מקדש מלך כתב:מחוסר מקום.
במרפסת סוכה קטנה, שינה צפופה הופכת לצער.
ואם יבנה סוכה ברחוב, הרי יפחדו לישון בה, ושוב הוא מצטער.
ומי שיש ביכולתו לישון בריוח, מקפיד בדרך כלל שגם ילדים יישנו בסוכה (וגם הילדות הקטנות מתעקשות על כך...)
מצות חינוך הוא חיוב ולמה יהיו פטורים בגלל חוסר מקום, (שיגדלו המרפסת). ראה מצורף מה שפוסק בספר מקדש ישראל, דאף חייב להוציא כסף כדי לבנות סוכה יותר גדולה כדי שיהיה די מקום לכל הילדים מגיל שהגיעו לחינוך. ובכל אופן חלק גדול מהסוכותנמצאות בחצרות הבית מלפניו או מאחוריו ולא במרפסת או באמצע הרחוב ואין פחד לישן שם, ולא בונים סוכות גדולות כדי שיהיה מקום לכל הילדים לישן שם. (כמובן שבכל עיר המצב שונה, אבל גם בעיירות שקטים שיש לכולם סוכות בחצר הבית הפרטי לא מצינו שיקפידו, וע"פ רוב רק כשהילדים מתעקשים שדוקא רוצים לישן שם כדי להיות כמו הגדולים).
הרב שם במקדש ישראל מביא צד להקל בילדים קטנים במקומות שיש קור, וכמו שמצינו בסי' רע"ו דבמקום קטנים מותר לומר לנכרי לחמם את תנור בית החורף דצרכי קטן חשיב כצרכי חולה כמבואר בסי' שכ"ח. אבל זה נוגע רק באירופה וארה"ב, לא בארץ ישראל שבדרך כלל אין קור בחג הסוכות.