לולי דמיסתפינא כתב:
ולפי זה חשבתי פעם מה הדין באברכי כולל אשר נוהגים מדי יום לאכול ארוחת בוקר וכדומה בכולל, וכי תמצי לומר שלא נתחייבו בסוכה, מאחר שאין אכילתם בגדר תשבו כעין תדורו
אוצר החכמה כתב:אני חשבתי השנה על דבר מעין זה ששם כן יש סברא, מה הדין במי שאוהב לאכול תחת כיפת השמים, וכל השנה יוצא לעשות "מנגל" בחצירו, האם בסוכות יכול לומר שכיוון שיוצא תמיד מביתו לצורך זה יכול גם לצאת מסוכתו.
יוסף שלום כתב:האם אכילת קדשים אינו מצוה, להיות פטור ממצוות סוכה?
לענין כתב:למה אין מי שיעיז להלביש טלית לבנו הבחור, .
גימפעל כתב:בבעלזא עד לפני שנים בודדות גם האברכים לא הגיעו עם ד' מינים לבית הכנסת, וכיום נשאר המנהג רק אצל הבחורים ולא מטעמי חיסכון אלא בקפידא.
בברכה המשולשת כתב:לענין כתב:למה אין מי שיעיז להלביש טלית לבנו הבחור, .
יש
עתניאל בן קנז כתב:גימפעל כתב:בבעלזא עד לפני שנים בודדות גם האברכים לא הגיעו עם ד' מינים לבית הכנסת, וכיום נשאר המנהג רק אצל הבחורים ולא מטעמי חיסכון אלא בקפידא.
אולי תפרט טעם ומקור על 'קפידא' זו. (מלבד שבעבר היו נוהגים כן מחמת המחסור והחסכון).
[איני מדבר על במחיצת האדמו"ר, אלא בכל השטיבלך הפרוסים ברחבי הארץ והעולם].
לדעתי מדובר בנוהג שהתחיל בלית ברירה, והפך ל'מנהג' בטעות. וכעת קשה לעמול לשרשו.
גביר כתב:בברכה המשולשת כתב:לענין כתב:למה אין מי שיעיז להלביש טלית לבנו הבחור, .
יש
דומה שלאחרונה הדבר נעשה נפוץ יותר ויותר, ונערים אשכנזים לחלוטין מתעטפים בטלית, [אמנם פה עיר האבות באר שבע ת"ו רוב התושבים ספרדים, ונער אשכנזי אינו רוצה להיות יוצא דופן בין חבריו, שרובם, בדרך הטבע, ספרדים ומתעטפים בטלית, הדבר מקובל יותר, במקומות אחרים אולי אין זה דבר רגיל כל כך].
אפרקסתא דעניא כתב:כמדומני שהמהרי"ל או תרומת הדשן כתבו שנערים לא יתעטפו בט"ג.
גביר כתב:אחי ובני דודי [מסטרא דדוכרא] נו"ב מנב"ת נוהגים כולם להתעטף בטלית מהבר מצווה, ומנמקים זאת בהיותם כהנים. איני יודע אם זהו מנהג משפחתי או שזה מנהג יהודי הונגריה [ה'אשכנזים' לא החסידים] שמקורו אולי בחת"ם סופר.
גביר כתב:האם כך נהגו גם בחו"ל כשלא נשאו כפיים כל יום או שהחלו בו כאן באה"ק?
לענין כתב:למה אין מי שיעיז להלביש טלית לבנו הבחור, ואילו בד' מינים נתחדש שוב המנהג לקנותם מגיל חינוך (אני לא מחפש תירוצים, ברור שהמצוה מתקיימת גם בט''ק וגם אי''ז מצוה חיובית, אני רק שואל למה אצל כולנו 'בהרגשה' זה מרתיע וזה ברור) למרות שהשתלשלותם של המנהגים והעניינים די זהה בתרווייהו.
דרומי כתב:???????????????????????????????
שמר כתב:אם לבחורים היו ד' מינים, מי היה מחזיק את הספר תורה בעת ההושענות?? אולי אפשר לדון לכף זכות.
הכל בכתב כתב:שמר כתב:אם לבחורים היו ד' מינים, מי היה מחזיק את הספר תורה בעת ההושענות?? אולי אפשר לדון לכף זכות.
אז היו משימין הספר תורה על הבימה. האם יש קפידא דוקא שיחזיקוהו בידים?
שומע ומשמיע כתב:הכל בכתב כתב:שמר כתב:אם לבחורים היו ד' מינים, מי היה מחזיק את הספר תורה בעת ההושענות?? אולי אפשר לדון לכף זכות.
אז היו משימין הספר תורה על הבימה. האם יש קפידא דוקא שיחזיקוהו בידים?
בהליכות שלמה, מובא שלא.
אבל יש מדרש [תנחומא?] שכתוב בו שחזן הכנסת עומד באמצע וס"ת בידו ודומה למלאך. משהוו כזה.
שף ויתיב כתב:לגבי השינה בסוכה, בעיקרון אין זה שייך לאשכול זה אלא לאשכול 'מנהגי חסידים מקוריים' וד"ל (האומר שלא ישנו בסוכה מפאת הקור כנראה לא ביקר מימיו במזרח אירופה בתקופה זו של השנה).
בברכה המשולשת כתב:גביר כתב:האם כך נהגו גם בחו"ל כשלא נשאו כפיים כל יום או שהחלו בו כאן באה"ק?
לפי ידיעתי הדלה, זה רק בארה"ק
שף ויתיב כתב:לגבי השינה בסוכה, בעיקרון אין זה שייך לאשכול זה אלא לאשכול 'מנהגי חסידים מקוריים' וד"ל (האומר שלא ישנו בסוכה מפאת הקור כנראה לא ביקר מימיו במזרח אירופה בתקופה זו של השנה).
אפרקסתא דעניא כתב:כמדומני שהמהרי"ל או תרומת הדשן כתבו שנערים לא יתעטפו בט"ג.
שף ויתיב כתב:לגבי השינה בסוכה, בעיקרון אין זה שייך לאשכול זה אלא לאשכול 'מנהגי חסידים מקוריים' וד"ל (האומר שלא ישנו בסוכה מפאת הקור כנראה לא ביקר מימיו במזרח אירופה בתקופה זו של השנה).
לשיטת חב"ד היום, ההנהגה הנכונה לכתחילה היא לא לישון בסוכה ובאופן גורף לכל החסידים בכל מקומות פזוריהם, נשואים ורווקים וכו'.(וכי מישהו אמר שאין מצווה לישון בסוכה? וכי כל הפוסקים שהתירו לא לישון בסוכה מחמת שאין אשתו עמו שם 'עקרו מצווה מדאורייתא'?)
עתניאל בן קנז כתב:גימפעל כתב:בבעלזא עד לפני שנים בודדות גם האברכים לא הגיעו עם ד' מינים לבית הכנסת, וכיום נשאר המנהג רק אצל הבחורים ולא מטעמי חיסכון אלא בקפידא.
אולי תפרט טעם ומקור על 'קפידא' זו. (מלבד שבעבר היו נוהגים כן מחמת המחסור והחסכון).
[איני מדבר על במחיצת האדמו"ר, אלא בכל השטיבלך הפרוסים ברחבי הארץ והעולם].
לדעתי מדובר בנוהג שהתחיל בלית ברירה, והפך ל'מנהג' בטעות. וכעת קשה לעמול לשרשו.
גביר כתב:אחי ובני דודי [מסטרא דדוכרא] נו"ב מנב"ת נוהגים כולם להתעטף בטלית מהבר מצווה, ומנמקים זאת בהיותם כהנים. איני יודע אם זהו מנהג משפחתי או שזה מנהג יהודי הונגריה [ה'אשכנזים' לא החסידים] שמקורו אולי בחת"ם סופר.
גביר כתב:אחי ובני דודי [מסטרא דדוכרא] נו"ב מנב"ת נוהגים כולם להתעטף בטלית מהבר מצווה, ומנמקים זאת בהיותם כהנים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 47 אורחים