בדבר שאלתו האם שרי לכתוב את ספר יונה על קלף בפני עצמו כדי לקרותו באופן זה למפטיר של מנחה ביום הכיפורים או דילמא עדיף לקרוא בתנ"ך השלם המודפס כי באופן שספר יונה כתוב לבדו לא חשיב כספר שלם שתרי עשר כולו חשיב כספר אחד.
הנה בהשקפה הראשונה היה נראה שתרי עשר הוא ספר אחד ואי אפשר לכתוב את יונה בפני עצמו, וכן יש להוכיח ממניין ספרי התנ"ך שמוזכר בכמה מקומות שהוא כ"ד ספרים וחזינן שתרי עשר כולו נחשב כספר אחד, וכן משמעות הגמ' בבא בתרא יד,ב שסדרן של נביאים שחשיב לתרי עשר כספר אחד.
אולם אחר החיפוש מצאתי בספר אהל משה להגאון ר' אלעזר משה הורביץ מפינסק (בעל ההגהות לש"ס) שכ' בספרו על מס' בבא בתרא יד,ב וז"ל על הא דאיתא בגמ' שתרי עשר נכתבו כל המביאים יחד משום דזוטרי, דלכאורה קשה דהמגילות ג"כ זוטרי וכ' וז"ל " אף דהמגילות זוטרי מינייהו לא מירכסי משום דקוראין כל אחת בזמנה ולכן נראו מגילות, ומכל זה מוכח שמנהג קדום הוא לקרותם ויונה אף שמוזכר בגמ' במגילה שקוראין אותו ביוהכ"פ בהפטרה משמע שא"צ לקרות כולו רק שנהגו בכולו לפי שמאריכין בלאו הכי בתפילת יום הכיפורים, ובימי חכמי הבבלי לא נהגו כן כדמוכח בכמה דוכתי. ועי' במדרש סוף קרח שחשיב ליונה בפני עצמו והיינו מטעם הנ"ל כידוע שהמדרש בשיטת הירושלמי אזיל שהוא אגדת ארץ ישראל"
וא"כ לכאורה השאלה האם אפשר לכתוב את מפטיר יונה על קלף לבדו תהיה תלויה במחלוקת בבלי וירושלמי, לדברי ר' אלעזר משה הורביץ.
ובעל הדרך אמונה כתב על זה:
חס וחלילה