עמוד 1 מתוך 1
ב"ב כ. אבר ובשר המדולדלין, מזבין לנכרי וברש"י
פורסם: ו' פברואר 10, 2017 1:28 am
על ידי שמואל דוד
כ. אבר ובשר המדולדלין כו' בהמה מזבין לנכרי בכחושה כו' עוף מזבין לנכרי בקלינתא
וברש"י עוף כחוש מאוד ואין ראוי לשום אדם
צ"ע כוונתו בזה ומדוע לא כתב כן אצל בהמה
Re: ב"ב כ. אבר ובשר המדולדלין, מזבין לנכרי וברש"י
פורסם: ו' פברואר 10, 2017 4:36 am
על ידי י. אברהם
עי' חולין קב:
בבהמה אי' להדיא בגמ' 'בכחושה' ולא איצטריך לפרושי, אבל קלניתא בעי לפרושי.
Re: ב"ב כ. אבר ובשר המדולדלין, מזבין לנכרי וברש"י
פורסם: ג' יולי 16, 2024 6:09 am
על ידי שמואל דוד
כוונתי להקשות על מה שכתב ״ואין ראוי לשום אדם״
ואפשר לומר דכיון שצריך לפרש קלניתא שהוא כחוש הוסיף שאינו ראוי וכו'
וחכם אחד הוסיף דאפשר לומר שסתם עוף כחוש ראוי לשים במרק שיהיה בו טעם עוף אף על פי שאינו נאכל לכן הוצרך להוסיף שקלניתא כל כך כחוש שאינו ראוי לכלום
Re: ב"ב כ. אבר ובשר המדולדלין, מזבין לנכרי וברש"י
פורסם: ה' יולי 18, 2024 2:06 pm
על ידי HaimL
שמואל דוד כתב:וחכם אחד הוסיף דאפשר לומר שסתם עוף כחוש ראוי לשים במרק שיהיה בו טעם עוף אף על פי שאינו נאכל לכן הוצרך להוסיף שקלניתא כל כך כחוש שאינו ראוי לכלום
על דברי החכם הנזכר יש להקשות דמי גילה לנו שסתם בהמה שהיא כחושה לא חזיא למרק, ואדרבה, זה מוכחש בחוש, דעצמות בהמה טפי חזו למרק ולהסמיך תבשיל וכדומה, והדק"ל דהל"ל קלניתא גם בבהמה דאל"ה חזיא למרק.