מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

שבת מו

הערות, בירורים וחידושים במרחבי התלמודים. לומדי דף היומי וכל חבורות הלומדים
יוס'ל
הודעות: 331
הצטרף: ג' פברואר 28, 2012 9:39 am

שבת מו

הודעהעל ידי יוס'ל » ה' נובמבר 15, 2012 11:37 pm

בס"ד

רב אויא איקלע לבי רבא הוה מאיסן בי כרעיה בטינא אתיבי אפוריא קמיה דרבא איקפד רבא בעא לצעוריה


איקפד רבא. משום טינוף המטה: ובעה לצעוריה. בשאלות: רש"י.

התמיהה על שניהם, לא מצאתי פשט ליישוב.

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: שבת מו

הודעהעל ידי רחמים » א' נובמבר 18, 2012 10:31 pm

שו"ת מנחת יצחק חלק י סימן מד ד"ה ובשו"ת לחמי ‏
שהבגד המכובס כיון שלבשו אדם אפי' שעה תו לא מיקרי מכובס ‏לפי ‏שהאדם מקפיד על לבושו שלא יטנף וכיון שלבשו אדם א"א שלא ‏יטנף ‏מעט או הרבה, ורגילי אינשי למיקפד בטינוף בגדיהם כההוא ‏דגרסינן ‏בפ' כירה (מ"ו ע"ב) רב איויא איקלע לבי רבא הוה מאיסן בי ‏כרעיה ‏בטינא אתיבי אפוריא קמיה דרבא איקפד רבא, בעא לצעורי', ‏ופירש"י ‏ז"ל איקפד רבא משום טינוף המטה, והא ודאי צרכינן למימר ‏דאע"ג ‏דהוו מאיסן ביה כרעיה לא היה כ"כ שתהיה המטה מתטנפת ‏בהם ‏הרבה, דהא רב איויא ת"ח הוה ודרך ארץ קדמה לתורה, אלא ‏שרבא ‏איסטניס בדעתו הוה ואיקפד אעפ"י שהטינוף לא היה מורגש ‏כ"כ, ‏ולימדוני רז"ל בהאי עובדא שאדם עשוי להקפיד על טינוף כליו, ‏וכבר ‏כתבנו שכלי פשתן מתטנפים בקלות ולא יהיה אלא זיעת ‏הגוף ‏שמטנפת אותם, ולפיכך שפיר נהגו עלמא להתיר בלבישת אדם ‏אחר ‏לפי שמבטל חשיבות הכיבוס.‏
ועיין עוד בחתם סופר ‏החדש יותר על הש''ס


חזור אל “בית התלמוד”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים