"בהדי פניא דמעלי שבתא חזו ההוא סבא דהוה נקיט תרי מדאני אסא, ורהיט בין השמשות".
צ"ב "בין השמשות" מאי שייטא הכא, ואמנם פשוט שאין הכוונה לבין השמשות ממש, שהרי אסור אז בהוצאה וכיצד נטל ההדסים עמו, אבל א"כ לצורך מה הוזכר כאן, הלא כבר מעיקרא איתא שהיה הך מעשה בפניא דמעלי שבתא, ואם רץ שלא בין השמשות ממש א"כ זהו ג"כ בכלל פניא דמעלי שבתא שהוזכר מקודם, ומה שוב ענין להזכיר שהיה רץ בפניא דמעלי שבתא.
ואולי רצו לרמוז בזה להא דב"ק ל"ב א' גבי רץ בין השמשות שהוא פטור, ולכן הגם שהיה זה ג"כ בפניא דמעלי שבתא, מ"מ הזכירו 'בין השמשות' כיון שהזכירו גם שהיה 'רץ', אבל זה דוחק, מה ענין להזכיר זה, והרי לא הזיק בריצתו.
ובאמת יל"ע דכיון דאין מדובר בבין השמשות ממש, למה באמת נקטו בב' דוכתי הנ"ל 'בין השמשות', וכיון שעומדים כעת ב'פניא דמעלי שבתא' או 'בין השמשות' של סוגיית 'בין השמשות' (שבת ל"ה), אולי ידע מאן דהו לציין אם כבר דנו המפרשים להוכיח מגמרות הנ"ל ביסוד הכינוי של 'בין השמשות', הן לשיטות הגאונים והן לר"ת.