גימפעל כתב:עד שאתה שואל האם מותר לצאת שאל האם מותר בכלל לקרוא מתוך ס"ת.
יבנה כתב:גימפעל כתב:עד שאתה שואל האם מותר לצאת שאל האם מותר בכלל לקרוא מתוך ס"ת.
?! ספר תורה נועד לקרוא בו.
גימפעל כתב:יבנה כתב:גימפעל כתב:עד שאתה שואל האם מותר לצאת שאל האם מותר בכלל לקרוא מתוך ס"ת.
?! ספר תורה נועד לקרוא בו.
בלי ברכה ?
דעת הגירש"א שאסור לקרוא בס"ת בהושע"ר.
יבנה כתב:גימפעל כתב:יבנה כתב:גימפעל כתב:עד שאתה שואל האם מותר לצאת שאל האם מותר בכלל לקרוא מתוך ס"ת.
?! ספר תורה נועד לקרוא בו.
בלי ברכה ?
דעת הגירש"א שאסור לקרוא בס"ת בהושע"ר.
אני משער שדעתו כהאמור במשיב דבר ח״א סי׳ ט״ז, שאין איסור בקריאה עצמו, ולהבבלי א״צ לברך אך החמיר לחוש לירו׳ שצריך לברך, ומשום זה לא יקרא כלל.
והדברים תמוהים, לקרוא בס״ת הוא מצוה, רק שנסתפקו האם טעון ברכות התורה כקורא בתורה שיש בו חיוב או לא. ממתי ברכת המצוה מעכב את המצוה? וכ״ש כאן שאפ׳ אין ספק, דהלכה כבבלי.
יבנה כתב:גימפעל כתב:יבנה כתב:גימפעל כתב:עד שאתה שואל האם מותר לצאת שאל האם מותר בכלל לקרוא מתוך ס"ת.
?! ספר תורה נועד לקרוא בו.
בלי ברכה ?
דעת הגירש"א שאסור לקרוא בס"ת בהושע"ר.
אני משער שדעתו כהאמור במשיב דבר ח״א סי׳ ט״ז, שאין איסור בקריאה עצמו, ולהבבלי א״צ לברך אך החמיר לחוש לירו׳ שצריך לברך, ומשום זה לא יקרא כלל.
והדברים תמוהים, לקרוא בס״ת הוא מצוה, רק שנסתפקו האם טעון ברכות התורה כקורא בתורה שיש בו חיוב או לא. ממתי ברכת המצוה מעכב את המצוה? וכ״ש כאן שאפ׳ אין ספק, דהלכה כבבלי.
הבאר ההיא כתב: אבל מי שסובר שמברכים תמיד הרי שיהיה אסור לצאת כמו בקריה"ת רגילה, וממילא להגריש"א מי שנקלע למקום שקוראים הגם שלכתחילה לדעתו אסור לקרוא בלי ברכה סו"ס יש כאן קריאה בציבור ואסור לצאת.
אין לי הכרח שהנידונים תלויים זה בזה, אבל אחרי שצריך לתת גדר מתי יש איסור יציאה יתכן מאוד שזה יהיה תלוי בזה.
מאת הלוי כתב:הסתפקתי כמו כן גם לגבי הקריאות שנוספות שנוהגים בשמח"ת. אם אחרי ששמעתי עד "מעונה" אפשר לצאת
מאת הלוי כתב:אחרי ששמעתי ... דכבר יצא ידי חובת הקריאה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 58 אורחים