עמוד 1 מתוך 11
עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: א' ספטמבר 15, 2013 3:56 am
על ידי תנא קמא
מדהים!! בדף של יום כיפור מובא שהכהן גדול נכנס לבית קודש הקדשים פעם אחת בשנה!
Re: דף היומי יום כיפור
פורסם: א' ספטמבר 15, 2013 10:39 pm
על ידי מיללער
דבר בעתו מה טוב, זהו אכן סימנא טבא ואולי כדאי לציין את כל פעם שהדף מדבר מענינא דיומא או מפרשת השבוע, תחושה של מן השמים הסכימו.
בברכת גמח"ט לכל הלומדים ומגיבים וכל הנלוים עליהם
Re: דף היומי יום כיפור
פורסם: ב' מרץ 17, 2014 5:54 pm
על ידי מיללער
מיללער כתב:דבר בעתו מה טוב, זהו אכן סימנא טבא ואולי כדאי לציין את כל פעם שהדף מדבר מענינא דיומא או מפרשת השבוע, תחושה של מן השמים הסכימו.
בברכת גמח"ט לכל הלומדים ומגיבים וכל הנלוים עליהם
בדף היומי של היום (פורים דמוקפין) סוכה מ"ב ב': אמאי טלטול בעלמא הוא ולידחי שבת אמר רבה גזרה שמא יטלנו בידו וילך אצל בקי ללמוד ויעבירנו ארבע אמות ברשות הרבים והיינו טעמא דשופר
והיינו טעמא דמגילה.
ובדרך אגב, במגילה דף ד' ע"ב יש מחלוקת בין רבה ור' יוסף על הטעם של אי קריאת המגילה בשבת, רבה ס"ל שהוא משום הגזירה של שמא יעבירנו ואלי ר' יוסף סבר שזה משום "עיניהם של עניים נשואות למקרא מגילה" ומבארים שם בתוס' שר"י מודה לסברת רבה שהרי בשופר ובלולב ליכא הטעם של מתנות לאביונים, ורק במגילה מוסיף עוד טעם, והנפק"מ יהי' שבביהמ"ק שאין גוזרין שם שבות של שמא יעבירנו מ"מ לא היה מקרא מגילה בשבת אליבא דר"י משום מתנות לאביונים.
ואולי כשיבנה ביהמ"ק במהרה ולא יהיה בך אביון, וימי הפורים האלה לא יעברו מתוך היהודים, אז גם לרבה וגם לר"י יקראו המגילה במקדש בפורים דמוקפין שחל להיות בשבת.
Re: דף היומי יום כיפור
פורסם: ג' מרץ 18, 2014 9:36 pm
על ידי הר ששון
בדף היומי של היום לומדים מימי המילואים "ענין פרשתנו" לרבות הלילות למצות סוכה
אגב יש להעיר מדברי הרמב"ן (ויקרא ח לה) שמביא ברייתא דתו"כ שחולק על גמרא דילן ויורשלמי שכונת הפסוק הוא רק לשעת העבודה
Re: דף היומי יום כיפור
פורסם: ד' אפריל 02, 2014 8:02 am
על ידי שמחה
מיללער כתב:דבר בעתו מה טוב, זהו אכן סימנא טבא ואולי כדאי לציין את כל פעם שהדף מדבר מענינא דיומא או מפרשת השבוע, תחושה של מן השמים הסכימו.
בדף היומי של אתמול ערב ר"ח ניסן למדנו ברש"י האחרונה של מסכת סוכה שהמקור של המאמר 'אוי לרשע אוי לשכנו' הוא בתורת כהנים על הפסוק 'וחלצו את האבנים'.
זהו פסוק בפרשת השבוע בפרשה של נגעי בתים
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ה' אפריל 24, 2014 9:46 pm
על ידי שמחה
הדף של שביעי של פסח
ביצה כב:
תנו רבנן וכו' אין אופין פת עבה בפסח וכו' ותנא ביו"ט דפסח קאי
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ה' אפריל 24, 2014 10:01 pm
על ידי מיללער
שמחה כתב:הדף של שביעי של פסח
ביצה כב:
תנו רבנן וכו' אין אופין פת עבה בפסח וכו' ותנא ביו"ט דפסח קאי
כל המסכתא בכלליות מדבר מעניני יום טוב, ולמדנו אותה במשך ימי יום טוב פסח העעל"ט.
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: א' מאי 18, 2014 9:04 pm
על ידי ארי במסתרים
בדף היומי של שבת נרמז העניין הנשגב של האהלים הפרוסים בש"ק באתרא קדישא מירון
ברש"י "כמדייר ביה דיירא: מי שהוא ברשותו לגור בכל מקום שירצה"...
:)
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ג' יוני 03, 2014 9:11 pm
על ידי מיללער
בדף היומי היום ערב שבועות זמן מתן תורתינו מרוגש ללמוד הפסוקים של מעמד הר סיני, ויהי קול השופר הולך וחזק, במשוך היובל המה יעלו בהר.
ומענין לענין רש"י עה"ת פי' היובל דהוא שופר של איל וכמ"ש בגמרא דילן דף כו. דהאי יובלא לישנא דדיכרא ורש"י מביא פדר"א שהיה מאילו של יצחק. (ועי' בהרמב"ן הק' שהקשה ע"ז שאילו של יצחק נשרף כולו כעולה כליל תקטר ומפ' שהוא עפ"י סוד פחד יצחק ויחרד כל העם)
ואילו הראב"ע בפירושו "היובל. פי' כבש כי שופר הוא מקרני הכבש.
מנליה להראב"ע הא?
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ד' יוני 04, 2014 11:31 pm
על ידי ארי במסתרים
גם בדף היומי של חג השבועות עצמו (ביצה כז) מוזכר "זכור ושמור בדיבור אחד נאמרו מה שאין הפה יכול לדבר ואין האוזן יכולה לשמוע"
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ה' יוני 05, 2014 12:08 am
על ידי איש רגיל
אתה מתכוון מסתמא לר"ה ולא לביצה.
ובדף היומי של ערב שבועות לא הוו ידעי רבנן מאי 'סלסלה ותרוממך'. וברש"י: סלסלה - חפוש והפך במטמונים של תורה.
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: א' יוני 08, 2014 9:12 pm
על ידי שמחה
פסוק מפרשת השבוע!
בדף יומי ערב שבת פרשת בהעלותך (ר"ה כ"ט)
כהנים הואיל ואיתנהו בתקיעות דכל השנה דכתיב "ותקעתם בחצוצרות על עולותיכם"
Re: דף היומי יום כיפור
פורסם: ב' יוני 09, 2014 11:44 am
על ידי פלתי
מיללער כתב:דבר בעתו מה טוב, זהו אכן סימנא טבא ואולי כדאי לציין את כל פעם שהדף מדבר מענינא דיומא או מפרשת השבוע, תחושה של מן השמים הסכימו.
בברכת גמח"ט לכל הלומדים ומגיבים וכל הנלוים עליהם
למה בדיוק הסכימו מן השמים?
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ב' יוני 09, 2014 11:49 am
על ידי המעיין
שיכתבו את זה בפורום הזה, ואולי יש בזה איזה אמירה על מעלת הפורום...
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ב' יוני 09, 2014 3:07 pm
על ידי ארזי ביתר
יש אימרה מצדיקים, שכשאדם נתקל בדרך לימודו בעניינא דיומא או במשהו שהוא עוסק בו בלימוד אחר, הר"ז סימן מן השמים, שתורתו תורה לשמה היא.
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ב' יוני 09, 2014 3:14 pm
על ידי פלתי
ארזי ביתר כתב:יש אימרה מצדיקים, שכשאדם נתקל בדרך לימודו בעניינא דיומא או במשהו שהוא עוסק בו בלימוד אחר, הר"ז סימן מן השמים, שתורתו תורה לשמה היא.
אבל בלימוד הדף היומי, כל אותם רבבות הלומדים נתקלים בתופעה הזו בחדא מחתא, האם זה באמת סימן שכל אותם רבבות תורתם לשמה היא?
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ב' יוני 09, 2014 7:17 pm
על ידי עשוי לנחת
ארזי ביתר כתב:יש אימרה מצדיקים, שכשאדם נתקל בדרך לימודו בעניינא דיומא או במשהו שהוא עוסק בו בלימוד אחר, הר"ז סימן מן השמים, שתורתו תורה לשמה היא.
viewtopic.php?f=7&t=14639
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ג' יולי 01, 2014 3:03 pm
על ידי מיללער
היום יום ג' פרשת בלק תשע"ד למדנו בדף היומי מפרשת השבוע "טובה קללה שקילל אחיה השילוני את ישראל מברכה שבירך בלעם את ישראל"
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ג' יולי 01, 2014 6:12 pm
על ידי נאשער
בשבת שהיה ראש חודש למדו בדף שראש חודש דאורייתא ואיקרי מועד.
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ג' יולי 01, 2014 10:42 pm
על ידי הוא היה אומר
מיללער כתב:היום יום ג' פרשת בלק תשע"ד למדנו בדף היומי מפרשת השבוע "טובה קללה שקילל אחיה השילוני את ישראל מברכה שבירך בלעם את ישראל"
שכחת את הפסוק כארזים עלי מים .
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ג' יולי 01, 2014 10:42 pm
על ידי ארי במסתרים
אתמול (תענית יט) כתוב "ויצאו ממנה ג' מתים"...
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ג' יולי 01, 2014 10:46 pm
על ידי הוא היה אומר
ארי במסתרים כתב:אתמול (תענית יט) כתוב "ויצאו ממנה ג' מתים"...
אולם כוונת הגמרא הוא דוקא באופן שאינו מקרה אלא סדר מסויים של א' לכל יום.
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ג' יולי 01, 2014 10:48 pm
על ידי ארי במסתרים
ברור
אבל בכ"ז זה קפץ מול העיניים
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ג' יולי 01, 2014 10:56 pm
על ידי בקרו טלה
ביום הפיגוע בבניני התאומים הי' גם פיגוע בבנין הפנטגון ואז למדו בדף היומי בבא בתרא דף קסד/ב
סומכוס אמר הינא אחת דיגון שתים טריגון ג' טטריגון ארבע פנטיגון חמש תנו רבנן בית עגול דיגון טריגון פנטיגון וכו'
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ד' יולי 02, 2014 12:43 am
על ידי ארי במסתרים
בקרו טלה כתב:ביום הפיגוע בבניני התאומים הי' גם פיגוע בבנין הפנטגון ואז למדו בדף היומי בבא בתרא דף קסד/ב
סומכוס אמר הינא אחת דיגון שתים טריגון ג' טטריגון ארבע פנטיגון חמש תנו רבנן בית עגול דיגון טריגון פנטיגון וכו'
- קלוח.JPG (17.26 KiB) נצפה 40405 פעמים
???
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ד' יולי 02, 2014 1:07 am
על ידי בקרו טלה
-
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ד' יולי 02, 2014 1:07 am
על ידי בקרו טלה
-
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ד' יולי 02, 2014 1:10 am
על ידי בקרו טלה
ארי אורב לי במסתרים ואכן טעיתי! וביארצייט הראשון הי' כן [ואיני זוכר אם בעברי או באזרחי] ואני סומך על ארי שירוץ לבדוק.
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ד' יולי 02, 2014 1:32 am
על ידי פלתי
בקרו טלה כתב:ארי אורב לי במסתרים ואכן טעיתי! וביארצייט הראשון הי' כן [ואיני זוכר אם בעברי או באזרחי] ואני סומך על ארי שירוץ לבדוק.
תנוח דעתך, גם אם היתה גמרא זו בדף היומי, לא היה לזה שום קשר לפיגוע ההוא.
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ד' יולי 02, 2014 7:11 am
על ידי בקרו טלה
--
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ד' יולי 02, 2014 2:33 pm
על ידי פלתי
אני אומר לך דברים של טעם ואתה אומר לי פלאי פלאות?
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ד' יולי 02, 2014 2:40 pm
על ידי בקרו טלה
--
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ש' יולי 05, 2014 9:32 pm
על ידי סכינא חריפא
חק לישראל של יום שישי גמרא מדף היומי
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: א' יולי 06, 2014 12:12 am
על ידי המעיין
פלתי כתב:בקרו טלה כתב:ארי אורב לי במסתרים ואכן טעיתי! וביארצייט הראשון הי' כן [ואיני זוכר אם בעברי או באזרחי] ואני סומך על ארי שירוץ לבדוק.
תנוח דעתך, גם אם היתה גמרא זו בדף היומי, לא היה לזה שום קשר לפיגוע ההוא.
אתה לא צודק. זה דווקא הוכחה ניצחת. אם ביארצייט הראשון או השני, בעברי או באזרחי, היה כתוב בדף היומי או בדף שלפניו או שלאחריו, פנטגון או תאומים או 11 א"כ מוכח שזה קשור או לא!
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ג' יולי 08, 2014 3:14 pm
על ידי מיללער
בדף היומי היום ג' פנחס תשע"ד מס' תענית כז. מביא הגמ' ברייתא שד' משמרות כהונה עלו מן הגולה וביניהם 'פשחור' ומקשה רש"י שלא מצינו משמר כזה בדברי הימים בין הכ"ד משמרות.
ומתרץ הב"ח בהגהותיו "אי נמי נשתנה שמה לשם השעה כדפרש"י בחומש בסדר פנחס אצל משפחות השבטים".
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ג' יולי 08, 2014 3:21 pm
על ידי פלתי
המעיין כתב:פלתי כתב:בקרו טלה כתב:ארי אורב לי במסתרים ואכן טעיתי! וביארצייט הראשון הי' כן [ואיני זוכר אם בעברי או באזרחי] ואני סומך על ארי שירוץ לבדוק.
תנוח דעתך, גם אם היתה גמרא זו בדף היומי, לא היה לזה שום קשר לפיגוע ההוא.
אתה לא צודק. זה דווקא הוכחה ניצחת. אם ביארצייט הראשון או השני, בעברי או באזרחי, היה כתוב בדף היומי או בדף שלפניו או שלאחריו, פנטגון או תאומים או 11 א"כ מוכח שזה קשור או לא!
הוכחה ניצחת? מה הקשר בין פנטיגון שבגמרא לבין ההתקפה על בנין הפנטגון.
ואמת גם אם היה כתוב פנטגון להדיא. עדיין ראיה ניצחת לאיזה דבר? ואם בספר עלילה הודי שקרא פלוני אלמוני באותו היום היה מוזכר פנטגון. אז מה זה היה אומר?
לטעמי כל האשכול הזה קצת הזוי.
עכשיו קיבלתי הודעה באישי שהמעיין בסה"כ התבדח, וא"כ הדרנא בי במה שקישרתי את הודעתי להודעתו.
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ג' יולי 08, 2014 6:23 pm
על ידי בקרו טלה
מפרשת השבוע
תענית כו. במשנה וכן בגמ' בדף כז
משנה בשלשה פרקים בשנה כהנים נושאין את כפיהן ארבע פעמים ביום בשחרית במוסף במנחה ובנעילת שערים בתעניות ובמעמדות וביום הכפורים אלו הן מעמדות לפי שנאמר צו את בני ישראל את קרבני לחמי וכי היאך קרבנו של אדם קרב והוא אינו עומד על גביו התקינו נביאים הראשונים עשרים וארבעה משמרות.
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ה' יולי 17, 2014 4:40 pm
על ידי מיללער
בפרשת השבוע פר' מטות מוזכרים גבולות הארץ ושמות הערים חמת וכינרת שעל מיקומם דנין בדפינו היומי מגילה ו.
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ה' ספטמבר 11, 2014 1:05 pm
על ידי ארי
בדף היומי של היום יום חמישי פרשת כי תבא מובא הפסוק את ה' האמרת היום וה' האמירך שהפסוק מופיע בפרשתינו.
Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי
פורסם: ו' ספטמבר 19, 2014 10:05 pm
על ידי אוצרניק
עש"ק נצו"י, כ"ד אלול תשע"ד.
ביום כ"ה אלול, תחילת היצירה, נבראו שמים וארץ. וביום השישי ליצירה = ראש השנה, נברא אדם הראשון.
הדף של עש"ק נותן היתר ללמוד בש"ק את עניני תחילת היצירה.
יכול לא ישאל אדם מששת ימי בראשית (רש"י, דהא למן בריית אדם הוא דיהיב רשותא, והוא בערב שבת נברא), ת"ל לימים ראשונים. (רש"י, מיום ראשון).