עזריאל ברגר כתב:מי התיר להוציא ס"ת אחרי התפילה "כדי לתת עליות למי שירצה"?
בכלל, שמח"ת הוא א' הזמנים שאנו האשכנזים מקפידים מאוד לשמור על מנהגיו, ומקיימים "מנהג מבטל הלכה" וכו', וע"כ רע בעיני המעשה שמהפכים את סדריו של שמח"ת לנוחותם ולהנאתם של אנשים.
כדכד כתב:עזריאל ברגר כתב:מי התיר להוציא ס"ת אחרי התפילה "כדי לתת עליות למי שירצה"?
בכלל, שמח"ת הוא א' הזמנים שאנו האשכנזים מקפידים מאוד לשמור על מנהגיו, ומקיימים "מנהג מבטל הלכה" וכו', וע"כ רע בעיני המעשה שמהפכים את סדריו של שמח"ת לנוחותם ולהנאתם של אנשים.
ומי אסר להוציא ס"ת כדי וכו'?
מקיימים מנהג מבטל הלכה בכל מנהג ולכן מה רע אם נהגו אחרת?
לענין כתב:נהגו באיזה קהילות שבחודש שבט קוראים את הפרשה שוב ושוב כדי שכולם יקבלו עליות
עזריאל ברגר כתב:כדכד כתב:עזריאל ברגר כתב:מי התיר להוציא ס"ת אחרי התפילה "כדי לתת עליות למי שירצה"?
בכלל, שמח"ת הוא א' הזמנים שאנו האשכנזים מקפידים מאוד לשמור על מנהגיו, ומקיימים "מנהג מבטל הלכה" וכו', וע"כ רע בעיני המעשה שמהפכים את סדריו של שמח"ת לנוחותם ולהנאתם של אנשים.
ומי אסר להוציא ס"ת כדי וכו'?
מקיימים מנהג מבטל הלכה בכל מנהג ולכן מה רע אם נהגו אחרת?
א. מי שאסר להוציא ס"ת היום (יום ראשון כ"ה תשרי) ולקרוא בו בברכות.
ב. אתה משווה את המנהגים שממציאים בדורנו למנהגים המקובלים זה אלף שנה ויותר?!
עזריאל ברגר כתב:לענין כתב:נהגו באיזה קהילות שבחודש שבט קוראים את הפרשה שוב ושוב כדי שכולם יקבלו עליות
לא מכיר קהילות כאלו.
אצלנו לא חוזרים על קריאה בלי ששה אנשים שלא יצאו י"ח קרה"ת.
ובמכתב של הרבי לגבי שבת ההכנה ליו"ד שבט הוא כותב במפורש שלא להוסיף על מספר העליות!!!
לענין כתב:עזריאל ברגר כתב:לענין כתב:נהגו באיזה קהילות שבחודש שבט קוראים את הפרשה שוב ושוב כדי שכולם יקבלו עליות
לא מכיר קהילות כאלו.
אצלנו לא חוזרים על קריאה בלי ששה אנשים שלא יצאו י"ח קרה"ת.
ובמכתב של הרבי לגבי שבת ההכנה ליו"ד שבט הוא כותב במפורש שלא להוסיף על מספר העליות!!!
אז לא כולם ממש מקבלים עליה וכמו בשמחת תורה?
ביני כתב:בשמחת תורה התפללתי במנין ותיקין, ולא חלקו עליות לכל המתפללים. לאחר התפילה הוציאו ס"ת כדי לתת עליות לכל מי שירצה. הגבאי גלל את הס"ת שכבר הי' בבראשית חזרה לוזאת הברכה. ובזה יש להסתפק האם יכולים לקרוא בוזאת הברכה הרי ציבור זה כבר קרא בראשית? ולמה לא יכלו להעלות את המתפללים לקרוא בבראשית?
ביני כתב:המשנה ברורה הביא שני טעמים לריבוי העליות, א) משום כבוד התורה ב) שכולם יזכו בשמחת תורה. לא ידעתי מהיכן יצא לך שזה מישך שייך לסיום התורה...
פרי יהושע כתב:נשמע גרוע מאד....
ביני כתב:בשמחת תורה התפללתי במנין ותיקין, ולא חלקו עליות לכל המתפללים. לאחר התפילה הוציאו ס"ת כדי לתת עליות לכל מי שירצה. הגבאי גלל את הס"ת שכבר הי' בבראשית חזרה לוזאת הברכה. ובזה יש להסתפק האם יכולים לקרוא בוזאת הברכה הרי ציבור זה כבר קרא בראשית? ולמה לא יכלו להעלות את המתפללים לקרוא בבראשית?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים