הודעהעל ידי יהודי טבעי » ד' ספטמבר 09, 2020 4:18 pm
נראה לי ש'תבל' הוא 'שם' שניתן לארץ, כמו 'ירושלים' 'תל אביב', והראיה שאין לשון רבים ולשון הטייה למילה זו, אין 'תבלים' ואין 'תבלך' או 'תבלו', אלא שיש לארץ גם שם,
[למרות שאין צורך בזה כיון שאין עוד מציאויות של 'ארץ', אבל ניתן לה גם שם].
ואילו 'ארץ' הוא שם העצם של כל העולם, כמו 'עיר'.
כלומר ש'תבל ארצך' הוא כמו 'ירושלים עירך'.
ובמלבי"ם כתב שתבל הוא החלק המיושב וארץ הוא כללות העולם, כמו שמצינו הרבה 'יושבי תבל', וזה מתאים עם האמור כי נתינת השם מתייחסת בעיקר לחלק המיושב.