ראיתי בשם האדר"ת שהעיר על המעשה המובא בסוכה מ"א ע"ב בר"ג ורבי יהושע וראב"ע ור"ע שהיו בספינה ולא היה לולב אלא לר"ג וכו' נטלו ר"ג ויצא בו ונתנו לר"י וכו' והקשה למה לא הקדימו לראב"ע שהיה כהן משום וקדשתו.
ושמעתי מחכם אחד לדון ,דלא שייך בכה"ג וקדשתו, ומה שמצינו הם שני אופנים, או ליטול מנה יפה בראש, דהיינו שהכהן מקבל האפשרות ליקח החלק היותר מובחר,או כאשר כולם מצורפים באיזה ענין, הוא הראשון,כגון בקריאה"ת שיש סדר של כמה קרואים והוא ראשון ,או בסעודה אחת לברך לכולם וכדו' ,דהיינו שהוא נבחר מבין כולם לברך עבורם,אך כאשר כמה רוצים לקיים מצוה, ואין שום שייכות ביניהם, אין שום כיבוד בזה שיעשה הכהן ראשון והאחרים יגיעו אח"כ,ואין הוא נחשב בזה ראשון וקודם, כיון שאינם שייכים זל"ז , וזה שבמקרה כולם רוצים כעת לקיים את המצוה אינה סיבה לצרפם ולהחשיבו ראשון מבין כולם.
ונפ"מ למה שיש נוהגים כאשר עומדים ליטול ידים לסעודה להקדים לכהן ולמש"כ אין בזה כלל ענין הקדימה.
אקוה שהסברתי את כוונתו.