נפסק בשו"ע סימן תקפ"ב סעי ג' בשבת תשובה וכן אם חל ראש השנה או יום הכיפורים בשבת אומר הש"ץ בברכה מעין שבע שבליל שבת המלך הקדוש וחותם בשל שבת לבד ואינו מזכיר לא ראש השנה ולא יום הכיפורים
וכעי"ז מצאנו בסימן רס"ח סעי' ט' נפסק במחבר דיו"ט שחל להיות בשבת אינו מזכיר של יו"ט בברכת מעין ז', והטעם מבואר בנו"כ מפני שברכה זו לא נתקנה בשבת בגלל חובת היום אלא מפני המזיקין.
ובסימן ת"צ סעי' ט' ברמ"א דבשבת חוה"מ פסח אין מזכיר מעין המאורע בחתימת ברכת הפטרה אין ההפטרה באה אלא בשביל שבת בלבד שהרי אין מפטירין בנביא בשאר ימי חול המועד.
מהו החילוק דמעין המאורע לא מזכיר והמלך הקדוש מזכיר ?
והתמיה היא ביותר דיש מחלוקת הפוסקים אם שכח יהא מחויב לחזור עי' שערי תשובה על אתר.