היה בהכנ"ס שתלו בו פתק שהבעל תוקע אינו מכווין להוציא נשים המביאות ילדים קטנים המפריעים למתפללות האחרות . היו אנשים שערערו על זה שזה ממש השחתה וא"א להאמין שבן תורה יעשה זה. הצדק עם מי?
יש להעיר שאין נשים חייבות בתקיעת שופר כלל גם לא מדרבנן ומאידך גיסא מה שמביאים ילדים קטנים המפריעים הוי שאלה של חו"מ שיתכן שהוא איסור דאורייתא ממש. לי נדמה שלהביא ילדים קטנים המפריעים הוי השחתה גדולה יותר, אבל אולי בכ"ז זה אינו קובע בשאלה דידן.
למעשה בעובדא הנ"ל הבעל תוקע כיוון להוציא כל הנשים בלי יוציא מן הכלל, וגם טרח לומר זה בפיו שלא יהיה שאלה של דברים שבלב מאחר שיש מקום לומר שהוא תוקע על דעת הפתק שכתבו גבאי בהכנ"ס, הגם שכוונתו בזה היה על דעת גבאי בהכנ"ס. ובזה השאלה אם כבר תלו פתק הנ"ל האם ראוי לכווין למעשה להוציא כולן או לא?