אין מציינין על כזית מצומצם מן המת לפי שסופו יחסר בארץ
ביקורת תהיה כתב:מטרת ציון קברות היא הצלת טהרות מטומאה, שלא יעבירו עליהם טהרות בלי משים וייטמאו, ותו לא מידי.
עזריאל ברגר כתב:ואולי אפשר להעמיס בדבריהם שלא עושים סימון חזק שיעמוד ימים רבים, אלא משאירים סימון קטן וכיו"ב?
שמואל דוד כתב:וצריך לומר שכדאי מכשול חמור שהוא לשעה מועטת ממכשול קל שהוא לעולם. וכמדומני שמצינו כן בעוד מקומות.
שמואל דוד כתב:וצריך לומר שכדאי מכשול חמור שהוא לשעה מועטת ממכשול קל שהוא לעולם. וכמדומני שמצינו כן בעוד מקומות.
שמואל דוד כתב:ב:
אמר רב חייא בר אבא אכן השכימו כו׳ ועיין תקלין חדתין: אכן השכימו - משא״כ במצוה אמרינן זריזין מקדימין למצות מדכתיב וישכם אברהם בבוקר.
אשמח בביאור כוונתו.
מיללער כתב:האם הלשכה לא היתה בעזרה שבלא"ה אסור ליכנס לשם פרוע ראש?
ובדרך אגב, האם היה התורם את הלשכה כהן דוקא?
י. אברהם כתב:מיללער כתב:האם הלשכה לא היתה בעזרה שבלא"ה אסור ליכנס לשם פרוע ראש?
ובדרך אגב, האם היה התורם את הלשכה כהן דוקא?
י. אברהם כתב:מיללער כתב:האם הלשכה לא היתה בעזרה שבלא"ה אסור ליכנס לשם פרוע ראש?
ובדרך אגב, האם היה התורם את הלשכה כהן דוקא?
שמר כתב:ח.
"בְּשָׁלֹשׁ קֻפּוֹת שֶׁל שָׁלֹשׁ שָׁלֹשׁ סְאִין תּוֹרְמִין אֶת הַלִּשְׁכָּה, וכו' אֵין הַתּוֹרֵם נִכְנָס לֹא בְּפַרְגּוֹד חָפוּת, וְלֹא בְּמִנְעָל, וְלֹא בְּסַנְדָּל, וְלֹא בִּתְפִלִּין, וְלֹא בְּקָמִיעַ, שֶׁמָּא יַעֲנִי, וְיֹאמְרוּ מֵעֲוֹן הַלִּשְׁכָּה הֶעֱנִי, אוֹ שֶׁמָּא יַעֲשִׁיר, וְיֹאמְרוּ מִתְּרוּמַת הַלִּשְׁכָּה הֶעֱשִׁיר".
ויל"ע מדוע לא די בכך שיכנסו שני תורמים יחד ללשכה ועי"כ ימנע הלעז והחשד, וכעין מה דאי' בב"ב ח: שלא יפרשו ב' גבאי הצדקה זה מזה שלא יבואו לידי חשד ("ת"ר גבאי צדקה אינן רשאין לפרוש זה מזה" ופרש"י : לפרוש זה מזה - מפני החשד שלא יאמרו זה הגובה יחידי דעתו לגנוב).
מיללער כתב:טו.
בפי' התקלין חדתין (ד"ה כבשה ובהמשך דבריו) כתב שכבשה היא הנקבה של הכבשים ורחלה היא הנקבה שבעזים ואח"כ כ' שעזים בכלל כבשים הם.
לכאורה זהו שלא כמו שמצינו בכ"מ - טלה,כבש, רחל ואיל הם סוג בפ"ע ועז, גדי ושעיר הם סוג בפ"ע.
זהו טעות בדבריו?
שמואל דוד כתב:מיללער כתב:טו.
בפי' התקלין חדתין (ד"ה כבשה ובהמשך דבריו) כתב שכבשה היא הנקבה של הכבשים ורחלה היא הנקבה שבעזים ואח"כ כ' שעזים בכלל כבשים הם.
לכאורה זהו שלא כמו שמצינו בכ"מ - טלה,כבש, רחל ואיל הם סוג בפ"ע ועז, גדי ושעיר הם סוג בפ"ע.
זהו טעות בדבריו?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 88 אורחים