עובדיה חן כתב:יש לפי סדר א-ב ויש לא
שמר כתב:ועוד מדוע אין אומרים ועל כלם לאחר המקטע האחרון (ועל חטאים שאנו חייבים עליהם וכו')
בברכה המשולשת כתב:זה לא בגלל המנגינה?
גבול ים כתב:בברכה המשולשת כתב:זה לא בגלל המנגינה?
באשמנו זה הפסקה של מנגינה, אבל בעל חטא יש את המשפט של 'ועל כולם' שמשום מה מופיע באמצע הוידוי לאחר קבוצה מסויימת ועל זה השאלה מדוע שם מקומו, האם משפט זה נתווסף בעקבות המנגינה ?
גבול ים כתב:בברכה המשולשת כתב:זה לא בגלל המנגינה?
באשמנו זה הפסקה של מנגינה, אבל בעל חטא יש את המשפט של 'ועל כולם' שמשום מה מופיע באמצע הוידוי לאחר קבוצה מסויימת ועל זה השאלה מדוע שם מקומו, האם משפט זה נתווסף בעקבות המנגינה ?
צורב מתחיל כתב:גבול ים כתב:בברכה המשולשת כתב:זה לא בגלל המנגינה?
באשמנו זה הפסקה של מנגינה, אבל בעל חטא יש את המשפט של 'ועל כולם' שמשום מה מופיע באמצע הוידוי לאחר קבוצה מסויימת ועל זה השאלה מדוע שם מקומו, האם משפט זה נתווסף בעקבות המנגינה ?
מונח לי בזכרון שההפסקה בעל חטא הוא באותיות ע'ת'י', רמז לאיש עתי הלקוח השעיר לעזאזל. אינני זוכר המקור לזה.
מוטוש כתב:האם בועל החטאים,
גם צריך לדפוק על הלב?
נכב"ב עזה"ד.מוטוש כתב:באשמנו בגדנו... מאות י', אומרים בלי להפסיק עד האות ר'! ובעל חטא. מההתחלה עד האות כ'. וזה לא חלוקה שווה! מדוע זה כך?!
כך הי' מנהג נפוץ בעבר, וראה מ"ש במק"א.אברך כתב:זכורני מקטנותי אצל אחד מחשובי הרבנים, שבקטע האחרון בעל חטאים שאנו חייבים וכו', לא עשה זאת בכריעה ולא דפק על הלב, האם ידוע מקור לחילוק הזה בין קטע זה לשאר הוידוי?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 11 אורחים