הביאו שם התוס' י"מ שהכוונה לאהרן הכהן שלא היה צריך לאורה, וי"מ שהכוונה לשכינה, ופלא שלא מצאנו בשום מקום שהתורה תסמוך לכתחילה על הנס שהרי לא היו חלונות וכדו' במשכן ובדרך הטבע אם לא הנרות היה שם חשוך, ומהו שהקשו וכי לאורה הוא צריך. ולא מצאתי מי שעמד בזה.
--
עוד אבקש לשאול והוא קשור לדף היומי שנלמד היום. אם בזמינינו שהנרות דולקים יפה אם יש עניין להדליק בשבת בשמן זית דווקא. ושאלתי את אחד הרבנים המפורסמים והשיב לי במכתב שאין עניין בזמן הזה בשמן זית דווקא. אשמח לשמוע דעת החכמים בזה.