בתחילת הדף: רב בר אחוה דרבי חייא ובר אחתיה. כי סליק להתם אמר ליה אייבו קיים, אמר ליה אימא קיימת. אמר ליה אימא קיימת, אמר ליה אייבו קיים.
ופירש רש"י ש'אייבו' ו'אימא' הם שמותיהם של אביו ואמו של רב, וא"כ צ"ע איך קרא רב בשמותיהם של אביו ואמו, הלא מבואר בקידושין (לא:) ובשו"ע (יו"ד סי' רמ ס"ב) שאסור לבן לקרוא בשם אביו.
ושמא י"ל על פי המבואר בבן איש חי (שנה ב שופטים אות ה) והחרה החזיק אחריו ביביע אומר (ח"ב יו"ד סי' טו) שמותר לבן לקרוא בשם אביו אם שמו הוא 'אבא', כיון שאבא הוא לשון חשיבות [והוא כעין שמותר לקרוא בשם אביו אם מזכיר שהוא אביו כמו 'אמר להם ר' שמעון אילו היה יוחאי אבא קיים' (מעילה יז:) ועוד כיו"ב].
ואולי יש להקשות עוד על פירש"י ש'אייבו' הוא שם אביו של רב, ממה שכתב הערוך (ערך אבא) ששמו של רב הוא אבא, והביא דבריו בתוספות (יבמות נז: ד"ה אמר) ובתו"י (יומא פז. ד"ה קאזיל). וא"כ איך יתכן ששמו של רב היה כשם אביו, והוא הרי לא נולד לאחר מותו כמבואר בגמרא כאן. אא"כ נאמר ש'אבא' ו'אייבו' הם שני שמות [ולפי זה אזל תירוצינו על קושי' קמייתא]. וצ"ע.