משולש כתב: זה נכון שדבר שכותבים בספר יש לו משקל גדול יותר משמועה בעלמא. כי אז אנשים יכולים להעיר הערות ולערער על המחבר שעומד מאחורי דבריו וכל אחד יכול לשאול אותו. וכ"ש אם נכתב בשני ספרים. ולא יצא שום הכחשה או מחאה על כתיבת דברי שקר וכזב, (מפי עשרות תלמידי הגרי"ש שהיו אתו במשך עשרות שנים, והיה להם לומר מיד "להד"מ" על מה שכותבים בשם הגרי"ש, ולא עוד אלא שהגרי"ש בעצמו נתן הסכמה לרב קארפ על ספרו זה). זה מראה שהדברים נכונים בדרך כלל. ובוודאי יש לזה הרבה יותר משקל מתלמיד תלמידים ש"לא שמע" בעל פה מכלי שלישי.
מעשה באדם ששאל הגריי"ק זצ"ל על חוות דעת של רופא והוא אמר שזה לא נכון. הלא חזר עוד פעם ואמר שהוא שאל מכמה רופאים וכולם אמרו אותו דבר, איך אפשר לומר שכולם טועים. הגריי"ק ענה לו, אתה חושב שזה חוו"ד של כמה רופאים. האמת הוא שזה דעתו של רופא אחד שכתב דעתו בספר וכל שאר הרופאים אומרים לך דעתו של רופא הראשון בלי שהם בדקו זה בעצמם.
בפרט דברים שאומרים בשם הגריש"א שכידוע יש שמועות סותרות תמיד והוא בעצמו הכחיש בהרבה הזדמניות כל מה שאומרים בשמו. פשוט שהוא לא עבר על כל דברי הספרים שהוא נתן הסכמה להם.
וביותר בענין זה שמסתבר שרממ"ק ידע שבעל תוקע היה מגיע במיוחד לתקוע תרועה תימני עבור הגריש"א, וכפי הנראה זה היה ע"פ בקשת אחד מבני ביתו, וממילא הוא ועוד אחרים חשבתו שזה היה ע"פ בקשת הגריש"א. אם ההכחשה אמת זה אינו נכון, ואין אנו צריכים לחפש בנרות איך נעשה שמועה להיפך. כפי שכתבתי אני לא חתמתי על צד אחד וזה עדיין לא ברור אצלי, אבל עצם הלא ברירות בזה וחוסר יותר עדות, בפרט מעדים שהיו אמורים לדעת כגון הגרד"מ, מספיק כדי לערער על השמועה ועכ"פ א"א להביא מזה ראיה.