עזריאל ברגר כתב:יש נוהגים ללבוש גם כיפה לבנה, מכנסיים לבנות וכיו"ב
ארזי ביתר כתב:עזריאל ברגר כתב:יש נוהגים ללבוש גם כיפה לבנה, מכנסיים לבנות וכיו"ב
אם זאת הכוונה בבגדים לבנים, הרי שזה מנהג עם מקור חזק בהלכה. הלא כן?
הא לחמא עניא כתב:הקיטל נוהגים העולם שרק הנשואים והמבוגרים ללובשו, וא"כ, לפי דברי הרמ"א הנ"ל מה עם הרווקים והצעירים לגבי בגדים לבנים???
משולש כתב:הא לחמא עניא כתב:הקיטל נוהגים העולם שרק הנשואים והמבוגרים ללובשו, וא"כ, לפי דברי הרמ"א הנ"ל מה עם הרווקים והצעירים לגבי בגדים לבנים???
חוץ מקיטל לובשים לבנים. (כמנהג כל אשכנז ואוברלנד שבחורים וילדים לובשים מצנפת לבנה - הייבל).
ארזי ביתר כתב:
מי יורני דעה, מה ההבדל בין 'בגדים לבנים' לבין 'קיטל'? כל ספרי ההלכה מביאים זאת כשני דברים נפרדים. מדוע?
איש.dot כתב:ארזי ביתר כתב:מי יורני דעה, מה ההבדל בין 'בגדים לבנים' לבין 'קיטל'? כל ספרי ההלכה מביאים זאת כשני דברים נפרדים. מדוע?
הקיטל איננו סתם בגד בצבע לבן, אלא בגד מסויים. הקיטל הוא בגד ללא כפתורים וללא תפירות, העשוי 100% פשתן, בדיוק כמו בגדי מתים. ולכן מוזכר ברמ״א שיש בו שתי תועלות.
מבירור שערכתי בזמנו עם משפחת הרב לנדא, בני המשפחה נוהגים ללבוש קיטלאך כאלה וטוענים שלפני מלחה״ע הראשונה כך היה המנהג פשוט, אלא שאחריה נעשה הפשתן יקר ונעלם הקיטל המקורי עד שהיום רוב העולם אינם יודעים כלל קיטל אמיתי מהו.
בארה״ב, בסקווירא וייתכן שבעוד קהילות באיזור נ״י ונ״ג, אכן לובשים קיטלאך כאלו שנתפרים במיוחד.
איש.dot כתב:ארזי ביתר כתב:
מי יורני דעה, מה ההבדל בין 'בגדים לבנים' לבין 'קיטל'? כל ספרי ההלכה מביאים זאת כשני דברים נפרדים. מדוע?
הקיטל איננו סתם בגד בצבע לבן, אלא בגד מסויים. הקיטל הוא בגד ללא כפתורים וללא תפירות, העשוי 100% פשתן, בדיוק כמו בגדי מתים. ולכן מוזכר ברמ״א שיש בו שתי תועלות.
מבירור שערכתי בזמנו עם משפחת הרב לנדא, בני המשפחה נוהגים ללבוש קיטלאך כאלה וטוענים שלפני מלחה״ע הראשונה כך היה המנהג פשוט, אלא שאחריה נעשה הפשתן יקר ונעלם הקיטל המקורי עד שהיום רוב העולם אינם יודעים כלל קיטל אמיתי מהו.
בארה״ב, בסקווירא וייתכן שבעוד קהילות באיזור נ״י ונ״ג, אכן לובשים קיטלאך כאלו שנתפרים במיוחד.
משולש כתב:בכל מקרה, אם מישהו יודע על קיטל כזה אשמח לקבל. (אנשים שקיבלו בירושה ואין להם מה לעשות עם זה).
איש.dot כתב:משולש כתב:בכל מקרה, אם מישהו יודע על קיטל כזה אשמח לקבל. (אנשים שקיבלו בירושה ואין להם מה לעשות עם זה).
המבין דבר מתוך דבר מבין שעם קיטל כזה גם הולכים לקבר, והוא לא עובר בירושה...
עצתי לך, פנה לח״ק המקומית ובקש כמה מטרים של בד תכריכים, ותפור לך קיטל אמיתי. רק קח בחשבון שהבד די עבה וחם.
איש.dot כתב:ארזי ביתר כתב:
מי יורני דעה, מה ההבדל בין 'בגדים לבנים' לבין 'קיטל'? כל ספרי ההלכה מביאים זאת כשני דברים נפרדים. מדוע?
הקיטל איננו סתם בגד בצבע לבן, אלא בגד מסויים. הקיטל הוא בגד ללא כפתורים וללא תפירות, העשוי 100% פשתן, בדיוק כמו בגדי מתים. ולכן מוזכר ברמ״א שיש בו שתי תועלות.
מבירור שערכתי בזמנו עם משפחת הרב לנדא, בני המשפחה נוהגים ללבוש קיטלאך כאלה וטוענים שלפני מלחה״ע הראשונה כך היה המנהג פשוט, אלא שאחריה נעשה הפשתן יקר ונעלם הקיטל המקורי עד שהיום רוב העולם אינם יודעים כלל קיטל אמיתי מהו.
בארה״ב, בסקווירא וייתכן שבעוד קהילות באיזור נ״י ונ״ג, אכן לובשים קיטלאך כאלו שנתפרים במיוחד.
שבטיישראל כתב: ובאמת הרי כל המקובלים בעבר הלכו עם בגדי לבן בשויו"ט.
משולש כתב:בכל מקרה, אם מישהו יודע על קיטל כזה אשמח לקבל. (אנשים שקיבלו בירושה ואין להם מה לעשות עם זה).
יש סיפור מעין זה בבעלזא, יספרו היודעים.תורה מפוארת כתב:שמעתי שמקובל שבבעלזא הסיפור שבשנה הראשונה לנשיאותו של האדמו"ר הר"י מבעלזא [כמדומני], היה צופף גדול בביהמ"ד בר"ה והיה ממש סכנת נפשות למרות שלא היה הרבה אנשים, והרבי אמר שמבקש מכולם לבוא בבגדים שחורים, מפני שהמתים חשבו שיש תחיית המתים ובאו ונהיה צפוף.
עושה חדשות כתב:אבל כעת ראיתי גירסא אחרת לסיפור בחי' מהרי"ל דיסקין עה"ת. מצורף.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 19 אורחים