בצלאל כתב:אכן הא קמ"ל.
איש_ספר כתב:קושיא עצומה, לפי"ד רש"י שכתב דביום זה נגזר עליהן ולאפוקי ממה שאפשר לפרש דביום זה נתעברו, ובזכרוני שיש המפרשים כן (אולי כתב מזה החת"ס באיזה מקום). וכבר שמעתי קושיא זו מיד"נ 'אברהם' ויש לו דברים בזה. נמתין למוצא פיו.
אמנם, מהפסוק ממנו נלמד ענין זה (וַיֵּדַע אֶלְקָנָה אֶת-חַנָּה אִשְׁתּוֹ וַיִּזְכְּרֶהָ ד' ואתיא זכירה זכירה מראש השנה) נראה שהזכירה האמורה כאן שהיתה בר"ה היא ההריון עצמו, שביום זה נתעברו. אבל אי אפשר לפרש כך את הגמ' שם (ר"ה יא), שהלא למהלך הסוגיא המלאכים באו לאברהם בסוכות (או ימים ספורים לפני סוכות, עי' תוס'), ואז פירסה נדה ורק אחרי כן נתעברה וילדה בפסח שלאחריו.איש_ספר כתב:קושיא עצומה, לפי"ד רש"י שכתב דביום זה נגזר עליהן ולאפוקי ממה שאפשר לפרש דביום זה נתעברו, ובזכרוני שיש המפרשים כן (אולי כתב מזה החת"ס באיזה מקום). וכבר שמעתי קושיא זו מיד"נ 'אברהם' ויש לו דברים בזה. נמתין למוצא פיו.
בן הרב כתב:ב' הסברים נאים
דיוניםבהלכה כתב:איתא בגמרא ראש השנה י' ע"ב "בראש השנה נפקדה שרה רחל וחנה". ויש להקשות דמהי הרבותא בזאת שנפקדו בראש השנה דמי לא נפקד בהיום הזה?
דיוניםבהלכה כתב:איתא בגמרא ראש השנה י' ע"ב "בראש השנה נפקדה שרה רחל וחנה". ויש להקשות דמהי הרבותא בזאת שנפקדו בראש השנה דמי לא נפקד בהיום הזה?
חכם באשי כתב:איש_ספר כתב:קושיא עצומה, לפי"ד רש"י שכתב דביום זה נגזר עליהן ולאפוקי ממה שאפשר לפרש דביום זה נתעברו, ובזכרוני שיש המפרשים כן (אולי כתב מזה החת"ס באיזה מקום). וכבר שמעתי קושיא זו מיד"נ 'אברהם' ויש לו דברים בזה. נמתין למוצא פיו.
אכן הגרי"ח סופר דן בכך בכמה מספריו, וזכורני כי העירו בענין מספר הפרדס לרש"י, האוסר תה"מ בעשרת ימי תשובה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 57 אורחים