יהודה בן יעקב כתב:שו"ר שבספר
סכותה לראשי ציין לשלמי ציבור בשלמי חגיגה שכתב שלא לאומרו, וציין גם ל
בירור הלכה שהאריך בזה בדעת המשנ"ב, ומסיק שלא לאומרו.
אמנם קצת באיחור, אך עתה פתחתי את הלינק ששלחת לבירור הלכה, ונראה שהוא סקר את הנושא "הדק היטב היטב הדק", ולא הניח מקור שלא ציין אליו. וחמרא למריה וטיבותא לשקייא.
אם אסכם את דבריו בקצרה, ניתן לומר כך:
אמנם מצד הסברא יש מקום לומר ויהי נועם בקביעות זו, כי סוף סוף יש ששה ימים שמותרים במלאכת עבודה, אך מכיוון שאלו הם ימי קודש שאסורים במקצת-מלאכות (וי"א שזה מדאורייתא - משא"כ בערב פסח וערב יום הכיפורים שלכו"ע בזמן הזה אין בהם איסור מלאכה דאורייתא) - אין מתאים לומר "ומעשה ידינו כוננה עלינו וכו'", ואף לפי הטעם של חזרת הנשמות לגהינום רח"ל - הלא בחול המועד יש פחות שליטה לגיהינום, והוא עצמו דומה בזה קצת לשויו"ט.
עד כאן תוכן דבריו בקיצור.
וכבר כתבתי לעיל שכל הפלפול הוא רק ליישב מנהג העולם, אבל גם לולא מצאנו את הבירור הזה וכו' - ברור שאין (לאשכנזים) לשנות ממנהג קהילות האשכנזים בארה"ק שנהגו שלא לאמרו.
נ.ב. יש לשים לב שרבים מהמקורות שכתבו שאין לאמרו במוצאי יו"ט לחוה"מ וכיו"ב - הם מספרים שנכתבו בחו"ל, ושם השאלה באמת איננה רלוונטית.