מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הפסוק "וידעת היום" שבסוף עלינו לשבח, נחשב כאחד מפסוקי מלכיות?

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
אבא יודן
הודעות: 1265
הצטרף: ב' אוגוסט 10, 2015 2:34 pm

הפסוק "וידעת היום" שבסוף עלינו לשבח, נחשב כאחד מפסוקי מלכיות?

הודעהעל ידי אבא יודן » ג' ספטמבר 19, 2023 2:46 pm

השנה שמתי לב, שאולי הקטע עלינו לשבח אינו הקדמה למלכיות, אלא חלק ממלכיות עצמו, כי לדברי רבי יוסי (שהלכה כמותו), פסוק וידעת היום כשר למלכיות.
ולפי זה, אולי באמת היתה הקדמה לפני כל פסוק, דוגמת שאר תקיעתות.

צורב מתחיל
הודעות: 819
הצטרף: ד' יוני 24, 2015 1:46 pm

Re: הפסוק "וידעת היום" שבסוף עלינו לשבח, נחשב כאחד מפסוקי מלכיות?

הודעהעל ידי צורב מתחיל » ג' ספטמבר 19, 2023 6:56 pm

רש''ש מדר''ר ויקהל.PNG
רש''ש מדר''ר ויקהל.PNG (38.9 KiB) נצפה 600 פעמים

בעקבות קושייתו על הפסוק "ויהי בישורון מלך, הרש"ש נוקט שוידעת הוא א' הפסוקים.
אמנם כמדומ' שכבר דובר בפורום שכל ההוספה של "עלינו לשבח", היא הוספה יותר מאוחרת, ומתחילה היו מתחילים בעל כן נקוה.

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: הפסוק "וידעת היום" שבסוף עלינו לשבח, נחשב כאחד מפסוקי מלכיות?

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' ספטמבר 20, 2023 9:54 am

אבא יודן כתב:השנה שמתי לב, שאולי הקטע עלינו לשבח אינו הקדמה למלכיות, אלא חלק ממלכיות עצמו, כי לדברי רבי יוסי (שהלכה כמותו), פסוק וידעת היום כשר למלכיות.
ולפי זה, אולי באמת היתה הקדמה לפני כל פסוק, דוגמת שאר תקיעתות.

אם כן - מדוע מביאים גם את ויהי בישורון מלך וגם את ותרועת מלך בו?


חזור אל “אלול וימים נוראים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים