אמר קרא לא תשחט ולא ילין, לא תשחט על חמץ, הנך דקיימי עליה משום לא ילין. אמר רב פפא: הילכך, כהן המקטיר את החלב - עובר בלא תעשה, הואיל וישנו בכלל הלנת אמורין. ע"כ לשון הגמ'.
ולכאו' צ"ע, א"כ אמאי עוברים השוחט והזורק, הא אין עוברים בלא ילין?
עושים פסים כתב:השוחט והזורק אינם עוברים משום ההיקש הנ"ל אלא משום לא תשחט ודם זבחי ההיקש הוא רק לרבות בני החבורה, ולגבי זה הוסיף ר"פ מקטיר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 144 אורחים