אולי יש לתלות בעניין האם צריך ללוב סגור כדעת מרן השו"ע וככל שגדול יותר
או כנוהגים שיהיה לכסכס אם הלולב שמסתבר שלולב ארוך מדי
זה יהיה בלתי אפשרי
ד"ר אהרונוב הרופא של הגרי"ז ז"ל היה קצת לובאביטשער, בסוכות קנה פעם לולב גדול מאד שהגיע ממש עד התקרה. יום אחד נקטם לולבו, ולא יכול היה להשלים עם זה, ואמר למרן אולי יש דרך להכשיר את זה, אולי להדביק, אך כמובן זה לא עזר. ובכ"ז המשיך לבוא עם הלולב. אמר מרן שפעם כשהתחילו ללכת עם משקפיים, היה זה א'מודערנע זאך, ואחד חשקה נפשו ללכת עם משקפיים, אף שראייתו היתה מעולה, והלך לאופטיקאי שיעשה לו משקפיים, והתחיל למדוד לו משקפיים וראה ששום דבר לא מתאים לו, כי לא היה זקוק לזה, עד שאמר הלה הגויים לא מבינים, אלך אל אופטיקאי יהודי הוא כבר יסדר לי, כשבא אצל היהודי וראה את הענין נתן לו משקפיים בלי זכוכיות, נהנה הלה ואמר זה מה שאני צריך. כך זה לולב זה, כמו משקפיים בלי זכוכית.
לייטנר כתב:חד ברנש כתב:רק שהנוטל לולב זה לא יוציא, חלילה, עין לאחת הנשים בעזרה למעלה (שאין לה מחיצה שלימה).
הלולב של אהרוני האגדי. חבל שלא צולם גם האתרוג שלו...
אגב, המחיצה כשרה לחלוטין.
והוא מרשימת כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע ('רשימת היומן' ס"ע יב. הפענוח בע' קסב). אך במאוחרת הימנה* (שם ע' קיט. הפענוח בע' שפט) נתפרש (מפי בעל השמועה, כ"ק חותנו אדמו"ר מהוריי"צ מליובאוויטש נ"ע), כי "מה שאמרתי לך בשיעור הלולב י"א טפחים - אינו בגשמיות".חיס כתב:באוצר מנהג חב"ד (עמוד רעא אות יז)כתוב להדר לכל הפחות י"א טפחים.
חיס כתב:שאלה בהאי שתא תשפ"א שיום הראשון חל בשבת הבעל"ט האם גם הידור מצוה בלולב "ארוך "בחג הסוכות ?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים