עמוד 1 מתוך 1

רמזי השנה - חיפוש מקור ראשוני והמסתעף

פורסם: ב' ספטמבר 18, 2023 10:14 pm
על ידי סופר-סתם
בכל תחילת שנה טובי המוחות מתגייסים לפתיחת ראשי התיבות של השנה בצורה מקורית ומבשרת טוב. ואף בהאי אתרא קדישא יש כמה אשכולות בזה.
כידוע, גם מנהגו של הרבי מחב"ד היה לגלות רמז בשנה.

אשמח לשמוע האם מישהו נתקל ברמז זה גם במאה הקודמת ולא רק בתהא שנת...

המסתעף הוא, ענייני גימטריאות לפי השנה, ונקודות מעניינות הקשורות לשנת הבריאה.

Re: רמזי השנה - חיפוש מקור ראשוני והמסתעף

פורסם: ג' ספטמבר 19, 2023 12:06 am
על ידי דרומי
הרבי מחב"ד התחיל בזה בשנת תשמ"ב, כנראה בעקבות מכתב שקיבל ממישהו, ומאז המשיך בזה [ובשנים קודמות לא נהג כן, ואדרבה].

אמנם זה שכותבים את מספר השנה באופן קצת שונה לסימן טוב, כגון במקום "תרע"ט" כותבים "עטר"ת", או במקום "תרע"ז" כותבים "עזר"ת", ובמקום "תר"נ" כותבים "רנ"ת", וכיוצא בזה, ידוע גם מהמאה הקודמת.

Re: רמזי השנה - חיפוש מקור ראשוני והמסתעף

פורסם: א' אוקטובר 27, 2024 8:29 am
על ידי מטה עז
אצל רמ"ד ואלי, עניין זה של ראשי תיבות של השנה, תפס עניין גדול.
חלק נכבד מתיקוניו עד שנת הפדו"ת, שנת התמי"ם, הלא היא שנת ת"ץ (1730), הוא רומז בכתביו לפי שם השנה.

למשל שנת ת"ץ, היא שנת גמר התיקון, מלשון נתיצה, בה מנתצים את הקליפות והכלים הטמאים.
בשנה שלאחריה היא שנת תצ"א, מלשון יציאה, בה הוא רומז את יציאתו לאחר גמר התיקון.

Re: רמזי השנה - חיפוש מקור ראשוני והמסתעף

פורסם: א' אוקטובר 27, 2024 6:40 pm
על ידי כדכד
אלו אינם ראשי תיבות

Re: רמזי השנה - חיפוש מקור ראשוני והמסתעף

פורסם: א' אוקטובר 27, 2024 6:47 pm
על ידי מטה עז
כדכד כתב:אלו אינם ראשי תיבות


עמך הסליחה, הרב כדכד

Re: רמזי השנה - חיפוש מקור ראשוני והמסתעף

פורסם: א' אוקטובר 27, 2024 10:52 pm
על ידי לענין
צריך להוסיף שהרמח’’ל והרמד’’ו דרשו הכל ממש, ונתנו רמזים גם לפי המקום בו נכתבו הדברים, למשל פאדובה, כך שאין להביא מהם שהיו מדגישים ביחוד את מספר השנה, בשעה שהדגישו ודרשו עוד דברים רבים שהם נראים לעיני בשר רק טכניים במקרה.

Re: רמזי השנה - חיפוש מקור ראשוני והמסתעף

פורסם: ב' אוקטובר 28, 2024 7:59 am
על ידי מטה עז
לענין כתב:צריך להוסיף שהרמח’’ל והרמד’’ו דרשו הכל ממש, ונתנו רמזים גם לפי המקום בו נכתבו הדברים, למשל פאדובה, כך שאין להביא מהם שהיו מדגישים ביחוד את מספר השנה, בשעה שהדגישו ודרשו עוד דברים רבים שהם נראים לעיני בשר רק טכניים במקרה.


רבון העולמים
אז נכון שלפי רמ"ד מגדל פעמונים של כנסייה הוא מגדל בבל, ותותח על גלגלים הוא יסוד וביעין, ובגדי שבת הן "גאות לבש", ובינה יתרה של אשה הוא מבנה הגוף הנשי, וכו וכו
אבל כאשר צדיק יסוד עולם, המברר, הצדיק המוכתר, בחינת מב"ד, מתאר בכתביו את התיקונים שעשה במשך שבע שנים, ואת הסבל הנורא שלקח על עצמו למען זה, ומבאר כיצד דווקא בשנת ת"ץ הוא יכול לסיים אותם ולשאת אשה, וכו, ואת כל זה רומז בדווקא בשם השנה, על פי מה שגילו לו מן השמים באותה שנה, מה מקום יש להמעיט בערך הדבר, היא הנותנת ומכאן ראיה שיש בדבר זה משמעות (ולהיפך, הם מאירים את עינינו לראות אלוקות בכל דבר, שכידוע כפי שכותב הרב ספינר, רמ"ד הקדים את תורת החסידות בכתביו, ודווקא משום שאחרים לא רמזו רמזים שכאלה כמותו, הרי שזה מקור מיוחד וייחודי ויקר, שראוי ללמוד ממנו לפי דרגתנו), והדורש ידרוש.