לב_לדעת כתב:אתה טוען,
שבאופן שחוזרים בגלל תקיעה לא ארוכה וכדו'. שמ"מ ינוכה ממנין המאה קולות. יפה
אבל השאלה יותר טובה מהתירוץ
אליהו בן עמרם כתב:אבהיר מה שכתבתי:
לב_לדעת כתב:למה לא עולה?
כלפי מצווה דאורייתא לא מתקיים בלי תקיעה לפניה ותקיעה לאחריה.
אבל כלפי ק' קולות? למה שלא יעלה?
אדם שיתקע מאה תקיעות ללא תרועה כלל. לא יקיים את ענין ק' קולות?
תורה מפוארת כתב:ולעצם העניין, בספר לב שמחה (גור) בראש השנה הביא שיש מנהג הספרדים לתקוע 101 קולות, כך שמי החליט בכלל ש100 הכוונה לעיכובא, ועוד אני הבנתי בפשטות שיש עניין לבוא למינימום 100 ומה שיותר כמאן דליתא דמי אף שתקעו, כך שכל המו"מ מיותר, ברגע ששמע 100 אז זהו בשמים נכתב ששמע 100 אין איסור ביותר [כמובן אין לתקוע סתם בר"ה, הכוונה לבעלי נערווען]
לב_לדעת כתב:למה לא עולה?
כלפי מצווה דאורייתא לא מתקיים בלי תקיעה לפניה ותקיעה לאחריה.
אבל כלפי ק' קולות? למה שלא יעלה?
אדם שיתקע מאה תקיעות ללא תרועה כלל. לא יקיים את ענין ק' קולות?
עושה חדשות כתב:לעצם ההערה,
לכאו' לא מצוי שמחזירים אחרי התקיעה שלאחריה במלואה, אלא מיד כשנתקלקל חוזר לראש השורה, וא"כ אין לנו סדר שלם של תר"ת, כי התקיעה שתוקע אח"כ הרי מכוין בה לשם 'לפניה' של הסידרה האחרת.
רק אם יזדמן שעשו תשר"ת מלא והגון במיושב, ואחר סיומו נתנו ליבם שהיה בב' נשימות, ואז חזרו שוב על כל השורה, ובכה"ג יהיה אפשר (ולכאו' גם צריך) להוריד תשר"ת מהשלושים האחרונות.
(נכתב שלב"ע כלל).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 67 אורחים