יש בידי תמיהה - לא מצאתי קושיא זו אשמח לעזרה ממי שיודע
בגמ' ביצה לד' טבל מוכן הוא אצל שבת ביאר רש''י דכל שהאיסור להשתמש בו ביו''ט אינו אלא מדרבנן א''כ בעבר ותיקנו [בשוגג] מתוקן ואין איסור מוקצה
מאידך בדף ב' מבואר דתרנגולת העומדת לגדל ביצים ביצתה אסורה - ומשום מוקצה, ולכאורה כל האיסור לשחוט התרנגול ביו''ט אינו אלא מדרבנן ומשום מוקצה וא''כ הביצה הנולדת ממנה [בהיתר...] היתה צריכה להיות מותר כיון שכל האיסור כאן אינו אלא מדרבנן