פסחים לה: יוצא בדמאי ובמעשר וכו'. דמאי הא לא חזי ליה, כיון דאי בעי מפקר לנכסיה הוי עני ואוכל דמאי, השתא נמי חזי ליה. ורש"י פירש שני פירושים מדוע לא חזי ליה, או משום 'מי שאיסורו משום בל תאכל חמץ לבדו אתה יוצא בה לשום מצה יצא מי שיש לו איסור אחר', או משום שהיא מצוה הבאה בעבירה.
ולכאו' על שני פירושים אלו קשה מדוע צריכה הגמ' לומר שאי בעי מפקר ליה לנכסיה וחזי ליה, די בכך שזו חומרא בעלמא כמו שכתב רש"י (בד"ה השתא), וכבר אין על מצה זו איסור אחר שהרי אי"ז אלא חומרא, וכן אין זה מצוה הבאה בעבירה אלא חומרא בעלמא.