עמוד 1 מתוך 1
ב''ק נו: - הוספה מהגאונים
פורסם: ה' יולי 28, 2016 11:23 pm
על ידי י. אברהם
כיון דרחמנא שעבדיה בעל כורחיה הלכך כש"ש דמי.
באור שמח (פ"י שכירות ה"א) כ' דכפה"נ שהיא הוספה מגאונים שאחר חתימת הש"ס.
Re: ב''ק נו: - הוספה מהגאונים
פורסם: ו' יולי 29, 2016 12:09 am
על ידי שמואל דוד
ובעיקר סברת הגמרא עיין דבר יעקב
Re: ב''ק נו: - הוספה מהגאונים
פורסם: ו' יולי 29, 2016 12:19 am
על ידי י. אברהם
ועי' באחרונים (בית אהרן לרש"ז קלעפפיש; אמרי בינה חו"מ סי' ל אות ד; מחזה אברהם) שביארו עפ"י תוס' בכתובות נו: דהשומרים משעבדים עצמם לכל הכתוב בתורה, ועי' בשטמ"ק שם, והכא דלאו בתר דעתו אזלינן חייב אף בגו"א כש"ש.
Re: ב''ק נו: - הוספה מהגאונים
פורסם: ש' נובמבר 09, 2024 11:37 pm
על ידי עושה חדשות
י. אברהם כתב:כיון דרחמנא שעבדיה בעל כורחיה הלכך כש"ש דמי.
באור שמח (פ"י שכירות ה"א) כ' דכפה"נ שהיא הוספה מגאונים שאחר חתימת הש"ס.
על סמך מה כותב כך רבי מאיר שמחה?
Re: ב''ק נו: - הוספה מהגאונים
פורסם: ש' נובמבר 09, 2024 11:49 pm
על ידי HaimL
עושה חדשות כתב:י. אברהם כתב:כיון דרחמנא שעבדיה בעל כורחיה הלכך כש"ש דמי.
באור שמח (פ"י שכירות ה"א) כ' דכפה"נ שהיא הוספה מגאונים שאחר חתימת הש"ס.
על סמך מה כותב כך רבי מאיר שמחה?
בפשטות, הלשון איכא דמפרשי הכי אינה לשון הנהוגה בתלמוד, אלא איכא דאמרי וכדומה.
ועוד, דרגליים לדבר, מדשקלו וטרו התוספות ז"ל טובא בלישנא קמא, וגם רש"י פירשה, ולא נזכרה לישנא בתרא בדבריהם ז"ל, קצת נראה דלא הייתה הלישנא בתרא בנוסחת הגמרא שהייתה לפניהם.