מקדש מלך כתב:לפו"ר יש לדון שכיון שעיקר החיסרון דלכם אינו אלא מדרבנן...
סגי נהור כתב:אם יצהיב את כל האתרוגים (אפשר להשתמש בשיטות הנזכרות כאן) יקנה גם את אתרוג הקטן בשינוי (ראה ריש סי' תרמט), אלא שהוא עצמו לא יוכל לברך עליו.
נחומצ'ה כתב:הרי אצל קטן יש 'יאוש'
סגי נהור כתב:אם יצהיב את כל האתרוגים (אפשר להשתמש בשיטות הנזכרות כאן) יקנה גם את אתרוג הקטן בשינוי (ראה ריש סי' תרמט), אלא שהוא עצמו לא יוכל לברך עליו.
סגי נהור כתב:נחומצ'ה כתב:הרי אצל קטן יש 'יאוש'
הא מנא לך?!
ראה לדוגמא נתה"מ סי' רס סקי"א.
מקדש מלך כתב: (ואגב אעיר, שיש דעות שקניין פעוטות אינו אלא ביתום, ולא הוזכר כלל בשו"ע ומשנ"ב בהלכות ארבעת המינים, וצ"ע).
נחומצ'ה כתב:מקדש מלך כתב: (ואגב אעיר, שיש דעות שקניין פעוטות אינו אלא ביתום, ולא הוזכר כלל בשו"ע ומשנ"ב בהלכות ארבעת המינים, וצ"ע).
באמת שלומדים סי' רל"ה, מוכח שזה רק בקטן שאין לו אב או אפוטרופוס או נסמך על שולחן, וזאת תיקנו רק משום 'כדי חייו'.
משא"כ שיש לו הנ"ל, הוא תלוי בדעתם ורצונם לקיום המקח.
מקדש מלך כתב:בנידון דידן מדאורייתא בטל ברובא, וכל החסרון אינו אלא מצד קבוע דרבנן, ואם כן יש לדון שבמקרה הזה יועיל קניין הפעוטות דרבנן לכולי עלמא. לכם הכללי ודאי הוא מדאורייתא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 42 אורחים